Teraz jest 23 gru 2024, o 15:39

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 725 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 73  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 11:36 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 2 lis 2011, o 22:40
Posty: 22
Sprzęt: R1 RN19
Imie: Marcin
Ty chyba nie zrozumiales tego co napisalem;).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 11:58 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
juku1 napisał(a):
Ty chyba nie zrozumiales tego co napisalem;).

Odpisywałem na inne posty :), ale nie chciałem wszystkich cytować.

Wziąłem PP 2CT. Jutro zakładam.
Wiele pozytywnego (jesli chodzi o latanie po szosie) się o nich naczytałem. Na testach torowych wypadają słabo - ale nie na tor zostały zaprojektowane.
Sezon 2012 w nich przelatam i przekonam się czy było warto czy nie.
Na sezon 2013 pewnie wypróbuję coś innego. Przygode z torem chce zacząć od lipca na Moto Popołudniach. Myślę że na pierwsze przejażdżki torowe wystarczy mi 2CT. Jak mi się spodoba i podkręcę swoje umiejętności torowe, pewnie kupię coś co jest przeznaczone na tor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 15:11 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 mar 2012, o 17:49
Posty: 24
Sprzęt: Yamaha YZF R1 RN01
Imie: Adrian
A jak ma się sprawa z typowymi oponami na tor? Nie mówie o slickach tylko o gumach z jakimś tam bieżnikiem bez homologacji. Jak spisują się na drodze? Wiem jaka jest sytuacja prawna... ale niektórzy twierdzą, że radzą sobie idealnie na drodze. Kumpel kupił używki i stwierdził, że stoppie na takiej oponie wychodzi mu znacznie lepiej a wheelie możliwe jest nawet przy dobrym deszczu ( byłem świadkiem). Na forach za to można przeczytać, że są zrobione z twardszych mieszanek i ciężko jest je rozgrzać do odpowiedniej temperatury. Podobno także inaczej pracują w zakręcie, nie wiem jak to wytłumaczyć, ale ich konstrukcja zapewnia większą powierzchnię styku między oponą a drogą ( bardziej się wygina?). Jednak przez to można ją i przy okazji same koła uszkodzić wjeżdżając w większą dziurę. Torowe gumy rządzą na torze, na którym jest trochę inna nawierzchnia niż na drogach. Ktoś lata na takich po publicznych drogach?

A jak z rozmiarami? Producent przewidział 190 jednak motocykle 1000ccm po torze jeżdżą na 200.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 16:00 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Ja teraz latam na torówce.
Jeździ się bardzo fajnie tyle że szybko znika.
Nie próbowałem, ale myślę że moja nie nadaje się na deszcz - METZELER Racetec K2.
Sam kształt opony jest inny. Te drogowe są bardziej półkoliste, a ten METZELER bardziej w trójkąt idzie. Przez co mniej opony styka się z podłożem gdy jedziesz w pionie, a większy styk jest w złożeniu. Taki kształt powoduje że moto samo kładzie się w zakręcie.


Zmieniam, bo przód mam już do wyrzucenia, a szkoda tyłu (za taką kasę) kończyć na drodze. Gdyby nie względy finansowe myślę że torowe opony w odpowiednich warunkach pogodowych i drogowych bardzo dobrze nadają się na drogę. Problem w tym, że ciężko wydać ponad 2 koła na opony które skończą się w 2 miesiące i w dodatku nie wykorzysta się połowy ich potencjału. Jak dojeżdżam do domu a mam dobrze nagrzaną oponę to połowe kamieni, żwiru itp. zostaje w gumie – żal patrzeć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 17:25 
Offline
pochłaniacz winkli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 18:01
Posty: 792
Sprzęt: beemwu
Imie: faker
Lokalizacja: OGL
no panowie , jak juz nie raz mowiłem,nie jest to hobby dla bidoty niestety, lepiej wydac na gumy i miec dobra przyczepnosc, niz pluc sobie w brode jak sie rozdupi moto, a nie raz widziałem chłoppakow na torze na pilot powerach ze zdziwionymi minami,"dlaczego sie rozjebałem mowi, przeciez miałem pilot powery, no własnie dlatego mowie,nie jest to guma do extremalnej jazdy i wszysko w temacie,
TOR
Supercorsa
D211
Racetec
Droga
Diablocorsa3
Diablorosso

_________________
Faker znowu nadaje


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 18:26 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Zgadzam się z powyższym.
Mamy torówki np. jakie podał faker i mamy drogówki nie nadające sie do ostrej jazdy na tor.
Czy 2CT da rade na początki amatorskiej jazdy na torze. Dam relacje po wakacjach.
Jek tor mi sie spodoba to na 100% nie będę jeździł po nim w drogowych oponach. Szkoda zdrowia i motoru.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 19:01 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 13:51
Posty: 1248
Lokalizacja: piwniczna
Sprzęt: r1
Imie: darek
faker napisał(a):
a nie raz widziałem chłoppakow na torze na pilot powerach ze zdziwionymi minami,"dlaczego sie rozjebałem mowi, przeciez miałem pilot powery, no własnie dlatego mowie,nie jest to guma do extremalnej jazdy i wszysko w temacie


hehe dobrze powiedziane. ja tak ogolnie jestem zwolennikiem metzelerow,maja zajebiscie wyczuwalny i szeroki zakres graniczny,tak jak marcin wspomnial jakby trojkat. rennsportow faker uzywales?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 19:11 
Offline
pochłaniacz winkli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 18:01
Posty: 792
Sprzęt: beemwu
Imie: faker
Lokalizacja: OGL
nie miałem okazji, jestem zwolennikiem pirelli, ostatnio glownie uzywam opon superbike slikow znaczy , nawet na drodze, w rozmiarze oczywiscie 200

_________________
Faker znowu nadaje


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 20:50 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2011, o 20:55
Posty: 106
Sprzęt: s1000rr
Imie: Mariusz
Lokalizacja: Sławno
Zgadzam się pilot power są chujowe na tor...Mojej dwunastki nie przytrzymały :kot:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o oponach...
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 21:10 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 mar 2012, o 17:49
Posty: 24
Sprzęt: Yamaha YZF R1 RN01
Imie: Adrian
To zapytam w prost. Raczej nie planuje wypadów na tor. W deszcz i tak jeździ się ostrożniej, czyli nie będę szlifować łokciem po winklach. Chodzi o dość szybką, bez stresową jazdę w ciepłe słoneczne dni po drogach publicznych. Co wybrać? Zastanawiam się nad dwiema opcjami: używane torówki (z dobrym bieżnikiem to może mundurowi się nie przyczepią ;) ), za 400 zł, których w sezonie i tak nie zjeżdżę, lub pilot power 2tc w miarę rozsądnej cenie.

A jeżeli chodzi o sam kształt opony, to czy mnie to nie przerazi, że zamiast delikatnie przejść w złożenie, zwale się jak kłoda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 725 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 73  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1