Teraz jest 24 lis 2024, o 16:19

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 263 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 27  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 12 mar 2011, o 01:26 
RafalTBG napisał(a):
motul 5100 i z tego co slysze to wiekszosc znajomych z moich okolic to tez na 5100 śmiga.


Wszyscy to leją bo jest tani jak na motula, tez to lalem ale to byl blad, te motocykle to nie auto a tolerancje w elementach mechanicznych są bardzo minimalne i powinno sie lac tylko fulla który wszędzie wlezie i wszędzie ładnie pracuje, jezeli chodzi o motula to 7100 ALBO 300V na podwójnych estrach. i gadamie, ze po jakims tam przebiegu polsynetyk a potem mineralny aby uszczelniac nie ma za bardzo pokrycia bo to nie auto i inne zakresy obrotów są a jak silnik zjada olej to trzeba dolewać i tyle.
Lanie mineralych i pół syntetyków kończy się obróceniem panewy itp...
Mineralny jest dobry do ogara a połóka ew. do turysty.
Argument - wszyscy to leja więc i ja leje nie jest zbyt dobry.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 12 mar 2011, o 02:58 
Starsi użytkownicy forum pewnie mieli przyjemność oglądać "live" na Orionach, Unitrach, Wawelach itp. a dla młodszych na szczęście jest YOUTUBE.

Każdy wie do czego jest olej ale program jest zdecydowanie warty uwagi, polecam:

part 1

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0[/youtube]

part 2

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM&feature=related[/youtube]

part 3

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PHJx2hqkp2s&feature=related[/youtube]


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 12 mar 2011, o 11:54 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 13:51
Posty: 1248
Lokalizacja: piwniczna
Sprzęt: r1
Imie: darek
w koncu ktos madrze powiedzial :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 27 lip 2011, o 22:11 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 20:06
Posty: 823
Sprzęt: yamaha r1 RN20
Imie: czervony
bardzo fajny program o olejach

_________________
Yamaha Wild Star........Tam gdzie wolność jest standardem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 1 sie 2011, o 19:29 
Witam. Właśnie jestem na etapie wymiany oleju w mojej R1 98r. Problem w tym że poprzedni właściciel nie wiedział jaki olej był lany i nie wiem czy zalać go syntetykiem czy półsyntetykiem.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 9 lut 2012, o 11:48 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwi 2010, o 14:22
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Sprzęt: R6 2003
Imie: Michał
Ja leje 7100 i można go wyrwać w dobrej cenie, ja dałem 149zł, tylko trzeba się trochę rozejrzeć ;)

_________________
Były sprawy w które chciałem się bawić, dziś te zabawy odzwierciedlają nawyk.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 9 lut 2012, o 19:38 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Mo powiedzieli w Green Moto i w Yamaha Poland Position, że jak od zawsze był lany 5100 to lepiej nie zmieniać na syntetyk.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 11 mar 2012, o 14:55 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
Małe porównanie olejów :D

BEL-RAY : EXS FULL SYNTHETIC ESTER 4T / SAE 10W50 /JASO MA2/API SM (ok 250zl)

BEL-RAY : EXS FULL SYNTHETIC ESTER 4T / SAE 10W40 /JASO MA2/API SM (ok 195zl)


REPSOL: MOTO RACING 4T / SAE 10W50 / JASO MA2 / API SJ (ok220zl)

Castrol: Power 1 Racing 4T/SAE 10W50 /JASO MA/ API SJ(ok 140zl)

Yamalube: Full syntetyk 4-FS / SAE 10W40 / JASO MA / API SG (ok 185zl)

Motul: 7100 full syntetyk / SAE 10w40 / JASOMA2 /[/color] API SG/SH/SJ/SL
(ok 170zl)


Z tego wynika że
1) Bel- Ray
2) Motul
3) Repsol

SAE - klasyfikacja lepkościowa olejów silnikowych. Określa ona lepkość oleju zarówno w niskich, jak i w wysokich temperaturach otoczenia. Powszechnie stosowane są oleje wielosezonowe. Zapewniają one odpowiednią lepkość oleju zarówno w warunkach zimowych, jak i letnich.

Zimowe klasy lepkości SAE:
0W, 5W, 10W, 15W.
Letnie klasy lepkości SAE:
20, 30, 40, 50, 60.
(im mniejsza wartość tym niższa lepkość).

W naszej strefie klimatycznej zaleca się stosowanie olejów o następujących klasach lepkości:
syntetyczne 5W-40
półsyntetyczne 10W-40
mineralne 15W-40


Klasyfikacja API dzieli oleje silnikowe na dwie grupy:
S - obejmującą oleje do silników o zapłonie iskrowym (benzynowych)
C - obejmującą oleje do silników o zapłonie samoczynnym (Diesla).
W obydwu tych grupach poszczególne klasy jakości olejów oznaczono kolejnymi literami alfabetu poczynając od A.

W grupie olejów do silników o zapłonie iskrowym odnoszono początkowo poszczególne klasy jakości do wzrostu wymagań stawianych przez silniki w miarę rozwoju ich konstrukcji i tak:
klasa SA - obejmuje oleje nie zawierające dodatków uszlachetniających przeznaczone do najstarszych typów silników;
klasa SB - oleje do silników o konstrukcji sprzed 1958 r.,
klasa SC - oleje do silników konstruowanych z początkiem lat 60 - tych,
klasa SD - oleje do silników konstruowanych z końcem lat 60 - tych i z początkiem lat 70 - tych,
klasa SE - oleje do silników konstruowanych w latach 70 - tych,
klasa SF - oleje do silników o konstrukcji lat 80 - tych,
klasa SG, SH, SJ - oleje do silników o konstrukcji z lat 90 - tych,
przy czym poczynając od SD oleje klas wyższych mogą być stosowane tam, gdzie przewidywano użycie olejów o niższej klasie jakości, jadnak nie niższej niż SC (SD tam, gdzie SC, SE tam, gdzie SC i SD oraz SF tam, gdzie SC,SD i SE).

Klasy SG, SH i SJ - obejmują oleje najwyższej aktualnie jakości przeznaczone do nowoczesnych silników benzynowych stosowanych w samochodach osobowych, dostawczych i lekkich ciężarówkach, przy czym własności użytkowe olejów SH przewyższają własności olejów SG w zakresie odporności na utlenianie i zdolności przeciwdziałania zanieczyszczeniu wewnętrznych elementów silnika; skuteczniej chronią one także silnik przed zużyciem i korozją.


z zapłonem iskrowym obejmuje oznakowania SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SI, SJ, SL i SM.

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 13 mar 2012, o 22:29 
Offline
kursant

Dołączył(a): 7 lis 2010, o 00:48
Posty: 167
Sprzęt: r1
Imie: tomek
już zgupiałem od tego czytania...
lałem Castrola 10W40 power 1 gps półsyntetyk przez 10 000 km czy mogę przejść na Castrol 10W50 full syntetyk. obecny przebieg 35 tys/km :roll:
nic się nie posypie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej?
PostNapisane: 13 mar 2012, o 23:54 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2011, o 18:45
Posty: 64
Lokalizacja: Wodzisław
Sprzęt: R1 RN12
Imie: Dariusz
Nie zaleca się takiej zmiany jaką chcesz wykonać. W najgorszym przypadku może ci się rozszczelnić motor. Lej półsyntetyk, to również bdb olej niewiele odbiegający od pełnego syntetyka.

_________________
The Doctor is back!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 263 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 27  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1