Teraz jest 24 kwi 2024, o 19:45

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sportowa pozycja - jazda na kolanie.
PostNapisane: 29 mar 2010, o 18:03 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2010, o 14:21
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Sprzęt: R6 RJ05
Imie: Kamil
Mam pytanie co do jazdy na kolanie.

Prawidłowa pozycja wygląda tak:

Obrazek

czyli, kierowca siedzi w pewnym odstępie od baku aby miał możliwość łatwego przenoszenia ciała z jednej strony na drugą. Wchodząc w zakręt ustawiamy się równolegle do motocykla(nie tylko sam tyłek). Wystawiając lewe kolano, stajemy lewą stopą, dokładniej palcami na podnożku(podobnie na drugą strone).

Natomiast jak wygląda pozycja jadac na wprost oraz w momencie zmiany biegów albo hamując tylnim hamulcem? Konkretnie chodzi mi o ustawienie lewej i prawej stopy na podnożkach. Siedząc dalej od baku utrudniona jest zmiana biegów oraz użycie tylniego hampla, więc jak to ma wyglądać?

_________________
.Serce bije w tempie obrotów maszyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Sportowa pozycja - jazda na kolanie.
PostNapisane: 29 mar 2010, o 19:18 
To jest tzw: pozycja na paralite : na siłe wystawione kolano.
bardziej bym sie skłaniał do tej: pomiedzy noga a owiewka nie ma miejsca juz na nic a w zjęciu powyzej zmiesci sie jeszcze worek kartofli, biegi sie przebija przed zakretem, i sa odwrucone zreszta sety sa o wiele wyzej to inne zupełnie moto niz fabryczne


Załączniki:
ben-spies-world-superbike-yamaha-2.jpg
ben-spies-world-superbike-yamaha-2.jpg [ 257.84 KiB | Przeglądane 6834 razy ]
Góra
  
 
 Tytuł: Re: Sportowa pozycja - jazda na kolanie.
PostNapisane: 29 mar 2010, o 21:06 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2010, o 14:21
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Sprzęt: R6 RJ05
Imie: Kamil
R1 06 napisał(a):
To jest tzw: pozycja na paralite : na siłe wystawione kolano.
bardziej bym sie skłaniał do tej: pomiedzy noga a owiewka nie ma miejsca juz na nic a w zjęciu powyzej zmiesci sie jeszcze worek kartofli, biegi sie przebija przed zakretem, i sa odwrucone zreszta sety sa o wiele wyzej to inne zupełnie moto niz fabryczne

Chodziło mi raczej jak pobawić się własnym motocyklem(bez modyfikacji) na torze itp. Wypośrodkować pozycje czy przemieszczac się co chwile po siedzeniu(choć wątpie w takie rozwiązanie)? Dalej nie wiem jak wyglada sprawa stóp na podnożkach.

Wstawiajać fote chcialem pokazać że tułow jest rownolegle do motocykla.

_________________
.Serce bije w tempie obrotów maszyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Sportowa pozycja - jazda na kolanie.
PostNapisane: 29 mar 2010, o 21:17 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2010, o 16:45
Posty: 455
Lokalizacja: Poznań
Sprzęt: YZF R6
Imie: Piotr
Może w czymś Ci ten temat pomoże... ;)

http://forum.scigacz.pl/about40497-0-asc-0.html

_________________
http://www.arachnea.org/
"Przeciwko kur**twu i upadkowi zasad !!!"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Sportowa pozycja - jazda na kolanie.
PostNapisane: 14 kwi 2010, o 10:55 
Mahomet tego kiedyś szukałem :D
PS A macie może jakieś filmiki z tym?
Lepiej mi się filmy ogląda :D :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Sportowa pozycja - jazda na kolanie.
PostNapisane: 14 kwi 2010, o 11:06 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2010, o 16:45
Posty: 455
Lokalizacja: Poznań
Sprzęt: YZF R6
Imie: Piotr
Mniej więcej coś takiego :?:
viewtopic.php?f=38&t=41

_________________
http://www.arachnea.org/
"Przeciwko kur**twu i upadkowi zasad !!!"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Sportowa pozycja - jazda na kolanie.
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 07:52 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2010, o 15:01
Posty: 261
Lokalizacja: Chorzów
Sprzęt: ciekłe srebro ;)
Imie: Artur
R1 06 napisał(a):
To jest tzw: pozycja na paralite : na siłe wystawione kolano.
bardziej bym sie skłaniał do tej: pomiedzy noga a owiewka nie ma miejsca juz na nic


tu sie do konca nie zgodze bo to troche kwestia predyspozycji, ja np mam krotkie nogi (kosc udowa w porownaniu do kogos kto ma np 185cm) i jesli nie wystawie mocniej kolana, to dosyc szybko zamykam opone, co mi juz sie nie podoba, bo nie czuje sie bezpiecznie, zreszta wchodzac w zakret wystawia sie mocniej kolano, to wydaje mi sie normalne, zeby szybciej zlapac kontakt z asfaltem, i pozniej kolanem kontrolowac pochyl motocykla


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Sportowa pozycja - jazda na kolanie.
PostNapisane: 14 paź 2010, o 19:37 
Dobre mahomet :)

Skopiuję bo mogą usunąć ze ścigacza :?

Cytuj:
Pozycja na moto

Temat ktory wywoluje sporo kontrowersji na tym forum, temat o ktorym sporo juz sie dyskutowalo i zapewne dyskutowac bedzie. Mysle ze w cyklu nowego subforum o sportowej technice jazdy (ktore moze sie kiedys pojawji) warto przyjrzec sie temu dokladniej.
Tak aby zachowc odpowiednia przejrzystosc w tym topicu zajmijmy sie poruszaniem problemow sciesle zwiazanych z odpowiednia pozycja na motocyklu przy sportowej jezdzie na torze, wiec nie jest to topic z cyklu jak zesc na kolano, albo jak przytrzec lokciem na zjezdzie z autostrady. Wklejajac swoje zdjecia z toru mozemy przedyskutowac rozne pozycje i przeanalizowac bledy

Zatem zaczne od tego jak powinna wygladac soprtowa pozycja na moto. Teraz drapiac sie po glowie sopro z was mysli: "no tak, na motorze siedziec to ja umiem", jednak czesto bywa inaczej, prawie wszsycy ktorzy zaczynaja sportowa przygode na moto, siedza blednie, a odpowiednie "siedzenie" jest baza do odpowiedniej techniki jazdy.
Najczestszym bledem jest wyprostowana turystyczna pozycja, gdzie rece sa wyciagniete, plecy proste, stopy na srodku podnozka skierowane na zewnatrz, a kierujacy jest spiety do tego stopnia, ze zaciska szczeke az mu trudno zlapac oddech.

Zatem jak siedzimy na moto ?

Przede wszsytkim rozluznieni, spieta pozycja moze powodowac niepozadane ruchy motocykla.

Kirownica, rece i dlonie :
Kieownica sluzy do jednej rzeczy : kierowania ! (okej klamke sprzegla i hamulca oraz manetke gazu tez gdzies trzeba bylo w motorze zamocowac ). Nie jest to drazek do podciagania sie na nim, nawet przy tzw. “hanging off” o ktorym zaraz. Zatem kierownice trzymamy luzno, ugietymi w lokciach rekoma, nawet przy hamowaniu rece wciaz sa ugiete.
Plecy, tulow I glowa:
Plecy zgiete, tulow pochylony nisko nad bakiem. Przy silnych przyspieszeniach mozna zwiekszyc nacisk na bak, aby zapobiec wheelie, energie potrzebna do podniesienia na kolo lepiej wykozystac do przyspieszenia (probowales kiedys podniesc przod motocykla ? wierz mi jest diabelnie ciezko ) Glowa skierowana tam gdzie patrzysz, nieco powyzej szybki.
Tylek, nogi :
Tylek owszem ma kontakt z kanapa, ale ciezko nazwac to siedzeniem. Palcami stopy"stoisz" na podnozkach wywierajac ciagly nacisk jest na nich, nawet na prostych., a nogi dociskaja do baku, wiec nie sa skierowane do zewnatrz.

Okej, podstawy mamy za soba, teraz przejdzmy do pozycji w zakrecie.
Wokol "pozycji w zakrecie" bylo juz sporo zamieszania na tym forum. Zatem nie mam zamiaru dalej bic piany w tym temacie i nie bede negowal innych pozycji, tylko przedstawia ta ktora uwazam za wlasciwa, ta ktora widzimy tez u zawodnikow miedzy innymi w motoGP czy SBK, ta ktora daje mozliwosc najwiekszej predkosci wejscia w zakret i mozliwie najszybszego odkrecenia gazu przy wyjsciu z niego.
"Hanging off" - tak nazywa sie pozycja o ktorej mowie, nie tlumaczmy tego doslownie, bo powstaja nieporozumienia, zatem mowmy o przesunieciu a nie zwieszaniu.

Dlaczego przesowamy tylek wraz z gorna czesia ciala i jak to robimy ?
Chcac brac zakret coraz szybciej musimy coraz to wiecej pochylac motocykl, z tym sie chyba wszyscy zgodzimy. Istnieje jednak pewna fizyczna granica tego pochylenia. Granica ta osiagnieta jest szybciej gdy siedzisz na motorze prosto w siodle. Przesowajac tylek wraz z tolowiem i glowa w rownoleglej lini obok motocykla przesowasz rowniez srodek ciezkosci do wewnatrz i na dol. Dzieki temu sila ktora wypycha cie na zwenatrz jest mniejsza, mozesz jechac szybciej w zakrecie , oprocz tego taka pozycja wymaga mniejszego pochylenia motocykla , co pozwala znow na wieksza predkosc przy jednosczesnym mniejszym pochyleniu niz w pozycji w siodle.
Skoro juz wiemy po co to robimy to teraz nadszedl czas na to jak to robimy.

Przesowamy tylek do wewnetrznej strony zakretu, wystawiamy kolano oczywiscie tez po wewnetrznej stronie, glowe trzymamy rowniez po tej samej stronie nisko obok szybki. W takiej pozycji jestesmy w rownoleglej lini do motocykla, jest to bardzo istotne. Zarazem tutaj popelniane sa najczestsze bledy. Czesto widac jak ktos zsuwa tylek a tulow i glowa w dziwny wygiety sposob znajduje sie nad bakiem, blad ! Wyginajac sie tulowiem nad bak, ograniczamy swobode reki po wewnetrznej zakretu, przez co latwo o nieproszone ruchy kirownica. W rownoleglym ulozeniu tulowia i glowy do motocykla, reka po wewnetrznej zakretu jest solidnie ugieta w lokciu, ma wtedy swobode ruchu, nie jest niczym ograniczona, a jak wiemy ta reka odpowiada za przeciwskret w zakrecie.

Kontakt z motocyklem mamy w trzech miejscach. Reka po zewnetrznej zakretu, ktora praktycznie lezy na baku, stopy na podnozkach oraz noga od zewnetrznej zakretu ktora opiera sie o bak.
Wytlumaczmy sobie to na przykladzie zakretu w prawo, bedzie wygodniej.
1. Prawa stopa palcami na podnozku, lewa stopa moze byc oparta srodkiem na podnozku
2. Lewa noga oparta o bak, prawa wystawiona w strone zakretu. Wazne aby miec odpowiedni odstep od baku, zatem miedzy bakiem a jajami odstep na wielkosc piesci.
3. Tylek przesuniety na prawo, najlepiej calym posladkiem badz wiecej, tolow i glowa rowniez w jednej lini, rownoleglej do maszyny, glowa nisko skierowana w strone zakretu, prawe ramie rowniez nieco skierowane do zakretu.
4. Prawa reka przy niskiej pozycji glowy i skierowanym ramieniu w zakret bedzie odpowiednio ugieta w lokciu, lewa reka nieco bardziej wyprostowana lecz nie "zamknieta" w lokciu lezy na baku.
5. Nie trzymamy sie za kierownice ! Nie ma takiej potrzeby, nie martw sie nie spadniesz z motocykla ! wiec kiere trzymamy luzno !

Knee down.
W momencie gdy opanujesz powyzsza technike, zaczniesz tez przycieraz kolanem o asfalt. Nie jest to tylko super efektowne ale tez bardzo pozyteczne, informuje cie o kacie pochylenia motocykla. Wystarczajace jest dotkniecie sliderem asfaltu w danym zakrecie aby "sprawdzic" kat pochylenia, nie ma najmniejszego sensu zdzierac na sile sliderow od poczatku do konaca winkla.

pozdrawiam

co do tyłka nie zwieszał bym więcej niż połowę, i d^^a przesunięta do tyłu nie przy zbiorniku ze jajami sie opiera, i jeszcze jedno prostując motor nie podnosimy tyłka z siedzenie bo może zabujac, tylko przesuwamy szurając o siedzenie

ja dodam to zdjecie aby było wiadomo o co chodzi:
Obrazek

powiem jeszcze o bardzo ważnym elemencie, jakim jest wchodzenie w winkiem, tu juz nie chodzi o pozycje, choć jest ona bardzo ważna, lecz odpowiednie ustawieniu sie na drodze/torze które jest nie mniej ważne, np gdy zakręt mamy w prawo to nie jedziemy od srodka toru/pasa tylko od lewej strony jeżeli to droga to przy samym pasie dzielącym ruch, ważne tez by nie za wczesnie wejść w winkiel bo mozemy wylądować na sąsiednim pasie i co będzie jak pojedzie auto ... każdy sie domyśla gdy zakrer jest w lewo to juz gorzej bo zjeżdżamy w stronę pobocza co nam ogranicza widok winkla...
Obrazek

Fajny nawet tekst ;)
Polecam




Góra
  
 
 Tytuł: Re: Sportowa pozycja - jazda na kolanie.
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 17:55 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2011, o 12:17
Posty: 261
Lokalizacja: Jasło
Sprzęt: R1 RN13
Imie: GRUBY
Lokalizacja: Jasło
rano to czytałem teraz testowałem, nie bardzo miałem warunek żeby dotknąć kolanem (może za mało wystawiłem) ale moto już konkretny kąt łapało i faktycznie dużo szybciej przejeżdżam zakręty :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Sportowa pozycja - jazda na kolanie.
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 19:49 
Offline
pochłaniacz winkli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 18:01
Posty: 792
Sprzęt: beemwu
Imie: faker
Lokalizacja: OGL
tylko zebys sie nie przeliczył

_________________
Faker znowu nadaje


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1