Teraz jest 22 lis 2024, o 01:24

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Drilling cartridge .. RN22
PostNapisane: 16 kwi 2016, o 14:52 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 10 kwi 2016, o 12:21
Posty: 40
Lokalizacja: śląsk
Sprzęt: RN22
Imie: Arek
Lokalizacja: śląsk
Coś ktoś wie ?? Ktoś to robił w jakimś sprzęcie, bo raczej w RN22 to chyba nikt w tym kraju :( ....
Ogólnie chodzi mi o setup : wiercimy, wszytko seria .. Jak to poskładać żeby nie walił metal o metal ... Poduszka z oliwy ?? Czy koniecznie przerabiamy coś więcej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Drilling cartridge .. RN22
PostNapisane: 16 kwi 2016, o 15:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
ale piszesz o przerobieniu przodu?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Drilling cartridge .. RN22
PostNapisane: 16 kwi 2016, o 20:34 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 10 kwi 2016, o 12:21
Posty: 40
Lokalizacja: śląsk
Sprzęt: RN22
Imie: Arek
Lokalizacja: śląsk
Tak ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Drilling cartridge .. RN22
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 17:31 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Szczerze powiedziawszy to nie rozumiem o co koledze chodzi. Napisz to zgodnie z zasadami języka polskiego.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Drilling cartridge .. RN22
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 17:34 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 08:02
Posty: 1438
Sprzęt: r6 RJ15
Imie: Brylant
Lokalizacja: Kalishfornia
ja też ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Drilling cartridge .. RN22
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 19:52 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 10 kwi 2016, o 12:21
Posty: 40
Lokalizacja: śląsk
Sprzęt: RN22
Imie: Arek
Lokalizacja: śląsk
Bo to jest napisane tak że świetnie zrozumie ten kto wie o czym piszę :mrgreen: ..
Jeśli komuś wydaje się że jest "nie po Polsku" to mi nie pomoże :) ...
Ale mniejsza poskładałem z setupem fabrycznym kardridża kompresji .. ważne że lagi mam ogarnięte w 100% ( gdyby ktoś potrzebował wymienić uszczelniacze, oliwę czy wymienić sprężyny w RN22 to PW ) ...
Temat niech wisi ... może kiedyś w odległym zakątku Galaktyki trafi się ktoś kto znajdzie ten list w butelce :drink: ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Drilling cartridge .. RN22
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 20:56 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
ArS napisał(a):
Jeśli komuś wydaje się że jest "nie po Polsku" to mi nie pomoże :) ...

I tu się mylisz. Nie ma rzeczy nie do nauczenia się. Doczytam, a potem powiem co i jak.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Drilling cartridge .. RN22
PostNapisane: 18 kwi 2016, o 01:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
na forum są sztuki co mają wymieniane kartridże ale o rozwiercaniu to nic mi nie wiadomo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Drilling cartridge .. RN22
PostNapisane: 18 kwi 2016, o 09:31 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 10 kwi 2016, o 12:21
Posty: 40
Lokalizacja: śląsk
Sprzęt: RN22
Imie: Arek
Lokalizacja: śląsk
Super :) .. No to czekam ..

Całe kardridże to góra kasy .. Zestaw tłoczków to 300-400 USD .. A i tak trzeba przerabiać ...
Ja nie bardzo widzę się na tym moto parę sezonów więc nie będę inwestował .. CHOCIAŻ :P ....
Najpierw testy gdzieś na torze i będziem wiedzieć co dalej ..

Ogólnie to w temacie chodzi o to że w każdej ladze jest system który powoduje że ostatnie ok. 2 cm tłok idzie masakrycznie ciężko - jest to poduszka amortyzacyjna która ma zapobiec dobiciu tłoka z kardridża do dna lagi jak np. wpadniemy w dziurę po ostrym hamowaniu kiedy już zawiecha się złoży ...
Po wpadnięciu w tą "poduszkę" działa ona niestety i w druga stronę "zasysając" tłok który potrzebuje chwili żeby wrócić do góry w zakres pracy normalnej ...
W maszynach na tor "wyłącza" się ten system żeby mieć użyteczny zakres pracy całego kardridża ..

Myk polega na tym żeby zrobić to tak że ta poduszka I TAK MUSI zostać ale np. 2 mm a nie 20 mm ... Tłok nie zasadzi w dno lagi a zyskamy 18 mm pracy lag w bardzo ważnym zakresie przy ostrym hamowaniu i szybkim wejściu w zakręt ..

Noooo .. tyle teoria .... I o to mi chodzi .. Nie żebym był MŚ .. ale chcę się dowiedzieć co i jak i o co tak na prawdę chodzi, ile w tym mitu a ile prawdy ...
W RN22 MAMY LAGI nieco inne niż klasyczny układ COMP + REB w każdej ..
Jedna jest od REB druga od COMP .... ALE >> jak je rozebrałem i machałem sztycą od tłoka to w obu jest ta poducha ;) ... Tłok idzie na dół "lekko" po czym staje i trzeba mocno docisnąć żeby zszedł do samego końca.

I teraz .... można wysłać, zapłacić .. odebrać paczkę, rozebrać w drobny mak i dowiedzieć się co i jak zostało przerobione :P ... no ale co to za satysfakcja ! :krol:

Ważniejsze jest zrozumieć jak działa, co można zrobić i dlaczego tak a nie inaczej .. Lagi w RN22 są proste jak budowa cepa .. Mam lagi jeszcze z SC57B .. w weekend rozbiorę i porównam bo tam jest kompresja ( COMP ) i odbicie ( REB ) w każdej ladze kardridże są symetryczne .. Zawsze to jakaś dodatkowa wiedza .. Zawsze można coś odkryć :) ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Drilling cartridge .. RN22
PostNapisane: 18 kwi 2016, o 18:00 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Jak byś mógł podać link tego, co nazywasz kardridżem byłoby mi łatwiej i do zawieszenia, o którym mowa.

A co do wzrostu siły tłumienia to, z opisu mi to wygląda na amortyzatory działające jak dwururowe jak TU. To, że amortyzator tłumi działa bardzo prosto. Jest to zestaw zaworów, które otwierają się i zamykają w odpowiednim momencie. I zwyczajnie te drugie by trzeba tak ustawić, aby otwierały się w innym momencie. Ale jak sądzę inaczej niż metodą prób i błedów tego się nie zrobi.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1