Teraz jest 22 gru 2024, o 08:09

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Krótkie przygazówki - po co?
PostNapisane: 23 lut 2016, o 23:38 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
W tym wypadku odbieglem od wątku i nawiązałem do Twojej wypowiedzi. Skoro jak twierdzisz panuje tam nadciśnienie to manometr to musi pokazać. Na fizyce nie spałem. Weź podręcznik od fizyki i sprawdź jaką inna nazwę ma nadciśnienie i zastanów się dlaczego :)
Do tematu wracając - musi chodzić o rozgrzewanie silnika. Ale nie mogę wpaść na logiczne wytłumaczenie co takie revy dają konkretnie a nie np przytrzymanie podwyższonych obrotów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Krótkie przygazówki - po co?
PostNapisane: 24 lut 2016, o 09:07 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Większość przegazówki robi dal funu :lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Krótkie przygazówki - po co?
PostNapisane: 24 lut 2016, o 09:57 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
mi najczęściej się zdarzało na światłach przed przejściami jak panienki przechodzą :D
hehehehhe


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Krótkie przygazówki - po co?
PostNapisane: 24 lut 2016, o 11:16 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 23 lut 2016, o 22:25
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
Sprzęt: RN19
Imie: Tomasz
Lokalizacja: Łódź
jak dla mnie sprawdza czy mu olejem nie rzyga hehe :lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Krótkie przygazówki - po co?
PostNapisane: 24 lut 2016, o 11:27 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2011, o 22:11
Posty: 276
Sprzęt: R1 RN32
Imie: IREK
Lokalizacja: UK
To jest procedura nagrzewania silnika. To nie jest tak że silnik jak pokaże temperaturę 70 stopni to może jechać bo jeszcze olej musi nabrać odpowiedniej temperatury a by olej nabrał temperatury to musi on kilka razy obrócić w koło silnika. To nie temperatura spalin na sondzie lambda jest prawidłową temperaturą dla silnika lecz temperatura oleju i olej dłużej się nagrzewa niż spaliny w układzie wylotowym rury wydechowej. W ten sposób jak pokazane na filmie przyśpieszają obieg oleju w silniku jednocześnie go nagrzewając. Gdyby mieli to robić na wolnych obrotach to trwało by to o tyle dłużej o ile mniej na obrotomierzu mają obrotów: wolne obroty to 1100, podwyższając obroty przyśpieszają przepływ oleju i jego nagrzewanie i jeśli to będzie 2 tys. obrotów to będzie to około dwa razy szybszy przepływ oleju, jeśli 3 tys to 3 razy szybciej itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Krótkie przygazówki - po co?
PostNapisane: 24 lut 2016, o 14:47 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Na tę chwilę przyjmuję takie motywowanie tego, ale nadal mam niedosyt ;)

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Krótkie przygazówki - po co?
PostNapisane: 23 mar 2016, o 18:49 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2015, o 14:37
Posty: 98
Sprzęt: Yamaha R6
Imie: Adrian
Lokalizacja: Kraków-Sandomierz
dochodzi do tego kwestia tego oleju właśnie bo na wolnych obrotach ciśnienie jest około 1 bara, a przy 3-4 tyś wzrośnie do 3 bar co zdecydowanie ma wpływ na przepływ oleju jak i na ochronę np. na panewkach gdzie film olejowy jest pod większym ciśnieniem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Krótkie przygazówki - po co?
PostNapisane: 23 mar 2016, o 21:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
jeszcze kwestia nagrzania oleju bo ważne i by on miał temperaturę a nie tylko silnik jako aluminiowa konstrukcja i stalowe/magnezowe elementy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Krótkie przygazówki - po co?
PostNapisane: 23 mar 2016, o 22:01 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2015, o 14:37
Posty: 98
Sprzęt: Yamaha R6
Imie: Adrian
Lokalizacja: Kraków-Sandomierz
dokładnie
należy zwrócić uwagę, że konstrukcja silnika z GP jak i użyte materiały są całkiem inne niż pospolite aluminium w naszych maszynach :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Krótkie przygazówki - po co?
PostNapisane: 23 mar 2016, o 22:35 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Jednak mam wrażenie, że jest to trochę przesadzone postępowanie. Idąc tą drogą miałbym ryzyko zatarcia silnika na biegu jałowym bo ma małe ciśnienie oleju?

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1