Teraz jest 25 lis 2024, o 04:06

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Chłodzenie
PostNapisane: 6 cze 2011, o 07:16 
Mam problem z chłodzeniem wiatrak mi się nie włączył przy temperaturze 110 stopni więc w domu zabrałem się za oględziny i zdjąłem wtyczkę z czujnika sprawdzam multimetrem napięcie jest zwarłem styki miedzianym drucikiem to zapaliła mi się lampka ostrzegawcza ta koło temperatury na kolor czerwony! W następnej kolejności sprawdziłem bezpieczniki a że bezpiecznik od pompy jest tego samego napięcia co od czujnika to je zamieniłem i też żadnej reakcji wiatraka (oba bezpieczniki były dobre od chłodzenia i pompy) potem rozpiąłem złączkę idącą do wiatraka napięcie było również (ale styki były strasznie zaśniedziałe więc przeczyściłem) i nadal nic :? :shock: :o Co w tej sytuacji mam począć???


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Chłodzenie
PostNapisane: 6 cze 2011, o 08:31 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
ok 20-40cm od wiatraka jest wtyka. wypnij ja i podaj bezposrednio ( + i -) napiecie na wiatrak np z akumulatora. wtedy bedziesz wiedzial czy dobry


przy okazji sprawdz poziom plynu chlodzacego W CHLODNICY i zbiorniczku

jak sprawdzisz to napisz

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Chłodzenie
PostNapisane: 6 cze 2011, o 17:25 
Wtyczki rozbierałem ale nie podawałem napięcia więc jak będę miał czas czyli pewnie jutro to sprawdzę dzięki ;)

A sprawdzenie płynu to jest podstawa pierwsze co zrobiłem to płyn sprawdziłem był delikatny ubytek (100ml) to uzupełniłem!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Chłodzenie
PostNapisane: 7 cze 2011, o 07:27 
Wiatrak zapierdziela aż miło ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Chłodzenie
PostNapisane: 8 cze 2011, o 20:54 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
a cos konktretniej ??? usunoles usterke czy na krutko dziala po podaniu napecia

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Chłodzenie
PostNapisane: 9 cze 2011, o 11:21 
podłączyłem na krótko żeby sprawdzić czy w ogóle żyje i okazało się że pięknie kręci :D !
Jakie napięcie powinno być podane gdy wiatrak chodzi a jakie gdy nie???
Nie wiem co to może być :o :o :o


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Chłodzenie
PostNapisane: 18 cze 2011, o 21:07 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
mowie jak jest w rn 01 czy u ciebie jest tak samo to nie wiem. Na termoschwiczu czyli tym czujniku w chlodnicy jest caly czas 12V . Jak osiagnie temp ok 106-110 stopni to wewnetrznie zwiera styki 1 z 2 i wtedy podaje napiecie bezposrednio na wiatrak.

W rn 01 ten z$$$$ czujnik jest u samej gory. Gdy dodamy gazu to zasysa plyn chlodniczy i ten czujnik znajduje sie w powietrzu. Mimo ze stan plynu chlodzacego jest prawidlowy.

U mnie wygladalo to tak ze jak motocykl byl na stojaku to wszytsko bylo ok a jak normalnie to sie ten czujnik nie zalanczal. Gdy go lekko stukąłem to zwarł przy odpowiedniej temp.

Obecnie mam przekaznik i wlacznik. jak temp jest ok 100 to wlanczam wentylator

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Chłodzenie
PostNapisane: 18 cze 2011, o 21:22 
Miałem taką sytuację u siebie i się okazało że to przekaźnik który znajduje się koło bespieczników (dostała się woda i zaśniedział ) koleżka mi doradził żeby go wypiąć i do pierwszego lepszego sklepu z częściami samochodowymi zasuwać , gość w sklepie wziął nie pytając z czego to , poszedł na zaplecze przyniósł drugi sprawdził schemat na przekaźnikach , dobrał odpowiedni i lata już trzeci rok . Koszt powalający aż 12zł.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Chłodzenie
PostNapisane: 18 cze 2011, o 21:24 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
no widzisz czyli u was jest na przekazniku a u mnie bezposrednio 12V z zasilania po stacyjce przez przekaznik i na terrmoschwicza (czujnik) i z niego na wentylator

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Chłodzenie
PostNapisane: 20 maja 2012, o 15:46 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2012, o 20:48
Posty: 345
Lokalizacja: Wyszków
Sprzęt: YZF R1 RN09
Imie: Hubert
A przy jakiej temperaturze silnika powinien załączyć się wiatrak?

_________________
"Póki się nie przekręcę... tyle czasu będzie trwał ten manewr..."


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1