Teraz jest 2 lip 2024, o 11:43

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 13:25 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 21 sie 2010, o 23:57
Posty: 22
Lokalizacja: Wolsztyn
Sprzęt: YZF R1
Imie: Marcin
Witam i mam jakies wiesci co do luzow zaworowych to mieszcza sie w dolnej granicy toleracji tzn wylotowy powyzej 0,2 a ssacy powyzej 0,1 dokladniej zmierze jak tylko kupie szczelinomiesz z dokladniejsza podzialka bo mam tylko od 0,1 mm.
Ale martwi mnie cos innego spuscilem a gdy zdjalem dekiel od pradnicy wyciekl mi tam olej moze sie myle ale chyba nie powinno byc tam oleju chyba ze sie myle? Wywalilo mi zimmering? Dodam ze gdy odpale moto i odlacze wezyk od odpowietrzenia skrzyni korbowej to calkiem niezle tamtedy dmucha.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 13:32 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
olej powinien tam byc ;] dziwne ale prawdziwe ;]


co do przedmuchow to tak jak by pierscienie ( ostatecznie uszczelka) lecz to nie jest na 100% ale zazwyczaj przedmuchy sie z tego biorą. Tzn ten wezyk to chodzi ci o odme co idzie do airboxa ?

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 16:33 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 21 sie 2010, o 23:57
Posty: 22
Lokalizacja: Wolsztyn
Sprzęt: YZF R1
Imie: Marcin
Tak dokladnie o odme mi chodzi o ten wezyk ktory idzie do airboxu. W przyszlym tyg kupie sobie manometr bo tym samochodowym ktory pozyczylem nie moge dojsc. Tak ze wszystko na bierzaco bene pisal tutaj najwczesniej w czwartek bede mogl sie za to brac (niestety trzeba czasami pracowac).
Dziekuje na informacje i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 17:10 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
w wiekszosci manometrow w instrukcji oisze ze:

- przy odcietym doplywie paliwa (zeby nie uszczelnialo pierscieni)
- przy wykreconych wszystkich swiecach
- przy otwartej przepustnicy na maxa
-z dobrze naladowanym akumulatorem

z doswiadczenia moge ci podpowiedziec ze jesli koncowke manometru bedziesz mial gumową a nie wkrecaną to przydała by ci sie druga osoba a ty muszisz BARDZO mocno dosciskać prawie z calych sil :krol: Ktos kreci rozrusznikiem az wskazowka nie bedzie szla bardzoej do gory (bo zapamietuje) max polozenie z calego pomiaru. Zazwyczaj kreci sie ok 5 sek


Jesli natomiast bys robil probe olejową to max 5-10ml oleju. Ja kiedys na jednym aucie kolegi z probą olejowa zamknalem manometr :/ naszczecie sie nie uszkodził. Oczywiscie były nieprawidlowosci na cilnidrze.

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 20 kwi 2011, o 23:31 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 21 sie 2010, o 23:57
Posty: 22
Lokalizacja: Wolsztyn
Sprzęt: YZF R1
Imie: Marcin
zmierylem cisnienie nowym manometrem z taka wkrecana koncowka. I co sie okazalo ten moj niby mechanik nazwijmy go partaczek mowil ze mam po 5 -6 atmosfer a tu moje zdziwienie na zimnym silniku mam 12 gdy wleje 5ml oleju wzrasta do 14-15.
Natomiast na cieplym silniku spada w zaleznosci od temperatury najnizsze jakie udalo ni sie zmierzyc do 7 dodam ze gdy na rozgrzanym silniku wleje 5ml oleju wzrasta do 8-9.
Zatem nie wiem czy dobrze wnioskuje ale mimo tego ze luzy zaworowe przynajmniej te minimalne ktore mierzylem sa jednak zbyt male i zawory na rozgrzanym silniku nie domykaja sie.
Bede musial ustawic luzy zaworowe w gornej granicy tolerancji jesli sie myle to niech ktos mnie poprawi.
Aha odrazu zapytam bo nie chcial bym zlego zestawu kupic srednica plytek zaworowych wynosi 7,48 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 21 kwi 2011, o 20:40 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2010, o 18:02
Posty: 217
Lokalizacja: małopolskie
Sprzęt: R6 RJ09
Imie: Mateusz
średnica tak jak pisałeś, yamahowska 7,48. Co do luzów (kup sobie porządny szczelinomierz bo popularny co 0.05 jest zbyt mało dokładny co do motocykli, musi być ze skokiem co jedną setną, wtedy zrobisz to tak jak Pan Bóg i Japończyk z fabryki przykazuje!!! ;) ) Zaleca się ustawiać środkowy zakres w widełkach tolerancji a najlepiej nawet bliżej pod dolny zakres (ciaśniejsze) zarówno wydechowe jak i ssące. Uprzedzając od razu kolejne pytanie (DLACZEGO?) Żeby Ci się zawory podpierały to już totalnie kicha musiała by być, na pewno Ci się nie podeprą nawet jak masz 0.03 na zimnym poniżej normy. A dlaczego ustawia się pod dolną granicę? Bo owszem materiał w miarę nagrzania rozszerza się (luzy teoretycznie powinny się kasować) ale głowica również się nagrzewa i puchnie co powoduje że luzy w rozgrzanym japońskim silniku motocyklowym się zwiększają (przykład z praktyki, nie teorii: mi i 3 innym kolegom w motocyklach przed regulacją stukający zawór znacznie bardziej dawał o sobie znać <głośniej i w szerszym zakresie obrotów> po jeździe, przy dobrze nagrzanym silniku) tutaj tyczy się to wydechowych bo to one bardziej "pracują" termicznie i to one najczęściej też są powodem regulacji. A skoro i tak podejrzewasz zawory najpewniej będzie z nimi wycelować idealnie w sam środek skali tolerancji


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 23 kwi 2011, o 07:19 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 21 sie 2010, o 23:57
Posty: 22
Lokalizacja: Wolsztyn
Sprzęt: YZF R1
Imie: Marcin
Jednak niechce mi sie tego robic. gadalem z kolesiemii polecili mi innego mechanika. Dzisiaj go zawioze i mam nadzieje ze do otwarcia sezozu w wolsztynie zdazy mi go zrobic.
Apropo otwarcia zapraszam na wolsztynskie otwarcie sezonu ktory odbedzie sie 1 maja http://www.wtmwolsztyn.pl/ ktore polaczone sa z obchodami dni ziemi wolsztynskiej od 30kwietnia do 1 maja z parada Parowozow wlacznie http://www.dniwolsztyna.wolsztyn24.pl/program_2.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 20:46 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 21 sie 2010, o 23:57
Posty: 22
Lokalizacja: Wolsztyn
Sprzęt: YZF R1
Imie: Marcin
Witam nadal mam problem z tym motorem. Ustawilem wszystkie zawory tak jak nalezy tzn po srodku tolerancji z tendencja w gore.
Zauwazylem ze mialem przestawiony lancuszek rozrzadu o jeden zabek wiec to poprawilem.
Ale nadal mam problem na zimnym pali super a gdy tylko sie rozgrzeje nie chce odpalic.
Mierzylem cisnienie na zimnym jest moze o jedna atmosfere wyzsze niz przed ustawieniem zaworow albo moze akumulator mialem bardziej naladowany wychodzi mi ponad 12 natomiast na rozgrzanym spada do 6-7 nawet proba olejowa daje wynik okolo 9 czyzby problem tkwil w glowicy co o tym sadzicie?

Szczerze mowiac juz mi rece opadaja nie mam koncepcji co mam teraz sprawdzac :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 21:40 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
jak po probie z olejem nie ma wlasciwego cisnienia to prawdopodobnie zawory w skrajnym przypadku uszczelka. Ale uszczelke bym raczej wykluczył bo masz tak na wszytskich cylindrach. Ostatecznie masz zjebany miernik lub coś zle mierzysz

po 1 odciete paliwo
po 2 rolgaz na maxa
po 3 wykrecone wszytskie swiece
po 4 naladowany aku

powodzenia :witam:

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 29 kwi 2011, o 23:12 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 21 sie 2010, o 23:57
Posty: 22
Lokalizacja: Wolsztyn
Sprzęt: YZF R1
Imie: Marcin
Mierzylem dokladnie tak jak pisales. I Ciagle jest taka roznica. Mam jeszcze jedno pytanie czy to mozliwe ze pierscienie byly kiedys przegrzane i gdy sie rozgrzeja to nie uszczelniaja dobrze i dlatego taka roznica w pomiarach miedzy zimnym a cieplym silnikiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1