Teraz jest 23 gru 2024, o 06:18

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 00:37 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 21 sie 2010, o 23:57
Posty: 22
Lokalizacja: Wolsztyn
Sprzęt: YZF R1
Imie: Marcin
Witam mam przez dluzszy czas problem z R1 moto jest z 2001roku na gaznikach. Problem polega na tym ze gdy jest rozgrzany ciezko go odpalic. Na zimnym silniku odpala dosc dobrze tzn odpalam z ssaniem ale mimo tego musze dodac troszke gazu i przez pewien czas dodawal gazu i dopiero po pewnym czasie zaczyna dzialac ssanie bez dodawania gazu moto gasnie.
Dalem go do mechanika wymienilw nim swiece filtr powietrza lancuszek rozrzadu ustawil gazniki wyczyscil caly uklad paliwowy ale mimo to problem z odpalaniem nadal nie zniknal.
Motor po zapaleniu rozgrzewa sie normalnie co do mocy to 125konna Yamaha zostaje za mna. Mechanik mowil mi ze mierzyl kompresje i twierdzi ze ma na wszystkich cylindrach troszke powyzej 5 atmosfer w co za bardzo niechce mi sie wierzyc bo by ciezko palil na zimnych raczej niz na cieplym.
Wyczytalem ze to moze byc problem z luzami na zaworach lub za duza dawka paliwa ktora na zimnym silniku nie przeszkadza za bardzo natomiast na goracym przeszkadza.
Po rozgrzaniu zeby go zapalic musze dac prawie na maksa gazu wtedy zaczyna hwytac az w kocu zatrybi mowie tutaj o sytuacji gdy wyswietla okolo 70 stopni natomiast gdy jest okolo 95 stopni nie da sie go odpalic trzeba zaczekac az ostygnie.
Co o tym sadzicie bo juz nie wiem co robic :(
Z gory dziekuje za sugestie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 09:41 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2010, o 18:02
Posty: 217
Lokalizacja: małopolskie
Sprzęt: R6 RJ09
Imie: Mateusz
zmieniał łańcuszek rozrządu i nie skontrolował/ustawił luzów zaworowych? Coś to ten mechanik jakiś nie bardzo... może podjedź do kogoś innego.... 5 atm?? :shock: niemożliwe żeby to żyło...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 10:52 
Może podjedź do innego mechanika który zmierzy ciśnienie sprężania i nie mów że już gdzieś byłeś to sprawdzać ;) Jeśli serio ma około 5 atm to chyba już nic z niego nie będzie :(


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 22:16 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 21 sie 2010, o 23:57
Posty: 22
Lokalizacja: Wolsztyn
Sprzęt: YZF R1
Imie: Marcin
Dzisisaj mialem z nim rozmowe i pytalem czy chociaz sprawdzal luzy zaworowe jak zmienial lancuszek powiedzial ze nic tam nie ruszal. Natomiast co do odpalania to powiedzial mi ze teraz nie ma czasu ale tzreba bedzie zwiekszyc dawke paliwa. Co do spalania to jezdzilismy z kumplami oni Banditami 600 i im wyszlo okolo7l na 100 mi wyszlo 9 wiec chyba nie tak zle. Dzisiaj zrobilem sobie rundke i znowu to samo nagrzal sie nie odpalal az mi akumulator padl tak dlugo go meczylem. A gdy ostygl to zapalil mi nawet na tym wydojonym akumulatorze bez wiekszych problemow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 22:20 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2010, o 14:47
Posty: 72
Lokalizacja: Dąbki (Koszalin)
Sprzęt: YZF R1 RN09
Imie: Marcin
Ale nie ruszał zaworów bo mu sie nie chciało czy nie było trzeba ruszac?? to jest wazne ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 23:04 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 21 sie 2010, o 23:57
Posty: 22
Lokalizacja: Wolsztyn
Sprzęt: YZF R1
Imie: Marcin
Nawet nie sprawdil luzow i tym mnie bardzo wkur........... bo przeciez mial wszystko rozebrane. Kiedys sam w suzi regulowalem zawory i wcale to nie jest wielka filozofia ale zeby nie sprawdzic luzow to troche przesada tym bardziej ze pytalem o to czy robi takie zawory. No ale czlowiek uczy sie na bledach. Stwierdzilem za sam sprawdze to cisnienie kupie specjalnie po mo manometr zrobie sobie probe olejowa i bede wiedzial czy to wina pierscieni czy raczej blad w glowicy czy moze poprzedni pomiar byl bledny.
A co do gaznikow to nie bardzo mam pojecie na ustawieniu wiec musial bym oddac do jakiegos speca.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 16 kwi 2011, o 05:46 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2010, o 12:48
Posty: 350
Lokalizacja: Koło
Sprzęt: R1 RN22
Imie: jarek
Stawiam na luzy zaworowe (za ciasne). A mechanik do odstrzału.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 16 kwi 2011, o 16:06 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 13:51
Posty: 1248
Lokalizacja: piwniczna
Sprzęt: r1
Imie: darek
jesli zleca sie mechanikowi wymiane lancucha rozrzadu to jakim prawem oczekujecie ze bedzie grzebal w zaworach? to jest dodatkowa usluga i jesli jej nie zleciles to o co te pretensje. co innego gdy wzia za ta usluge kase a tego nie zrobil


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 16 kwi 2011, o 21:29 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
to tak jak wymiana oleju bez filtra. Powinien zasugerowac klijentowi lub powiadomic/spytać klijenta telefonicznie. Tak mi sie przynajmniej wydaje.

Albo wymiana opon bez pompowania. Albo czyszczenie gaznikow bez wymiany filtra paliwa. Mechanik ma sie znac na "wszystkim" i rozmawiac z klijentem.


A za gazniki raczej sam sie nie bierz. To jest dosc nie wdzieczny temat.

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 09:30 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2010, o 18:02
Posty: 217
Lokalizacja: małopolskie
Sprzęt: R6 RJ09
Imie: Mateusz
RafalTBG napisał(a):
to tak jak wymiana oleju bez filtra. Powinien zasugerowac klijentowi lub powiadomic/spytać klijenta telefonicznie. Tak mi sie przynajmniej wydaje.

Albo wymiana opon bez pompowania. Albo czyszczenie gaznikow bez wymiany filtra paliwa. Mechanik ma sie znac na "wszystkim" i rozmawiac z klijentem.


A za gazniki raczej sam sie nie bierz. To jest dosc nie wdzieczny temat.


otóż to. To on powinien klienta poinformować o zaworach. W dodatku korona by mu z głowy nie spadła tak czy siak (ci wyżej srający niż dupę mający tylko w ASO są, pozostali powinni troszczyć się o klienta) gdyby raczył rozłożyć szczelinomierz i w kwadrans pomierzyć przy okazji te luzy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1