Z boku opony w okolicach nazwy bieżnika masz napis DOT - czyli data produkcji opony i 4 cyfry oznaczające kolejno: 2 pierwsze tydzień roku, a 2 następne rok produkcji. Czyli DOT 0510 oznacza 5 tydzień 2010 roku.
Białymi paskami się nie sugeruj, bo one zawierają tak jakby kod do spisania przez magazyniera jak leżą opony w jakimś magazynie np. u producenta, żeby poprostu szybciej sprawdzić co to model itd. a nie szukać po naklejce. Ten pasek (biały, żółty, zielony - są różne kolory) jest przez całą głębokość bieżnika. Poprostu przykładasz czytnik do paska i na ekranie wyświetla się co to za kapeć.
EDIT
Byry*YZF napisał(a):
"każda opona ma swe przeznaczenie, torowe się nagrzewają dłużej, są przeznaczone do krótkich dystansów, nie wytrzymają zbyt częstego nagrzewania (proszę o trochę wyobraźni, na torze jak się nagrzeją to stygną tylko wtedy gdy się już nie nadają do dalszych treningów), często zawodnicy trenują jeden zakręt do bólu, wtedy jest problem z wyważeniem, przy odjęciu mają tendencję do shimy, często sa zdejmowane łyżkami co może doprowadzić do uszkodzenia rantu i tak można wymieniać bez końca, czemu żaden vip tego nie napisał, a potem twardo powiedział, że ma to gdzieś i będzie je i tak dalej zakładał "
Co mozecie powiedziec na ten temat?
Ulica to nie tor...
EDIT
Używamy opcji edytuj!
Jurek