Teraz jest 25 lis 2024, o 01:44

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: regulacja zawieszenia RN22
PostNapisane: 25 cze 2015, o 00:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
Dzisiaj zabrałem się za ustawianie zawieszenia bo jak juz się żaliłem RN22 jest ciężki i miękki. DO tego jak hamuje to motor nurkuje znacznie bo mnie denerwuje i kompletnie nie czuje tego motocykla i taka jest prawda że niby motor mocniejszy niż RN12 a wolniej nim jeżdżę.

Jutro zatem przygotuje instrukcję co i jak ale kompedium wiedzy technicznej macie tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=PYKBF44eOX8

wstępnie utwardziłem zawieche ale jeszcze musze to przetestowac i sprawdzić, pochwale się.

na pokrętłach w RN22:
- kręcenie zgodnie z zegarem to zawsze utwardzanie, zakręcanie i uszczywnianie.
- Nigdy nie kręcimy na maxa tylko zostawiamy 1 klik lub pół obrotu luzu na systemie regulacji każdego pokrętła.
- SAG to napięcie sprężyny - obniżenie pojazdu na wzorową 1/3 wysokości ugięcia zawieszenia - dostosowywane jest do wagi kierowcy, niby jest regulacja napięcia sprężyny ale ona i tak nie zmieni swojej własności i conajwyżej da odczuwalny pierwszy kontakt ucięcia ale jeśli jesteś za ciężki to lepiej kup twardszą sprężyne bo nic tu nie poradzimy.


Na mieście jak są dziury to powinno się mieć ustawione zawieszenie do szybkiej pracy by szybko wyłapywało nierówności i by przyczepność była jak najlepsza co oczywiście jest kosztem precyzji kierowania.

Na torze powinniśmy mieć twarde zawiechy by miec w ręku max odczucia tego co na asfalcie. Jest to niekomfortowe ale ma wiele zalet w biciu się o czas i bezpieczeństwo w wyścigowym tempie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: regulacja zawieszenia RN22
PostNapisane: 25 cze 2015, o 08:02 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Na tej stronie znajdziesz sporo wiadomości.
http://www.sportrider.com/tech/suggeste ... n-settings
Poza tymi konkretnie wiadomościami jest pełno ciekawych materiałów o zawieszeniu motocykli.
SAG to SAG – musi być ustawiony na odpowiedniej wysokości – czyli pod wagę kierowcy.
Reszta to indywidualna sprawa. Ja wstępnie ustawiłem zgodnie z instrukcją, ale na dobiciu i odbiciu (wolnym i szybkim) utwardziłem +1 klik na każdym. Motor był za twardy na ulice i zawiecha nie nadążała wybierać nierówności. Zmieniłem tak jak nakazywała instrukcja i na drogę jest idealnie. Być może mam standardową wagę – miedzy 75-78kg.

Edit: polecam zacząć od ustawień z instrukcji do moto. Yamaha to nie honda i wyjściowe ustawienia ma konkretne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1