Teraz jest 24 lis 2024, o 09:51

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Naprawa drugiego biegu.
PostNapisane: 16 lut 2010, o 18:48 
a co wymieniłeś w skrzyni powiedz... :?:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Naprawa drugiego biegu.
PostNapisane: 16 lut 2010, o 19:03 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2010, o 12:48
Posty: 350
Lokalizacja: Koło
Sprzęt: R1 RN22
Imie: jarek
Jeśli wymieniłeś całą skrzynię - to dziwne. Jeśli wymieniłeś tylko parę sąsiednich kół zębatych to trzeba mieć świadomość, że na skutek długiej eksloatacji skrzyni z uszkodzoną dwójką dostają również wodziki. Zresztą jest to całkowicie uzasadnione. Trzeba tylko to zdiagnozować i ewentualnie wymienić wodzik.

_________________
R1 RN22 + Ducati Monster. R1 RN19, R1 RN12, R1 RN09, CBR1100XX, ThunderAce, ZX1000, DR650, DR600, XT600, W16, KLR600, CB, XS, ETZ,


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Naprawa drugiego biegu.
PostNapisane: 16 lut 2010, o 19:13 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2010, o 20:08
Posty: 139
Lokalizacja: Wadowice
Sprzęt: YZF R1 RN19
Imie: Piotr
Sprawdz sabie ten zabek ktory popycha biegi. nie trzeba dobierac sie do silnika, wystarczy tylko odkrecic plastikowa obudowe z lewej strony silnika tam gdzie wystaje ta gałka od zmiany biegów. Czesto sie ułamuje kiedy biegi wyskakuja...

_________________
Na tym właśnie polega piękno życia że jestem autorem sytuacji nie do przebicia


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Naprawa drugiego biegu.
PostNapisane: 16 lut 2010, o 19:22 
Byry*YZF napisał(a):
Sprawdz sabie ten zabek ktory popycha biegi. nie trzeba dobierac sie do silnika, wystarczy tylko odkrecic plastikowa obudowe z lewej strony silnika tam gdzie wystaje ta gałka od zmiany biegów. Czesto sie ułamuje kiedy biegi wyskakuja...


Jak się ułamie to zostaje na danym biegu i kaplica...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Naprawa drugiego biegu.
PostNapisane: 16 lut 2010, o 19:27 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2010, o 18:02
Posty: 217
Lokalizacja: małopolskie
Sprzęt: R6 RJ09
Imie: Mateusz
może nie mam racji i to faktycznie wina skrzyni ale generalnie to ja jestem zdania że właśnie przy szybkim a nie umiejętnym (słabym/szybkim/nieprecyzyjnym) wrzucaniu nogą z 1 na 2 własnie na wysokich obrotach (np. na szybkości ze świateł) czasem (raz na sto udanych) dwójka nie wejdzie lecz wyskoczy i mamy luz. Koledzy tak mają (nowa R6, cbr f4, 636), ja tak miałem (Hornet) i mam (R6) i wiem że to tylko moja wina przy narwańczym, niedokładnym pędzie hehe :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Naprawa drugiego biegu.
PostNapisane: 16 lut 2010, o 20:04 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2010, o 20:08
Posty: 139
Lokalizacja: Wadowice
Sprzęt: YZF R1 RN19
Imie: Piotr
YZF R1 napisał(a):
Byry*YZF napisał(a):
Sprawdz sabie ten zabek ktory popycha biegi. nie trzeba dobierac sie do silnika, wystarczy tylko odkrecic plastikowa obudowe z lewej strony silnika tam gdzie wystaje ta gałka od zmiany biegów. Czesto sie ułamuje kiedy biegi wyskakuja...


Jak się ułamie to zostaje na danym biegu i kaplica...



Mi sie ułamal ale biegi moglem wrzucić... Czasami jak jeżdzilem to wydawalo mi sie że skrzynia sie jakos zakleszczyla a po jakims czasie puszczalo i moglem dalej smigac. Zalezy w jakim miejscu sie ułamie. Reszta biegów wchodziła normalnie ale jakos tak hmm... płytko

_________________
Na tym właśnie polega piękno życia że jestem autorem sytuacji nie do przebicia


Ostatnio edytowano 16 lut 2010, o 20:43 przez Byry*YZF, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Naprawa drugiego biegu.
PostNapisane: 16 lut 2010, o 20:30 
matrix0070 napisał(a):
może nie mam racji i to faktycznie wina skrzyni ale generalnie to ja jestem zdania że właśnie przy szybkim a nie umiejętnym (słabym/szybkim/nieprecyzyjnym) wrzucaniu nogą z 1 na 2 własnie na wysokich obrotach (np. na szybkości ze świateł) czasem (raz na sto udanych) dwójka nie wejdzie lecz wyskoczy i mamy luz. Koledzy tak mają (nowa R6, cbr f4, 636), ja tak miałem (Hornet) i mam (R6) i wiem że to tylko moja wina przy narwańczym, niedokładnym pędzie hehe :)


Ja się chyba zgadzam z ta opinia bo to tylko kilka razy mi się zdarzyło ;) Moje niedouczenie lub pośpiech :D
PS. nie wiem co jest wymienione w skrzyni bo poprzednik naprawiał skrzynie ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Naprawa drugiego biegu.
PostNapisane: 16 lut 2010, o 20:49 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 14 lut 2010, o 21:11
Posty: 16
Lokalizacja: Warka okolice
Sprzęt: cbr 900
Imie: robert
Drugi bieg daje ciała nie z winy maszyny a użytkownika. Większość bikerów najpierw wciska sprzęgło a potem dźwignię zmiany biegów. Tak robi się w samochodzie. W moto najpierw wywiera się nacisk na dźwignię a potem wciska sprzęgło. Dokładnie w tym czasie ujmuje się gaz. Oczywiście też w tym czasie zwiększa się nacisk na dźwignię biegów. Bieg wpada sam. Na wolnych obrotach nie ma to dużego znaczenia ale na czerwonym polu diametralne. Cała operacja zmiany przełożenia nie powinna trwać 1 sekundy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Naprawa drugiego biegu.
PostNapisane: 16 lut 2010, o 20:53 
romus napisał(a):
Drugi bieg daje ciała nie z winy maszyny a użytkownika. Większość bikerów najpierw wciska sprzęgło a potem dźwignię zmiany biegów. Tak robi się w samochodzie. W moto najpierw wywiera się nacisk na dźwignię a potem wciska sprzęgło. Dokładnie w tym czasie ujmuje się gaz. Oczywiście też w tym czasie zwiększa się nacisk na dźwignię biegów. Bieg wpada sam. Na wolnych obrotach nie ma to dużego znaczenia ale na czerwonym polu diametralne. Cała operacja zmiany przełożenia nie powinna trwać 1 sekundy

To teoria ale w praktyce wystarczy zbyt krótkie przytrzymanie dźwigni zmiany biegów i już mamy źle wbity bieg i luz :| ( podkreślam nie wyskakuje mi dwójka po puszczeniu sprzęgła tylko w ogóle nie wchodzi i jest luz :| )


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Naprawa drugiego biegu.
PostNapisane: 16 lut 2010, o 21:01 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 14 lut 2010, o 21:11
Posty: 16
Lokalizacja: Warka okolice
Sprzęt: cbr 900
Imie: robert
Właśnie o tym pisałem. Jak wyskakuje to inna sprawa. Wyprubuj tą metodę. Też mają się do tego buty. Jak jeździsz w adidasach to prędzej rozwalisz świnie. Jak w twardych motocyklowych butach to będzie ok. Trzeba zdecydowanie wbić bieg i problem świni nie będzie miał miejsca. Poza tym spokojne sumienie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1