Teraz jest 22 lis 2024, o 06:15

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 13 maja 2015, o 06:51 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
sprawdzilem . glebokosc warstwy utwardzonej np. metoda azotowania (bo ta ma zastosowanie w nowoczesnym sposobie utwardzania stali) siega nawet 0,65mm. tak ze jezeli szlifierz stwierdzi ze owal. lub zatarcie jest plytsze niz powiedzmy 0,4- 0,5 mm bez problemu nadaje sie twoj wal do przeszlifowania. Mimo wszystko dobrze sprawdzic twardosc powierzchni po szlifie , taki przyzad np. brinela, lub rocwela do pomiaru twardosci powierzchniowej , kazda szlifiernia z pewnoscia ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 13 maja 2015, o 20:14 
Offline
kursant

Dołączył(a): 13 kwi 2012, o 21:13
Posty: 219
Sprzęt: litr
Imie: aaa
Lokalizacja: lu
Pies gdzie byłeś tyle czasu. Użytkownik legenda ;)
Twoje posty dot. mechaniki motocyklowej czyta się z zapartym tchem hehe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 13 maja 2015, o 20:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
heheh :drink: w końcu z kims mogę popisać i polemizować

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 14 maja 2015, o 05:23 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
to tematy z jakimi w przeszlosci mialem duzo doczynienia , stad moja znajomosc rzeczy jest nie tylko ksiazkowa czy pochodzaca z netu, ale empiryczna najczasciej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 14 maja 2015, o 05:47 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
dla uscislenia dodam ze teraz niezbyt czesto naprawiam sciagane ze Stanow sprzety , a jezeli to naprawy rzadko dotycza silnikow czy skrzyn najczesciej zawieszen i owiewek . Klijenci sami sobie je naprawiaja no chyba ze jest to znajomy wtedy robie mu moto. na blysk. Ostatnio wlasnie sciagnalem i naprawialem Ducati Evo , a pisze o tym bo na drugi dzien po naprawie pacjent zaliczyl szlifa i teraz mam go znowu w naprawie :lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 14 maja 2015, o 14:00 
Offline
kursant

Dołączył(a): 12 sty 2015, o 17:00
Posty: 192
Sprzęt: r6
Imie: radek
Lokalizacja: Wielkopolska
Panewki są nad wymiarowe, ale nie po to żeby szlifować wal pod nie .Nadwymiar ma zastosowanie jak się wał wytrze wtedy można założyć panewki następnej selekcji bo różnica jest bardzo mala [są to mikrony ] zielone-standard czarna-najgrubsze ,oczywiście po przemierzeniu czy nie jest owalny. Więc Pies po co szlifowac wał jak producent nie przewiduje ,a różnica miedzy średnicami panewek jest mała ? No i teraz skoro masz doświadczenie to pochwal się ile przejechał silnik po szlifie wału i dorobieniu panewek jak go złożyłeś ? Bardzo jestem ciekawy czy wytrzymał 4 tys
Motocykle maja wał płytko utwardzane przez azotowanie ,bo tam nie ma za dużo materiału ze względu na odchudzanie więc i musi byc ta mięka cześć wału która odprowadzi naprężenia .Mad666 zapraszam do polemiki na temat.może sprostam Twoim oczekiwaniom. haha


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 15 maja 2015, o 05:36 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
w motocyklach nigdy nie robilem tego typu naprawy jedynie w samochodach . Prawdopodobniew kolory panewek o jakich piszesz dotycza tolerancji luzu , wiec "nadwymiar" idzie w setke najwyzej dwie zatem rzeczywiscie jezeli wal bedzie po zatarciu i rowki na czopach glebsze niz moze je objac ciasniejsza tolerancja panewek to wal bez regeneracji nie bedzie nadawal sie do ponownego uzycia ( nie przyszlo by mi nawet do glowy dorabianie panewek) . Moja dywagacja na ten temat szla w tym kierunku - jezeli sa produkowane przez producenta nadwymiarowe panewki to w 100% jest uwzgledniana mozliwosc szlifowania walu pod ich wymiar . Co do tego nie ma zadnej watpliwosci . Musisz takze kolego wiedziec ze waly nie wyrosly z nasion w przyzakladowym ogrodku producenta tylko zostaly WYPRODUKOWANE najczesciej metoda odlewu , kucia na koniec obrobki toczenia i szlifowania poczym utwardzenia ,tu juz roznie , moze nawet tylko indukcyjnie. Zmierzam do tego ze przeszlifowanie walu w zadnym wypadku nie zaszkodzi bo producent takze to robi . Utwardzenie przy koniecznosci zwiekszenia srednicy czopow walu i pozniejszej obrobce na odpowiedni wymiar juz w latach 60 i 70 bylo mozliwe metoda polozenia chromu technicznego , dzisiaj mozesz to zrobic inna lub ta sama metoda uzyskujac efekt twardosci nie odbiegajacy daleko od fabrycznej , a moze nawet ja przewyzszajacy. Oczywiscie sa to tylko teoretryczne dywagacja na temat mozliwosci regeneracji walu , ktorej koszt moze zblizyc sie do zakupu nowej , a juz z pewnoscia uzywanej czesci .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 15 maja 2015, o 05:43 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
na koniec dodam ze jesli doktorkowi przychodzi do glowy pomysl ze prawidlowo zregenerowany wal z utrzymaniem wlasciwej gladkosci czopow i toleracji luzow bedzie chodzil "chwile" to sie myli, moim zdaniem bedzie chodzil tak samo dlugo , jak nominalny bo nie widze, ani tez nie wyobrazam sobie dlaczego mialoby byc inaczej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 15 maja 2015, o 06:14 
Offline
kursant

Dołączył(a): 12 sty 2015, o 17:00
Posty: 192
Sprzęt: r6
Imie: radek
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochodówka to inna bajka . Wał po prawidlowej nawet regeneracji w motocyklu mówię ze nie będzie chodził tak samo, bo nie wytrzymie takich obrotów na dłuszą metę ,nie ma dobrego materiału po przeszlifowaniu.[A i srednica jest bardzo istotna ] To nie samochody .Uwaga żaden producent motocykli nie przewiduje szlifu wału-sprawa nie do podważenia .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zatarte panewki
PostNapisane: 15 maja 2015, o 06:18 
Offline
kursant

Dołączył(a): 12 sty 2015, o 17:00
Posty: 192
Sprzęt: r6
Imie: radek
Lokalizacja: Wielkopolska
Dla uściślenia szlify w samochodach robi się co 0,25mm a w motocyklach wymiana na inną selekcję panewek w mikronach.Nie szlifuje sie wału


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1