Teraz jest 14 maja 2024, o 00:51

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Falujące obroty Yamaha YZF R1 2001 RN04 na gaźnikach
PostNapisane: 6 maja 2010, o 17:59 
Witam mam problem z moją Rłaan falują mi obroty na wolnych na zimnym jak i rozgrzanym silniku . Na zimnym po dodaniu gazu leciutko tylko strzela z wydechu .
Ja ustawie obroty na 1 tys po jakimś czasie ona mi gaśnie i ma małe problemy z ruszaniem trzeba lekko dać w pizdę :D
Obstawiam zawory lub gaźniki . A co wy o tym myślicie ?

Filmik z pracy silnika : http://www.youtube.com/watch?v=d607gj6pPrY


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Falujące obroty Yamaha YZF R1 2001 RN04 na gaźnikach
PostNapisane: 6 maja 2010, o 20:25 
Jeżeli chodzi o synchronizacje gaźników jak najbardziej wskazana regulacja gaźników na wakumetrach to nic innego jak ustawienie wolnych obrotów motocykla, czyli wyregulowanie wszystkich 4 przepustnic do idealnego stanu. Synchronizacja zalecana jest jak najbardziej co 12 tyś. km. lub po jakiś modyfikacjach silnika. Przed każdą synchronizacją zaleca się sprawdzenie ciśnienia sprężania na zimnym i na ciepłym silniku (wtedy mamy jakiś podgląd na luzy zaworowe) No i oczywiście sprawdzenie spalania na świecy:
1. Czarna świeca (za bogata mieszanka paliwo powietrze)
2. Biała świeca (uboga mieszanka paliwo powietrze)
3. Kawa z mlekiem (lekko brązowy kolor) PRAWIDŁOWE USTAWIENIE MIESZANKI.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Falujące obroty Yamaha YZF R1 2001 RN04 na gaźnikach
PostNapisane: 7 maja 2010, o 19:22 
Jak można przez stopień sprężania określić luzy zaworowe??? Luz zaworowy to nie jest szczelina powstała na skutek niedomknięcia się zaworu przez którą ucieka ciśnienie z cylindra :shock: No chyba że potrafisz mi to wyjaśnić co miałeś na myśli 8-)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Falujące obroty Yamaha YZF R1 2001 RN04 na gaźnikach
PostNapisane: 7 maja 2010, o 22:03 
Sprawdzenie luzów zaworowych poprzez zmierzenie ciśnienia sprężania polega na teoretycznym stwierdzeniu stanu luzów zaworowych (np: jeżeli mierzymy ciśnienie i na zimnym silniku pokazuje nam np. 10 na każdym cylindrze a na ciepłym spada. to znaczy że zawory są podparte, bo jak wiadomo jeżeli dochodzi temperatura to luzy zaworowe się zmniejszają) Nie jest to metoda 100% ale daje jakiś wstępny pogląd na ewentualną sytuacje silnika.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Falujące obroty Yamaha YZF R1 2001 RN04 na gaźnikach
PostNapisane: 19 maja 2010, o 13:26 
A jaki może być koszt wyregulowania zaworów i czyszczenia,synchonizacji gaźników ?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Falujące obroty Yamaha YZF R1 2001 RN04 na gaźnikach
PostNapisane: 19 maja 2010, o 20:17 
czyszczenie i synchro gaźników to już było napisane że około 250zł a co do zaworów to warsztaty wystawiają rachunki według ilości zmienionych płytek ( plus oczywiście robocizna)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Falujące obroty Yamaha YZF R1 2001 RN04 na gaźnikach
PostNapisane: 10 gru 2010, o 15:18 
Witam, poda mi moze ktos wartosci, jakie koles ma ustawic na wakumetrach ?
Tzna jakie "cisnienie" ustawic na kazdy.
Jak ustawia sie wedlug upodoban to, moze teoretycznie ile ma byc.

Z gory dzieki


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Falujące obroty Yamaha YZF R1 2001 RN04 na gaźnikach
PostNapisane: 14 gru 2010, o 19:51 
czasami powodem falujących obrotów jest nieszczelność w układzie dolotowym, to jest gdziś na króćcu gumowym łączącym gaźnik z cylindrem, sprawdź to. powodzenia!!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Falujące obroty Yamaha YZF R1 2001 RN04 na gaźnikach
PostNapisane: 27 gru 2010, o 09:31 
z doświadczenia powiem, że wpływ na falowanie obrotów ma również jakość zatankowanego paliwa. Zatankuj 98 z bp i na pewno powinno być lepiej. Poza tym jak pisali poprzednicy sprawdź czy nie łapie nigdzie lewego powietrza, sprawdź filtr powietrza - u mnie znacznie się to poprawiło po założeniu K&N. Ogólnie też miałem problem z falowaniem. Wymieniłem świece, filtr powietrza, sprawdziłem luzy zaworowe (wszystko w tolerancji) no i zsynchronizowałem gaźniki. Moto cały czas lekko wahlowało, co mnie drażniło. Kolejną przyczyną wahlowania był exup, który wyrzuciłem, bo mi dzwoniła tulejka wewnątrz. Wymieniłem cały układ wydechowy na Akrapa, jedyne czego nie sprawdziłem to poziom paliwa w gaźnikach, a to też ma wpływ na falowanie. Obecnie mam sprawdzonwe luzy, zsynchronizowane gaźniki, filtr k&n, dynojety, cały układ akrapa, świece irydowe denso i moto minimalnie przebiera na wolnych obrotach (wahania rzędu 100-200obr) pali na dotyk, wkręca się idealnie bez najmniejszego zadławienia i falujące obroty mam szczerze w D!
dodam, że miałem również r1 rn01 sprowadziłem ją z niemiec, serwisowana i falowała też na wolnych obrotach. :D


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1