Teraz jest 21 lis 2024, o 13:19
Strona główna forum » Yamaha R1 » Ogólnie o R1
Autor |
Wiadomość |
Mad666
|
Tytuł: WADY poszczególnych modeli R1 Napisane: 4 kwi 2015, o 15:08 |
|
|
Administrator |
|
Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22 Posty: 5417 Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
|
Z biegiem czasu w każdym modelu wychodzą niedopracowane konstrukcje, wady produkcyjne, zaprojektowane elementy przyśpieszania starzenia i programowanych awarii.
z mojej wiedzy:
RN01-04
- pękające tuleje cylindrów ze względu na ich grubość względem nowszych bloków - czunik stopki (akcja serwisowa)
RN09 - była grupa ludzi którym cały czas nawalał drugi bieg, czy katowali czy rozwalali nie wnikam ale z tego słynęły kiedyś RN09
RN12 - akcja serwisowa na TPS ... w ASO wymieniali za free (mi po 6 latach od nowości moto) - po około 35 tys km rozsypuje się koło magnesowe alternatora - magnesy są mielone i rozsypują się po silniku bo mają ujście prosto do misy oleju - olej musi być na maxa oczka zalany, model nie lubi jazdy na kole bo smok nie zaciąga oalju do smarowania, silniki słabo tolerują półsyntetyczne oleje - hałasujące sprężyny kosza sprzęgłowego oraz wycierające się elementy wewnętrznego kosza
RN19 - koło magnesowe jak w RN12 - kosz jak w RN12 - łatwo zacierają się panewki jeśli długo jeździ się na kole, bardzo wrażliwy silnik na małą ilość oleju - deficyt na silniki - korby wychodzące bokiem przy pałowaniu na jałowym
RN22 - wywala uszczelkę pod głowicą bo spaliny w tym silniku osiągają graniczną ponad 740 stopni, po fleszu spaliny na dwóch kolankach osiągają prawie 900 stopni co jest destrukcyjne dla cylindrów - akcja serwisowa na napinacz łańcucha rozrządu - klekocze podczas odpalania - wersje USA mają mocno obniżoną moc na ECU względem EU - na 80 % zablokowane są przepustnice na ECU z powodu emisji spalin (odblokowanie tej mocy po ECU flesz), bardzo często po refleszu ECU użytkownicy nie są do końca zadowoleni z ustawień i działania silnika: nierówna praca na obrotach, obroty na biegu jałowym są wysokie na poziomie 1900. Natomiast zdecydowany jest wzrost mocy szczególnie na wysokich prędkościach. po refleszu można uzyskac podobne wartości mocy wersji USA jak w EU. - kosz jak w RN12 i RN19 czyli się tłucze po czasie
_________________
|
|
|
|
kingar1
|
Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1 Napisane: 4 kwi 2015, o 17:20 |
|
|
świeżak |
Dołączył(a): 6 lis 2014, o 08:54 Posty: 77
Sprzęt: r1
Imie: kinga
Lokalizacja: starachowice
|
to wyscane z palca,jednemu jebnie to innemu tamto mam nalatane 100tys na r1 wiem,jak dbasz tak masz jak pałowac
co masz namysli zle toleruje półsyntetyk
|
|
|
|
Mad666
|
Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1 Napisane: 4 kwi 2015, o 18:09 |
|
|
Administrator |
|
Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22 Posty: 5417 Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
|
reguła nie oznacza ze każdemu występuje ale prawie każdemu. gratuluje przebiegu
_________________
|
|
|
|
kingar1
|
Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1 Napisane: 4 kwi 2015, o 19:28 |
|
|
świeżak |
Dołączył(a): 6 lis 2014, o 08:54 Posty: 77
Sprzęt: r1
Imie: kinga
Lokalizacja: starachowice
|
wiadomo lepiej pisac co pada wtedy wiemy uwagi z zycia wziete mi przy r1 padało altek zwoje łozyska altka pekniety wał przy koszu
|
|
|
|
veegoo9
|
Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1 Napisane: 5 kwi 2015, o 10:53 |
|
|
świeżak |
Dołączył(a): 20 lut 2013, o 17:07 Posty: 40
Sprzęt: RN12
Imie: Karol
Lokalizacja: tarnobrzeg
|
TPS w RN12 akcja serwisowa obejmuje tylko roczniki 2004, ..05-06 już są po modyfikacji i nie podlegają wymianie.
|
|
|
|
kingar1
|
Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1 Napisane: 5 kwi 2015, o 12:53 |
|
|
świeżak |
Dołączył(a): 6 lis 2014, o 08:54 Posty: 77
Sprzęt: r1
Imie: kinga
Lokalizacja: starachowice
|
nieważny rocznik a nr z tps początkowa liczba 31,40 sa wadliwymi czujnikami nie wszystkie modele zresztą na stronie podają jaki model i rocznik podlega akcji
|
|
|
|
nfs
|
Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1 Napisane: 5 kwi 2015, o 17:52 |
|
|
mistrz toru |
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 21:02 Posty: 1030
Sprzęt: r1
Imie: Grzesiek
Lokalizacja: Śląskie
|
Bardzo jestem ciekawy ile osób z forum miało taka awarię: RN19 - koło magnesowe jak w RN12 Jak możecie to napiszcie czy mieliście i jakie pierwsze objawy.
|
|
|
|
ernst
|
Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1 Napisane: 15 kwi 2015, o 13:25 |
|
Dołączył(a): 8 kwi 2015, o 13:49 Posty: 2
Sprzęt: ---
Imie: ernst
Lokalizacja: Kraków
|
|
|
|
dafiR1
|
Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1 Napisane: 15 kwi 2015, o 13:32 |
|
|
kursant |
|
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 22:11 Posty: 276
Sprzęt: R1 RN32
Imie: IREK
Lokalizacja: UK
|
Miałem awarie koła magnesowego alternatora przy 41 tys km. Początek był niewinny ponieważ około 200 km przed utratą całkowitą prądu pojawił się wyciekający olej z dekla alternatora. Motocykl zgasł z braku prądu podczas jazdy. jakies 2-3 km wcześniej zaczęła się świecić non stop kontrolka immo.
|
|
|
|
nfs
|
Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1 Napisane: 15 kwi 2015, o 19:15 |
|
|
mistrz toru |
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 21:02 Posty: 1030
Sprzęt: r1
Imie: Grzesiek
Lokalizacja: Śląskie
|
Dzięki.Już mam sprawdzone,ktoś wymienił,na szczęście bez reanimacji chałupniczych.
|
|
|
|
Strona główna forum » Yamaha R1 » Ogólnie o R1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|