Teraz jest 24 lis 2024, o 08:42

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: R6 uszczelniacze zaworów
PostNapisane: 13 lut 2012, o 21:41 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2011, o 21:25
Posty: 74
Lokalizacja: Czechowice - Dz.
Sprzęt: R6
Imie: Arek
witam.
mam pytanie czy r6 na filmie ma do wymiany uszczelniacze...???
pytam bo moja zrobiła ostatnio podobnie tylko może troszkę mniej zakopciła

http://www.youtube.com/watch?v=NPEjPIwPLDs


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 uszczelniacze zaworów
PostNapisane: 14 lut 2012, o 00:18 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2011, o 14:46
Posty: 396
Sprzęt: RN09
Imie: Michał
Lokalizacja: Leśnica (obok Kędzie
Trudno powiedzieć, aż tak się nie znam :)
Bardzo możliwe, że takie zakopcenie, to rzecz normalna, ponieważ mieszanka nie zdążyła się wypalić.
Jeżeli jednak się myle, i coś jest nie tak, to powinieneś sprawdzić kompresje i zrobić próbę olejową, żeby zobaczyć, czy pierścienie "puszczają". Jeżeli nie - wymień uszczelniacze, jeżeli tak - wymień pierścienie i uszczelniacze.

Niech też wypowie się ktoś bardziej doświadczony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 uszczelniacze zaworów
PostNapisane: 14 lut 2012, o 06:46 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
luz pomiedzy trzonkiem zaworu , a prowadnica jest bardzo mały na tyle mały ze utrzymujacy sie tam film olejowy stanowi w zasadzie rodzaj "olejowej uszczelki". zatem nawet gdyby gumowych uszczelniaczy nie było w ogole , to przy własciwym luzie nie powinien olej przenikac do komory spalania lub przenikac w bardzo małej ilosci przewidywanej przez producenta. ,Dodam jeszcze ze uszczelka nzaworowa kamienieje bardzo szybko tracac swoje własnosci uszczelniajace. Oczywiscie dotyczy to głownie zaworow ssacych. Do czego zmierzam ? nie sadze zeby wine za okopcenie ponosiła głowica stawiam raczej na pierscienie , one jesli juz złapia luz zaczynaja pracowac jak pompa olejowa tłoczac olej z karteru nad tłok co przejawia sie dymieniem przy przegazowaniu i tłustym nagarem na wylocie tłumika, a takze zanieczyszczeniem swiec w konsekwencji trudnosciami w odpaleniu moto. Naturalnie pomiar kompresji da jakis rezultat w ustaleniu przyczyny , ale moze nie byc w pełni skuteczny . Proba olejowa , jak kolega powyzej sugeruje ,daje poglad na to czy cisnienie ucieka dołem czy gora , nie ma nic wspolnego z luzem na prowadnicach natomiast pokaze szczelnosc zaworow lub nadmierny luz pomiedzy tłokiem , a cylindrem co z cała pewnoscia moze skutkowac "braniem oleju" Czesto jednak bez zdjecia głowicy nic tak na 100% powiedziec sie nie da.Krotko, do rzadkosci nalezy zjawisko brania duzej ilosci oleju prowadnicami. Przyczyny raczej trzeba poszukiwac gdzie indziej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 uszczelniacze zaworów
PostNapisane: 14 lut 2012, o 07:14 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
dla uzupełnienia dodam jeszcze ze jesli moto bierze poł litra oleju miedzy wymianami ,to jeszcze nie ma powodu rwac sobie lokow na głowie , wiec najpierw warto poobserwowac sprzet bez wpatrywania sie w rure wydechowa i nie na podstawie jej koloru rozbierac silnik , a na realnym poborze oleju w trakcie eksploatacji. Nic gorszego niz przesada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 uszczelniacze zaworów
PostNapisane: 14 lut 2012, o 14:51 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 kwi 2011, o 16:54
Posty: 975
Lokalizacja: kostrzyn wlkp
Sprzęt: R6 RJ15
Imie: Mariusz
Moja też ostatnio tak zakopciła może to wina takiej
zimowej pogody wiem że jak nagrzałem tłumik to nie było go widać:)

pozdro

_________________
Kiedy humor ci się zje*** wsiądź na motor będziesz w niebie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 uszczelniacze zaworów
PostNapisane: 14 lut 2012, o 16:56 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
prawdopodobnie widziałes biały dym czyli pare wodna , ktora przy niskiej temp. bardzo obficie wydobywa sie z zimnego tłumika . O braniu oleju decyduje dym w kolorze niebeskawym zauwazalny po rozgrzniu silnika jednoczesnie tłumika do temp. pełnego zagrzania szczegolnie kiedy gwałtownie dodasz gazu i odpuscisz , jesli przy schodzeniu z obrotow moto . zadymi to własnie bedzie swiaczyc o braniu oleju. Z tym ze gdy przegazowki siegaja bedzo wysokoch obrotow to nawet w nowym moto. da sie zauwazyc niebieskawy dymek. Juz wczesniej pisałem iz zanim uzna sie ze silnik bierze olej, trzeba to empirycznie sprawdzic jezdzac , a nie przegazowujac bo to zaden sprawdzian na te okolicznosc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 uszczelniacze zaworów
PostNapisane: 14 lut 2012, o 17:27 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2011, o 21:25
Posty: 74
Lokalizacja: Czechowice - Dz.
Sprzęt: R6
Imie: Arek
witam.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Tak naprawdę faktycznie zbytnio się chyba nakręciłem.Dzisiaj po rozgrzaniu moto do 85C gwałtownie dodawałem gazu do 10-12 i odpuszczałem no i w zasadzie nic nie mogłem zauważyć a kręciłem ją chwile. Nagrałem filmik więc później wrzucę go.

http://www.youtube.com/watch?v=ZP-8uL6MIUk&feature=youtu.be


Ostatnio edytowano 14 lut 2012, o 19:14 przez arasnet, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 uszczelniacze zaworów
PostNapisane: 14 lut 2012, o 18:18 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 08:26
Posty: 115
Lokalizacja: CIESZYN
Sprzęt: GSXR K8 1000
Imie: tomasz
witam ja mialem podobna sytuacje tłumniczek przelotowy i jak na saniu zapalilem to mi z rury kropelki jeciały wody zabrudzone sadza z wydechu i bylem w lekim szoku zadzwonilem do kolegi ktury mi robil regulacje gaznikow i wymiana swieczek ,zawory byly ok tylko jedem mial minimalna ruznice ale stwierdzil ze to w normie i by nic z tym nie robic ...co do oleju to na 4000 km weznie mi z 600ml ale tak jak ładnie ja pogonie wiec mysle ze te motory tak maja swoje lata ma R1 2001rok 46000 km przeleciane ... jak byscie cos o tym wiedzeli to poczytam opinie w sprawie wody z wydechu dzieki i byle do wiosny bo dupa pali ....

_________________
BOROWA CIESZYN...
Szukam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 uszczelniacze zaworów
PostNapisane: 14 lut 2012, o 19:08 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
benzyna to głownie weglowodor, efekt spalania wybuchowego to szybkie łaczenie sie wodoru z tlenem ,wiec co ma leciec z rury wdechowej ? głownie woda czasem pod postacia pary ,czasem kapic kroplami , wiec jesli z tłumika kapie woda wszystko jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1