Teraz jest 31 paź 2025, o 20:11
 Strona główna forum » Yamaha R1 » Ogólnie o R1
Strona główna forum » Yamaha R1 » Ogólnie o R1
 
 
	
	
	
	
		
			| Autor | Wiadomość | 
	
			| Mad666 | 
				
				
					|  Tytuł: WADY poszczególnych modeli R1  Napisane:  4 kwi 2015, o 15:08  |  | 
		
		
			| 
			
				
					|  |  
					| Administrator |  
					|  |  Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
 Posty: 5422
 Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
 Sprzęt: RN23
 Imie: MIŚ
 Lokalizacja: MałoPOLSKA
 | 
				
					| Z biegiem czasu w każdym modelu wychodzą niedopracowane konstrukcje, wady produkcyjne, zaprojektowane elementy  przyśpieszania starzenia i programowanych awarii. 
 z mojej wiedzy:
 
 RN01-04
 
 - pękające tuleje cylindrów ze względu na ich grubość względem nowszych bloków
 - czunik stopki  (akcja serwisowa)
 
 RN09
 - była grupa ludzi którym cały czas nawalał drugi bieg, czy katowali czy rozwalali nie wnikam ale z tego słynęły kiedyś RN09
 
 RN12
 - akcja serwisowa na TPS ... w ASO wymieniali za free (mi po 6 latach od nowości moto)
 - po około 35 tys km rozsypuje się koło magnesowe alternatora - magnesy są mielone i rozsypują się po silniku bo mają ujście prosto do misy oleju
 - olej musi być na maxa oczka zalany, model nie lubi jazdy na kole bo smok nie zaciąga oalju do smarowania, silniki słabo tolerują półsyntetyczne oleje
 - hałasujące sprężyny kosza sprzęgłowego oraz wycierające się elementy wewnętrznego kosza
 
 RN19
 - koło magnesowe jak w RN12
 - kosz jak w RN12
 - łatwo zacierają się panewki jeśli długo jeździ się na kole, bardzo wrażliwy silnik na małą ilość oleju
 - deficyt na silniki
 - korby wychodzące bokiem przy pałowaniu na jałowym
 
 RN22
 - wywala uszczelkę pod głowicą bo spaliny w tym silniku osiągają graniczną ponad 740 stopni, po fleszu spaliny na dwóch kolankach osiągają prawie 900 stopni co jest destrukcyjne dla cylindrów
 - akcja serwisowa na napinacz łańcucha rozrządu - klekocze podczas odpalania
 - wersje USA mają mocno obniżoną moc na ECU względem EU
 - na 80 % zablokowane są przepustnice na ECU z powodu emisji spalin (odblokowanie tej mocy po ECU flesz), bardzo często po refleszu ECU użytkownicy nie są do końca zadowoleni z ustawień i działania silnika: nierówna praca na obrotach, obroty na biegu jałowym są wysokie na poziomie 1900. Natomiast zdecydowany jest wzrost mocy szczególnie na wysokich prędkościach. po refleszu można uzyskac podobne wartości mocy wersji USA jak w EU.
 - kosz jak w RN12 i RN19 czyli się tłucze po czasie
 _________________
 
   
 
 |  | 
		
			|  |   | 
	
	
	
			| kingar1 | 
				
				
					|  Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1  Napisane:  4 kwi 2015, o 17:20  |  | 
		
		
			| 
			
				
					|  |  
					| świeżak |  Dołączył(a): 6 lis 2014, o 08:54
 Posty: 77
 Sprzęt: r1
 Imie: kinga
 Lokalizacja: starachowice
 | 
				
					| to wyscane z palca,jednemu jebnie to innemu tamtomam nalatane 100tys na r1 wiem,jak dbasz tak masz
 jak pałowac
 
 co masz namysli zle toleruje półsyntetyk
 
 
 |  | 
		
			|  |   | 
	
	
	
			| Mad666 | 
				
				
					|  Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1  Napisane:  4 kwi 2015, o 18:09  |  | 
		
		
			| 
			
				
					|  |  
					| Administrator |  
					|  |  Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
 Posty: 5422
 Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
 Sprzęt: RN23
 Imie: MIŚ
 Lokalizacja: MałoPOLSKA
 | 
				
					| reguła nie oznacza ze każdemu występuje     ale prawie każdemu. gratuluje przebiegu_________________
 
   
 
 |  | 
		
			|  |   | 
	
	
	
			| kingar1 | 
				
				
					|  Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1  Napisane:  4 kwi 2015, o 19:28  |  | 
		
		
			| 
			
				
					|  |  
					| świeżak |  Dołączył(a): 6 lis 2014, o 08:54
 Posty: 77
 Sprzęt: r1
 Imie: kinga
 Lokalizacja: starachowice
 | 
				
					| wiadomo lepiej pisac co pada wtedy wiemy  uwagi z zycia wzietemi przy r1 padało
 altek zwoje
 łozyska altka
 pekniety wał przy koszu
 
 
 |  | 
		
			|  |   | 
	
	
	
			| veegoo9 | 
				
				
					|  Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1  Napisane:  5 kwi 2015, o 10:53  |  | 
		
		
			| 
			
				
					|  |  
					| świeżak |  Dołączył(a): 20 lut 2013, o 17:07
 Posty: 40
 Sprzęt: RN12
 Imie: Karol
 Lokalizacja: tarnobrzeg
 | 
				
					| TPS w RN12 akcja serwisowa obejmuje tylko roczniki 2004, ..05-06 już są po modyfikacji i nie podlegają wymianie. 
 
 |  | 
		
			|  |   | 
	
	
	
			| kingar1 | 
				
				
					|  Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1  Napisane:  5 kwi 2015, o 12:53  |  | 
		
		
			| 
			
				
					|  |  
					| świeżak |  Dołączył(a): 6 lis 2014, o 08:54
 Posty: 77
 Sprzęt: r1
 Imie: kinga
 Lokalizacja: starachowice
 | 
				
					| nieważny rocznik a nr z tps początkowa liczba 31,40 sa wadliwymi czujnikaminie wszystkie modele zresztą na stronie podają jaki model i rocznik podlega akcji
 
 
 |  | 
		
			|  |   | 
	
	
	
			| nfs | 
				
				
					|  Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1  Napisane:  5 kwi 2015, o 17:52  |  | 
		
		
			| 
			
				
					|  |  
					| mistrz toru |  Dołączył(a): 15 lut 2012, o 21:02
 Posty: 1030
 Sprzęt: r1
 Imie: Grzesiek
 Lokalizacja: Śląskie
 | 
				
					| Bardzo jestem ciekawy ile osób z forum miało taka awarię:RN19
 - koło magnesowe jak w RN12
 Jak możecie to napiszcie czy mieliście i jakie pierwsze objawy.
 
 
 |  | 
		
			|  |   | 
	
	
	
			| ernst | 
				
				
					|  Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1  Napisane:  15 kwi 2015, o 13:25  |  | 
		
		
			| Dołączył(a): 8 kwi 2015, o 13:49
 Posty: 2
 Sprzęt: ---
 Imie: ernst
 Lokalizacja: Kraków
 |  | 
		
			|  |   | 
	
	
	
			| dafiR1 | 
				
				
					|  Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1  Napisane:  15 kwi 2015, o 13:32  |  | 
		
		
			| 
			
				
					|  |  
					| kursant |  
					|  |  Dołączył(a): 28 lut 2011, o 22:11
 Posty: 276
 Sprzęt: R1 RN32
 Imie: IREK
 Lokalizacja: UK
 | 
				
					| Miałem awarie koła magnesowego alternatora przy 41 tys km. Początek był niewinny ponieważ około 200 km przed utratą całkowitą prądu pojawił się wyciekający olej z dekla alternatora. Motocykl zgasł z braku prądu podczas jazdy. jakies 2-3 km wcześniej zaczęła się świecić non stop kontrolka immo. 
 
 |  | 
		
			|  |   | 
	
	
	
			| nfs | 
				
				
					|  Tytuł: Re: WADY poszczególnych modeli R1  Napisane:  15 kwi 2015, o 19:15  |  | 
		
		
			| 
			
				
					|  |  
					| mistrz toru |  Dołączył(a): 15 lut 2012, o 21:02
 Posty: 1030
 Sprzęt: r1
 Imie: Grzesiek
 Lokalizacja: Śląskie
 | 
				
					| Dzięki.Już mam sprawdzone,ktoś wymienił,na szczęście bez reanimacji chałupniczych. 
 
 |  | 
		
			|  |   | 
	
	
	
	
 
 Strona główna forum » Yamaha R1 » Ogólnie o R1
Strona główna forum » Yamaha R1 » Ogólnie o R1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
	|  | Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników
 
 |