Teraz jest 22 lis 2024, o 00:47

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 15 maja 2015, o 09:33 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
doktorek1 napisał(a):
Samochodówka to inna bajka . Wał po prawidlowej nawet regeneracji w motocyklu mówię ze nie będzie chodził tak samo, bo nie wytrzymie takich obrotów na dłuszą metę ,nie ma dobrego materiału po przeszlifowaniu.[A i srednica jest bardzo istotna ] To nie samochody .Uwaga żaden producent motocykli nie przewiduje szlifu wału-sprawa nie do podważenia .



zabobony , waly sa z reguly znacznie wytrzymalsze niz parametry sprzetu , a srednice czopow zawsze pozostawiaja sporo materialu do ewentualnego przeszlifowania . Oczywiscie jesli chodzi o utwardzenie to bywa ze jest stosunkowo plytkie , nie przesadzam jak gleboko siega ono w tym konkretnym przypadku stad sugerowalem pomiar twardosci po szlifie zeby sie upewnic. Producenci szlifierek rzeczywiscie traktuja silniki jako "jednorazowki " przewidujac jedynie naprawy dorazne , a nie remonty kapitalne stad i panewki jedynie "uszczelniaja" ewentualne luzy bez przewidywania konkretnego szlifu , ale wynika to raczej z wymuszania na klijencie zakupu nowego silnika by nakrecac biznes producenta niz technicznej przeszkody.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 15 maja 2015, o 10:16 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
doktorek1 napisał(a):
Dla uściślenia szlify w samochodach robi się co 0,25mm a w motocyklach wymiana na inną selekcję panewek w mikronach.Nie szlifuje sie wału


mysle ze to juz zostalo uzgodnione -- pisalem ze jesli producent nie przewiduje panewek pod szlif to nie powinno sie go robic zwlaszcza ze nie mozna dostac pod ten wymiar oryginalnych panewek. Co innego jest teoretyczna mozliwosc naprawy , otoz z cala pewnoscia mozna zregenerowac wal pod nominalne panewki i po zlozeniu silnik bedzie rownie dlugo pracowal jak po fabrycznym zlozeniu. Nie znam w tej chwili kosztow takiej akcji . dla przykladu podam ci cene do R1 z 2010r takiego walu i panewek w Stanach .

panewki nie sa drogie, ale wal jak widac nie nalezy do darmochy stad sadze ze regeneracja bylaby ekonomicznie sensowna.

panewki glowne cena na jeden czop Plate, Buffle 3
14B-15133-00-00
$16.08

wal nowy
Crankshaft Assy
14B-11400-00-00
$669.99


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 15 maja 2015, o 11:29 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 kwi 2014, o 15:19
Posty: 317
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Tomek
Lokalizacja: Stalowa Wola
pies napisał(a):
klijencie


:shock:
KLIENCIE

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX • Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed • Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX • Alfa Romeo Giulietta 1.4 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek)YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 15 maja 2015, o 11:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
klijeńcie :ubaw:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 15 maja 2015, o 12:07 
Offline
kursant

Dołączył(a): 12 sty 2015, o 17:00
Posty: 192
Sprzęt: r6
Imie: radek
Lokalizacja: Wielkopolska
Sory Pies ale sam się pogubiłeś w swoich dywagacjach,w jednym poście piszesz twardo tak a w innym sam sobie zaprzeczasz .Nie chcę Cię urazic bo ine w tym rzecz tylko chodzi o prawdę jak jest. Piszesz że szlif wału to zabobony że chodzą jak nowe ,a ja mówię Ci że wału motocyklowego się nie szlifuje i tu nadal się powtórzę PRODUCENT NIE PRZEWIDUJE TAKIEJ REGENERACJI !!!! Dużo pisałeś na temat utwardzania szlifowania itp. zgoda ale w samochodówce nie motocykle.[płytko azotowane]Inna bajka W tej kwesti chcesz czy nie to ja mam rację .Wał po szlifie i dorobieniu panewki bo inaczej nie idzie jak ktoś się upiera to tak jak pisalem silnik się rozpadnie ze wzglendów na osłabiony wał.[pęka] pisze to z pełną świadomoscią i wiedzą praktyczną a nie z przeczytanego artykułu .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 15 maja 2015, o 12:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
:kawa: my tu dywagujemy, dyskutujemy, rozważamy. Sadze że nie nalezy brać wszystkiego na to "jak powinno być a jak nie", bo wg mnie zdarzają się goście co już szlifowali te wały i podobno im sie udało złożyć taki silnik i chodzi. TO że potem sprzedają takie motory na allegro z treścią stan igła to inna sprawa. Rozważajmy czy warto takie rzeczy robić bo wg mnie to jest ryzyko jak szlak. Były podane ceny ile kosztuje wał, cena szlifu i panewek pod wymiar podajcie + dodajcie ryzyko niepowodzenia. I porównajcie do silnika na rynku wtórnym. Wg mnie nie ma sensu ryzykować kasy i czasu. Ale ktos może mieć inne spostrzezenia no: sam naprawi i wyjdzie tysiąc taniej czyli tysiąc zysku potem motor sprzeda i ni emartwi się o przyszłość takiego grata :D .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 15 maja 2015, o 15:03 
Offline
kursant

Dołączył(a): 12 sty 2015, o 17:00
Posty: 192
Sprzęt: r6
Imie: radek
Lokalizacja: Wielkopolska
No i tu jest problem,masz rację ze goście szlifują składają moto i na sprzedaż.A kupujący ma za chwilę problem co nie miara jak mu silnik sie rozlatuje brak słów na takich kombinatorów. Ale co tam świata się nie zbawi,ale rzetelnośc to dobra cecha.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 15 maja 2015, o 15:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
zatem naprawiać czy nie naprawiać ?
czy macie dobre przykłądy grzebania w silnikach wysokoobrotowych ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 15 maja 2015, o 16:53 
Offline
kursant

Dołączył(a): 12 sty 2015, o 17:00
Posty: 192
Sprzęt: r6
Imie: radek
Lokalizacja: Wielkopolska
Ja powiem tak nie radzę nikomu żadnego szlifu wału bo to nie ma sensu-strata kasy.z doświadczenia wiem że silniki się rozlatuja,a co za tym idzie każdy wtedy zwala winę na tego co składał silnik.Podobnie jest z cylindrami,a resztę motocykla można naprawiac do woli i wedle uznania.haha


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 15 maja 2015, o 18:06 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
z cylindrami to zupelnie inna sprawa , one sa aluminiowe z bardzo cienka warstwa napylonego utwardzenia . Kiedys oczywiscie stosowalo sie metody tulejowania jesli blok byl z tulejami suchymi , albo wymiany zuzytych tulei jesli byl to rodzaj tulei mokrych , obecnie raczej juz tego sie nie robi , a jesli juz to tylko w odniesieniu do rzadkosci np. zabytkowych sprzetow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1