Teraz jest 22 lis 2024, o 23:22
Strona główna forum » Yamaha R1 » Warsztat
Autor |
Wiadomość |
bakier7
|
Tytuł: plyn chlodniczy w oleju Napisane: 24 paź 2012, o 12:54 |
|
|
Witam wszystkich.Moja r1 z 98 miesza olej z plynem chlodniczym.Poczatkowao niemajac bardzo pojecia wymienilem uszczelke pod glowica twierdzac ze to jest problem.Niestety caly plyn schodzi do oleju nie mam pojecia gdzie szukac przyczyny prosze o rade .dziekuje z gory:)
|
|
|
|
podgruszecki
|
Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju Napisane: 24 paź 2012, o 19:04 |
|
|
mistrz prostej |
|
Dołączył(a): 24 sie 2011, o 14:46 Posty: 396
Sprzęt: RN09
Imie: Michał
Lokalizacja: Leśnica (obok Kędzie
|
Nieszczelność w bloku silnika lub uszczelka. Jeżel na uszczelce nie było śladu, to odpowiedź już masz.
|
|
|
|
cychu
|
Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju Napisane: 24 paź 2012, o 20:50 |
|
|
nie wiem jak w twoim modelu ale zobacz czy masz wymiennik ciepla zazwyczaj montowany w okolicy kolektora wydechowego.
|
|
|
|
pies
|
Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju Napisane: 25 paź 2012, o 06:38 |
|
|
pochłaniacz winkli |
Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48 Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
|
czy te uszczelke pod głowicą wymieniałes sam ?
|
|
|
|
bakier7
|
Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju Napisane: 25 paź 2012, o 19:05 |
|
|
|
|
|
pies
|
Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju Napisane: 25 paź 2012, o 23:54 |
|
|
pochłaniacz winkli |
Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48 Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
|
Pekniecia bloków naleza do rzadkosci i najczęstsza przyczyna bywa woda w układzie chłodniczym pozostawiona na zimę. W nieogrzewanym garazu może rozsadzic blok , nie mówiąc o sytuacji kiedy moto stoi zima pod chmurką przykryte tylko plandeką . Nie zakładam zeby w twoim przypadku tak było , ale taką ewentualnosc trzeba brac pod uwage. Wymiana uszczelki pod głowica to nie jest prota sprawa, wymaga sporej wiedzy na temat budowy i działania silnika, no chocby ustawienia rozrzadu, kolejnosci dokrecania śrub , momentu z jakim powinny byc dokręcone , a takze koniecznosci przeszlifowania głowicy przed jej montazem, zwłaszcza kiedy było podejrzenie o nieszczelnosc. Mam nadzieje ze przyjrzałes sie dokładnie blokowi ? jego powierzchnie styku z uszczelka takze warto było przetrzec drobnym papierem sciernym najlepiej na równej desce, tak by zabielic płaszcyznę bloku ? to pozwala dostrzec ryse domiemanego pękniecia. Tak czy inaczej czeka cie ponowne wyciaganie silnika z ramy i kolejne sciaganie głowicy ,pusc fotke na tę okolicznosc . Jesli której z opisywanych przeze mnie czynnosci nie zrobiłes , to zrób , mam na mysli szlifowanie i kolejnosc skrecania zespołów ze sobą. Na koniec zapytam jak szybkop przebiega zmieszanie sie chłodziwa z olejem ? czy jest to proces powolny, czy raczej szybki ?
|
|
|
|
bakier7
|
Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju Napisane: 26 paź 2012, o 17:29 |
|
|
proces jest blyskawiczny .poczatkowo myslalem ze przebiega to powoli.oczko od oleju po nocy zapelnilko sie cale ciecza a oleju bylo wlane na dwie trzecie mniej wiecej.po nocy jednak plyn chlodniczy splynal do oleju po bardzo krotko trwalej zreeszta pracy silnika:(>
|
|
|
|
pies
|
Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju Napisane: 26 paź 2012, o 18:33 |
|
|
pochłaniacz winkli |
Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48 Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
|
jezeli proces przedostawania sie płynu chłod. do oleju jest szybki, to wskazuje na nieszczelnosc pomiedzy głowicą a blokim. Pekniecie samego bloku raczej nie powodowałoby szybkiego przecieku . Tak sadze.
|
|
|
|
bakier7
|
Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju Napisane: 26 paź 2012, o 19:37 |
|
|
uzylem klucza dynamometrycznego do glowicy.nowa uszczelka wybielona plaszczyzna.sruby zaczolem sciagac od srodka do zewnatrz zeby ladnie ulozyc uszczelke.nioeznam sie zbytni ale mysle zo to nie uszczelka
|
|
|
|
pies
|
Tytuł: Re: plyn chlodniczy w oleju Napisane: 27 paź 2012, o 10:35 |
|
|
pochłaniacz winkli |
Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48 Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
|
Pozostaje jeszcze pompa wody . Byc moze reperaturka pusciła wtedy przez łozyska i uszczelniacz dostaje sie woda do oleju . Musiałbys wyjac pompe i sprawdzic czy nie ma luzu poprzecznego do osi. Nieszczelnosc na reperaturce bedzie szybko pchała płyn do oleju.
|
|
|
|
Strona główna forum » Yamaha R1 » Warsztat
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|