Teraz jest 17 maja 2024, o 18:25

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przeróbka z H7 na H4
PostNapisane: 14 lut 2013, o 15:43 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 3 sty 2013, o 10:46
Posty: 42
Lokalizacja: Kraków / N-Huta
Sprzęt: CHWILOWA STOPKA
Imie: Łukasz
Lokalizacja: Kraków / N-Huta
Panowie, co zrobić by światła świeciły równocześnie? Jest jakis prosty patent na takie rozwiązanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka z H7 na H4
PostNapisane: 15 lut 2013, o 11:56 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1797
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Co rozumiesz przez równocześnie?
Czy chodzi Ci po prostu o świecenie obu reflektorów na długich i krótkich?

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka z H7 na H4
PostNapisane: 16 lut 2013, o 10:06 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 3 sty 2013, o 10:46
Posty: 42
Lokalizacja: Kraków / N-Huta
Sprzęt: CHWILOWA STOPKA
Imie: Łukasz
Lokalizacja: Kraków / N-Huta
Dokładnie tak :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka z H7 na H4
PostNapisane: 16 lut 2013, o 10:36 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
spalinowy napisał(a):
Cytuj:
Patrząc tylko na zdjęcia zauważyłem, że facet tylko żarówki dopasował, a nie lampę do nowych żarówek. Takie rozwiązanie na pewno byłoby tańsze. Pisząc, że xenony są tańsze i łatwiejsze w instalacji myślałem o przeróbce lampy ( gniazda na żarówki) co na pewno byłoby droższe, bo jakby nie patrzyć zniszczylibyśmy lampę.


A jak sobie wyobrażasz przerobienie odbłyśnika reflektora? Na pewno te powierzchnie są numerycznie wyznaczane, a potem całość robiona na wtryskarce. Przeróbka w stylu tu utnę, a tam przykleję to już nie w takich sprzętach.



Wydaje mi się, że ludzie czasem mają jeszcze gorsze pomysły niż ten przykład podany przeze mnie i to pewnie w jeszcze droższych sprzętach :) Swoją drogą dlaczego w takim motocyklach montują takie " słabe" światła? A przeróbka podana przez ciebie jest podobna do przeróbki lampy, z tą różnicą że w Twoim przykładzie wycina się żarówkę, co też jest swojego rodzaju " druciarstwem". No i pozostaje jeszcze kwestia żarówek zapasowych w razie czego :) Trzeba dociąć kilka :) Ale nie mówię, że pomysł zły :) Jeżeli mi przeszkadzałaby jasność świecenia lampy, zamontowałbym xenona. Zawsze można włożyć go na przykład tylko do świateł mijania. Nie trzeba montować obu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka z H7 na H4
PostNapisane: 16 lut 2013, o 13:51 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1797
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Spalenie żarówki to nic złego bo wracamy do oryginalnej asymetrii :D

Mnie zastanawia czemu nie ma w moto do wyboru opcji jak w salonach samochodowych. Jak ktoś chce, to bierze xenon, albo tańszy halogen itd.
Jedyna odp. jaka mi się nasuwa, to kwestia homologacji każdej opcji.

Tak pod koniec lutego powinienem zamieścić relację z mojej przeróbki na H4. Jakby ktoś chciał to już będzie wiedział co z czym. Powiem tyle, że niewiele się sugerowałem innymi, tylko zrobiłem to po mojemu.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka z H7 na H4
PostNapisane: 19 lut 2013, o 15:53 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 3 sty 2013, o 10:46
Posty: 42
Lokalizacja: Kraków / N-Huta
Sprzęt: CHWILOWA STOPKA
Imie: Łukasz
Lokalizacja: Kraków / N-Huta
Znajdzie się elektromechanik który powie mi które kabelki ze sobą połączyć, by móc cieszyć się symetrycznie świecącymi światłami? Mile widziane zdjęcia, filmik etc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka z H7 na H4
PostNapisane: 26 lut 2013, o 21:07 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1797
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
No i skończyłem przeróbkę na H4.

Z mojej perspektywy nie ma nic wielkiego do opisywania, więc zamieszczam jedynie foto z paroma słowami komentarza.

Do wykonania przeróbki użyłem:
- przekaźnik 30A (1. na zdjęciu)
- przekaźnik bistabilny (2. na zdjęciu)
- oryginalne wtyki do świateł (te niebieskie)
- żarówki H4 OSRAM Night Breaker Plus
- oczywiście wtyczki do H4
- kilka konektorów
- trochę taśmy izolacyjnej, koszulki termokurczliwe i takie tam do lutowania
- pistolet z klejem na gorąco (zadziwiająco przydatny)

Obrazek

Działanie jest proste.
Żarówki połączyłem tak, że obydwa kable zasilania świateł mijania podpiąłem o prawej niebieskiej wtyczki, a dwa od drogowych do lewej. Oczywiście pod jeden z pinów, bo drugim idzie masa.
Przekaźnik 3 jest oryginalny, bo steruje światłami mijania bez zmian jak na początku.
Pojawił się natomiast przekaźnik 1 i 2.
Przekaźnik 1 robi dokładnie to samo, co wcześniej oryginalny, a jedynie zostały przedłużone kable do jego przyłączenia, aby zrobić doprowadzenie zasilania cewki przekaźnika 2 (bistabilny).

Obrazek

Przyłączenie A to po prostu te cienkie kable od przekaźnika 1., które odpowiadają za włączanie drogowych. Cały pic w tym przekaźniku polega na tym, że gdy to napięcie się pojawi na cewce bistabilnego, to spowoduje rozłączenie B-C a włączenie C-D. Jeśli w B wpinamy światła mijania, to działają zawsze, a jak włączamy drogowe, to napięcie pojawia się na cewce i przełącza je w stan C-D, gdzie nie ma nic podłączonego.

Jak ktoś ma pomysł co można wpiąć w to miejsce, aby świeciło się razem ze światłami drogowymi to proszę bardzo :D

Warto dodać, że całość zamknęła się poniżej 100 zł, gdzie główną część stanowią żarówki. Jest to dobra alternatywa dla zestawów HID i soczewek.

THE END

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1