Teraz jest 22 lis 2024, o 23:48

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: plyn chlodniczy w oleju
PostNapisane: 24 paź 2012, o 12:54 
Witam wszystkich.Moja r1 z 98 miesza olej z plynem chlodniczym.Poczatkowao niemajac bardzo pojecia wymienilem uszczelke pod glowica twierdzac ze to jest problem.Niestety caly plyn schodzi do oleju nie mam pojecia gdzie szukac przyczyny prosze o rade .dziekuje z gory:)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju
PostNapisane: 24 paź 2012, o 19:04 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2011, o 14:46
Posty: 396
Sprzęt: RN09
Imie: Michał
Lokalizacja: Leśnica (obok Kędzie
Nieszczelność w bloku silnika lub uszczelka. Jeżel na uszczelce nie było śladu, to odpowiedź już masz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju
PostNapisane: 24 paź 2012, o 20:50 
nie wiem jak w twoim modelu ale zobacz czy masz wymiennik ciepla zazwyczaj montowany w okolicy kolektora wydechowego.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju
PostNapisane: 25 paź 2012, o 06:38 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
czy te uszczelke pod głowicą wymieniałes sam ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju
PostNapisane: 25 paź 2012, o 19:05 
tak wymienilem ja sam


Góra
  
 
 Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju
PostNapisane: 25 paź 2012, o 23:54 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
Pekniecia bloków naleza do rzadkosci i najczęstsza przyczyna bywa woda w układzie chłodniczym pozostawiona na zimę. W nieogrzewanym garazu może rozsadzic blok , nie mówiąc o sytuacji kiedy moto stoi zima pod chmurką przykryte tylko plandeką . Nie zakładam zeby w twoim przypadku tak było , ale taką ewentualnosc trzeba brac pod uwage. Wymiana uszczelki pod głowica to nie jest prota sprawa, wymaga sporej wiedzy na temat budowy i działania silnika, no chocby ustawienia rozrzadu, kolejnosci dokrecania śrub , momentu z jakim powinny byc dokręcone , a takze koniecznosci przeszlifowania głowicy przed jej montazem, zwłaszcza kiedy było podejrzenie o nieszczelnosc. Mam nadzieje ze przyjrzałes sie dokładnie blokowi ? jego powierzchnie styku z uszczelka takze warto było przetrzec drobnym papierem sciernym najlepiej na równej desce, tak by zabielic płaszcyznę bloku ? to pozwala dostrzec ryse domiemanego pękniecia. Tak czy inaczej czeka cie ponowne wyciaganie silnika z ramy i kolejne sciaganie głowicy ,pusc fotke na tę okolicznosc . Jesli której z opisywanych przeze mnie czynnosci nie zrobiłes , to zrób , mam na mysli szlifowanie i kolejnosc skrecania zespołów ze sobą. Na koniec zapytam jak szybkop przebiega zmieszanie sie chłodziwa z olejem ? czy jest to proces powolny, czy raczej szybki ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju
PostNapisane: 26 paź 2012, o 17:29 
proces jest blyskawiczny .poczatkowo myslalem ze przebiega to powoli.oczko od oleju po nocy zapelnilko sie cale ciecza a oleju bylo wlane na dwie trzecie mniej wiecej.po nocy jednak plyn chlodniczy splynal do oleju po bardzo krotko trwalej zreeszta pracy silnika:(>


Góra
  
 
 Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju
PostNapisane: 26 paź 2012, o 18:33 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
jezeli proces przedostawania sie płynu chłod. do oleju jest szybki, to wskazuje na nieszczelnosc pomiedzy głowicą a blokim. Pekniecie samego bloku raczej nie powodowałoby szybkiego przecieku . Tak sadze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju
PostNapisane: 26 paź 2012, o 19:37 
uzylem klucza dynamometrycznego do glowicy.nowa uszczelka wybielona plaszczyzna.sruby zaczolem sciagac od srodka do zewnatrz zeby ladnie ulozyc uszczelke.nioeznam sie zbytni ale mysle zo to nie uszczelka


Góra
  
 
 Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju
PostNapisane: 27 paź 2012, o 10:35 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
Pozostaje jeszcze pompa wody . Byc moze reperaturka pusciła wtedy przez łozyska i uszczelniacz dostaje sie woda do oleju . Musiałbys wyjac pompe i sprawdzic czy nie ma luzu poprzecznego do osi. Nieszczelnosc na reperaturce bedzie szybko pchała płyn do oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1