Teraz jest 27 gru 2024, o 21:07

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Yamaha r6 Pomocy nie moge cieszyć sie z jezdy olej minerlany
PostNapisane: 7 mar 2012, o 13:24 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
jest znacznie wiecej miejsc z ktorych przy spuszczaniu olej nie spływa do konca. dlatego przepłukanie jest koniecznoscią


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Yamaha r6 Pomocy nie moge cieszyć sie z jezdy olej minerlany
PostNapisane: 7 mar 2012, o 15:14 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2011, o 20:09
Posty: 160
Lokalizacja: Łódź
Sprzęt: RJ05 SE
Imie: Robert
jasne jak zmienialem miske olejową to na spodzie było jeszcze w chuj oleju i jak zostawiłem to na noc wymyłem i poskładałem to zamiast książkowych weszło 0,5 l więcej. także zobacz ile tego minerała ci zostanie w silniku jak zalejesz to teraz syntetykiem to może to nie wyjść na dobre. Ja bym to przepłukał i byłby świety spokój


Ostatnio edytowano 7 mar 2012, o 16:31 przez masiek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Yamaha r6 Pomocy nie moge cieszyć sie z jezdy olej minerlany
PostNapisane: 7 mar 2012, o 15:41 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 00:11
Posty: 119
Lokalizacja: Zambrów
Sprzęt: R6
Imie: Piotr
pies napisał(a):
TheGun napisał(a):
Jak się coś rozpier... to wtedy będzie trzeba się martwić.



no masz dar przekonywania :lol: :lol: :lol:


Co się stało to się nie odstanie :D Nic tutaj się innego nie poradzi :D No i słuszna kolego pies uwaga - przepłukać silnik ;)

_________________
Adrenalina!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Yamaha r6 Pomocy nie moge cieszyć sie z jezdy olej minerlany
PostNapisane: 7 mar 2012, o 15:48 
Olej zmienony przez yamahe wlali odrazu syntetyka yamalube 10w40
Dziekuje za pomoc


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Yamaha r6 Pomocy nie moge cieszyć sie z jezdy olej minerlany
PostNapisane: 8 mar 2012, o 00:20 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2011, o 14:46
Posty: 396
Sprzęt: RN09
Imie: Michał
Lokalizacja: Leśnica (obok Kędzie
Płukali?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Yamaha r6 Pomocy nie moge cieszyć sie z jezdy olej minerlany
PostNapisane: 8 mar 2012, o 00:54 
Nie, ale jak patrzyłem na bagnet to olej był jeszcze taki zółtawy, wiec jeszcze nie był przepalony. Mam sie czego obawiac, zmienić go jeszcze raz dla bezpeczeństwa?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Yamaha r6 Pomocy nie moge cieszyć sie z jezdy olej minerlany
PostNapisane: 8 mar 2012, o 01:10 
Offline
mistrz prostej

Dołączył(a): 9 mar 2011, o 23:53
Posty: 393
Sprzęt: R1 RN12
Imie: Sławek
Ile jeszcze głosów potrzebujesz mówiących żebyś przepłukał?
Tu nie chodzi o to czy olej był już przepalony czy nie tylko o to, że nigdy całego oleju nie spuścisz z silnika więc tego mineralnego ci tam jeszcze trochę zostało. Dlatego powinieneś zmienić olej po paruset km, ponieważ wymiesza się z resztką mineralnego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Yamaha r6 Pomocy nie moge cieszyć sie z jezdy olej minerlany
PostNapisane: 8 mar 2012, o 11:02 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwi 2010, o 14:22
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Sprzęt: R6 2003
Imie: Michał
Nie jestem tak obeznany ale dla mnie poprzedni właściciel chciał dotrzeć silnik metodą MotoMana tam jest opisane, że najlepiej użyć mineral nie syntetyk tylko że przez pierwsze 2,5 tys, poniżej zapożyczony, przetłumaczony fragment artykułu.


BEZ OLEJU SYNTETYCZNEGO !!

Użyj Valvoline, Havoline lub podobnego 10 W 40 (ropopochodnego) mineralnego oleju samochodowego przez przynajmniej 2 pełne dni ostrego ścigania się lub 2500km jazdy ulicznej. Potem możesz używać oleju swojej ulubionej marki (myśle, że liczy się nie tyle marka co rodzaj w sensie np. syntetyk)

Pytania oglądających:
P: Jeśli docieranie dzieje się tak szybko, dlaczego zaleczsz używanie oleju mineralnego prez pierwsze 2500km ??
O: Ponieważ kiedy okolo 80% procesu osadzania pierścieni odbywa się w czasie pierwszych godzin po uruchomieniu silnika,
ostanie 20% procesu potrzebuje dłuższego czasu. Jazda uliczna nie jest jazdą w kontrolowanych warunkach, ta kwięc większość przebiegu może
nie odbywać się w trybie "obciążenia pierścieni". Olej syntetyczny jest tak "śliski", że w rzeczywistości "zatrzymuje" proces docierania zanim pierścienie mogą zostać osadzone do końca. Miałęm kilku klientów , którzy zmienili lej na syntetyczny zbyt szybko i pierścienie już nigdy nie zostały prawidłowo osadzone bez względu na to jak ostro oni jeździli. Rozbieranie silnika aby ponownie osadzić pierścienie jest ostatnią rzeczą którą wszyscy chcieliby zrobić, daltego zalecam
dużo przebiegu zanim przerzucisz się na olej syntetyczny. Jest to naprawdę sytuacja, w której "lepiej dmuchać na zimne" (better safe than sorry - wg. Wikislownik - Better safe than sorry (przysłowie angielskie) - polski odpowiednik Strzeżonego Pan Bóg strzeże )

P: Mój motocykl fabrycznie zalany jest syntetykiem, co mam zrobić ?
O: Zalecam wymianę fabrycznego syntetycznego oleju do mineralnego na czas docierania.

P: A co z łożyskami wałem korbowym i łożyskami, czy one sie nie docierają ?
O: Właściwie praca samych łozysk nie powoduje kontaktu metalu do metalu !! Lśniące punkty na używanych
łożyskach są spowodowane ich kontaktem z wałem korobwym podczas rozruchu po dłuższym okresie przerwy w pracy silniku,
a nadmiar oleju zaschnął. Jest to główny powód dlaczego nie powinno się "kręcić" silnika kiedy jest zimny.

Zgadnienie samych łożysk jest jednym z najbardziej tajemniczych aspektów silników a będzie oprawcowane w przyszłych wydaniach
Power News. Opiszę wtedy dokładnie ten bezdotykowy fenomen.

P: Dlaczego zmienić olej po przejechaniu 30km ?? To przecież filtr oleju zbiera okruchy aluminium ???

O: Prawdą jest, że filtr oleju zatrzymuje większe okruchy ale jest wiele obszarów silnika, które są poza systemem filtracji. Olej który jest rzoprowadzany na około będzie powodował krążenie metalowych zanieczyszczeń do smarowanych powierzchni łożysk. Na przykład, koła zębate skrzyni biegów nie są chronione przez system filtracji a łańuch rozrzadu staje się pasem transmisyjnym dla zanieczyszczeń oleju ktory je wprowadzi do głowicy cylindra !!

Bliższe zbadanie noweg osilnika odsłania duże ilości zanieczyszczeń aluminiowych na częścioach stalowych. Aluminium pokrywa i przez to zacieśnia szczeliny tych części, co z kolei powoduje utratę mocy. Większść czasu jaką spędziłem na śledzeniu schematów silnika i analizowaniu części to tak naprawdę czas poświęcony na "odaluminiowywanie" ich !!

Preferuję zdjęie miski olejowej i wyczyszczenie nowego silnika z drobin aluminium tą drogą, ponieważ jest to niedroga i łatwa metoda na wypłukanie cząsteczek metalu które ulegną "obluzwaniu" po pierwszych kilku kilometrach.

P: Jaka jest różnica między olejami motocyklowymi a samochodowymi ???
O: Jest to bardzo obszerny temat !! Zagadnienie to zostanie rozszerzone w przyszłych wydaniach Power News.

P: Czy ta metoda docierania spowoduje, że mój silnik będzie się zużywał szybciej ???
O: Nie, a właściwie, złe osadzenie pierścieni spowoduje że uboczne produkty spalania będą zanieczyszczały olej.

Jeśli będziesz przestrzegał instrukcji z tej strony, zauważysz, że Twój olej jest czystszy a silnik będzie chętniej
wkręcał się na obroty. Dodatkowo w całym zakresie obrotów będziesz miał więcej mocy i momentu obrotowego.

_________________
Były sprawy w które chciałem się bawić, dziś te zabawy odzwierciedlają nawyk.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Yamaha r6 Pomocy nie moge cieszyć sie z jezdy olej minerlany
PostNapisane: 8 mar 2012, o 11:10 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2011, o 14:46
Posty: 396
Sprzęt: RN09
Imie: Michał
Lokalizacja: Leśnica (obok Kędzie
Tylko zauważ, że silnik ma przebieg niecałe 5 tyś :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Yamaha r6 Pomocy nie moge cieszyć sie z jezdy olej minerlany
PostNapisane: 8 mar 2012, o 12:29 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
przede wszystkim obecne moto. nie wymagaja zadnego tam docierania w klasycznym pojeciu , to dawno i słusznie miniona historia. Dzisiejszym moto. od pierwszego dnia mozesz zasuwac ile wlezie, gdyz przy nowoczesnej obrobce czesci pasowania i tolerancje sa tak perfekcyjnie zachowane. Owszem, producent zawsze proponuje delikatnie te kilka kilometow pojezdzic, wczesniej niz normalnie zmienic olej itp. nie ma to jednak nic wspólnego z docieraniem, tylko jest rodzajem stereotypu uzasdnionego ekonomicznie . Jakie opiłki alu. moga pojawic sie pomiedzy współpracujacymi czesciami? :shock: przeciez jest filtr olejowy, ktory wyłapuje drobiny szkodliwej kalibracji zanim te dotra powiedzmy na panewki , czy głowice. Zreszta czy sadzisz ze w trakcie pzniejszej eksploatacji nie powstaja opiłki ? bo ja uwazam ze powstaja , ale nie wymieniam z tego powodu oleju co tydzien. :lol: Uwazam ze koniecznosc pierwszej wymiany oleju po 1000km jest głupia , bezcelowa i nieekologiczna słuzy głownie napędzaniu kasy serwisowi , a wszystko wymusza statut gwarancyjny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1