Teraz jest 3 gru 2024, o 18:12

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szkoła jazdy [Filmiki, poradniki itp]
PostNapisane: 6 sty 2010, o 18:45 
Kilka dobrych rad, dla lubiacych winkle :) http://www.youtube.com/watch?v=IvzauJfbDwk


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pozycje na moto
PostNapisane: 15 sty 2010, o 02:28 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2010, o 16:45
Posty: 455
Lokalizacja: Poznań
Sprzęt: YZF R6
Imie: Piotr
Same ciekawe rzeczy...
http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=9

_________________
http://www.arachnea.org/
"Przeciwko kur**twu i upadkowi zasad !!!"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Pozycje na moto
PostNapisane: 1 lut 2010, o 11:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 20:09
Posty: 743
Lokalizacja: Nowy Sącz
Sprzęt: Sprzedany :(
Imie: Mateusz
Jeszcze jeden filmik o kolanie ;)
http://www.youtube.com/watch?v=QCg3BMGe52M

_________________
Każdy ma taki moment, kiedy musi zamknąć pewien etap
Nie po to, żeby siedzieć; Po to, żeby iść dalej
Po to, żeby sięgnąć dalej; Po to, żeby zrobić więcej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Szkoła jazdy [Filmiki, poradniki, artykuły itp]
PostNapisane: 28 lut 2010, o 12:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 20:09
Posty: 743
Lokalizacja: Nowy Sącz
Sprzęt: Sprzedany :(
Imie: Mateusz
SZKOŁA JAZDY Część 1: Zakręty
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... _1_zakrety

SZKOŁA JAZDY Część 2: zakręty w sportowym stylu
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... owym_stylu

SZKOŁA JAZDY Część 3: Jak hamować
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... ak_hamowac

SZKOŁA JAZDY Część 4 Jazda z bagażem
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... _z_bagazem

SZKOŁA JAZDY Część 5 Jazda w mieście
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... _w_miescie

Polecam każdemu!

_________________
Każdy ma taki moment, kiedy musi zamknąć pewien etap
Nie po to, żeby siedzieć; Po to, żeby iść dalej
Po to, żeby sięgnąć dalej; Po to, żeby zrobić więcej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Szkoła jazdy [Filmiki, poradniki itp]
PostNapisane: 9 mar 2010, o 15:10 
tu jest hardkorowa szkoła jazdy
http://www.youtube.com/watch?v=iVExD-Fz688


Góra
  
 
 Tytuł: Porady motocyklowe
PostNapisane: 14 mar 2010, o 21:37 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2010, o 15:20
Posty: 241
Sprzęt: *
Imie: *
Znalazłem taką oto stronkę http://www.erkom.pl/piotrgpx/tips/index.htm myśle że się przyda co niektórym osobą ;)

znalezione w sieci :

Witam Wszystkich !!
Jestem instruktorem sportu motocyklowego.
Jeżeli was to zainteresuje, to będę pisał ten samouczek jazdy motocyklem.

Temat nr 1: HAMOWANIE

1.Hamowanie hamulcem zasadniczym czyli PRZODEM.

Można hamować na nawierzchniach od betonu do szorstkiego lodu.
Na gładkim lodzie i roztapiającym się śniegu ( "masło") nie używamy PRZODU.
Trening rozpoczynamy od hamowania na dowolnej nawierzchni , aż do zablokowania koła przedniego - ale tak aby panować nad moto. Następnie zwiększamy prędkość o 10 km/h i to samo - jak opanujemy wszystkie nawierzchni i dostępne szybkości maxymalnie dla danej nawierzchni to jesteśmy MISTRZAMI przedniego hamulca.
Jak zacząć ? Np. tak- stoimy , przód wciśnięty i ruszmy z zablokowanym kołem przednim im dalej dojedziemy bez dotknięcia nogą ziemi tym lepiej. Takie ćwiczenie uczy wyczucia chwilowej przyczepności podłoża i błędnik- oraz jest widowiskowe , a prędkość zerowa i bezpiecznia ( nie porysujemy lakieru).
Następnie jadąc 10 km/h hamujemy tak mocno aby zablokować przód - na śniegu, liściach, mokrej trawie to świetna zabawa.
Proponuję zaczynać hamowanie przodem zawsze w terenie z uwagi na mniejszą przyczepność i łatwość zablokowania przodu. Wyczucie momentu blokowania koła przedniego to klucz do dobrych , krótkich i bezpiecznych hamowań.

2. Hamowanie hamulcem pomocniczym czyli TYLNYM

Jest to hamulec inicjujący hamowanie - dlatego, że im mocniej hamujemy tym bardziej dociążamy przednie koło i jednocześnie o tę samą wartość odciążamy tylne koło.
Znajomość tej zasady w praktyce pozwala np. jeździć na przednim kole.
Hamulec tylny w pierwszej fazie lub przy bardzo słabym hamowaniu przenosi duże siły hamujące.
Przypomnijmy sobie z fizyki P= mi x N, gdzie P - chwilowa siła hamowania na oponie, mi - chwilowy współczynnik przyczepności mierzony pomiędzy oponą a nawierzchnią po której jedziemy, N - chwilowa składowa pionowa która działa na oponę. CHWILOWA - specjalnie użyłem tego słowa , gdyż motocykle hamując mają bardzo różne siły hamowania na przedniej i tylnej oponie ( to sie zmienia dynamicznie podczas każdego hamowania) , które zależą od punktowej przyczepności podłoża po którym jedziemy ( wartość bardzo zmienna: asfalty, betony , drogi polne, górskie itd mają bardzo duże rozbieżności w przyczepności nawet na kilku metrach ) i od chwilowej siły pionowej która jest też dynamicznie zmienna .
Jadąc samemu możemy dociążać to przód, to tył i badać jak to wpływa na siłę hamowania ( drogę hamowania).
Jest to oczywiście bardzo krótki opis, ale daje on możliwość rozpoczęcia treningu i hamowania zawsze do blokady tylnego koła, po to aby wyczuć moment blokowania tyłu , zachowania się motocykla podczas jazdy z zablokowanym tylnym kołem , oraz oceny odległości jaką musimy przejechać do zatrzymania.
Zabawą będzie oczywiście zarzucanie tylnego koła w prawo i w lewo, oraz jazda poślizgami tylnego koła bez podparć nogą.

3.Hamowanie uzupełniająco - stabilizujące SILNIKIEM

W sporcie motocyklowym zawsze hamujemy silnikiem. Nauka polega na rozpędzeniu motocykla np. do 50 km/h i wytracaniu prędkości poprzez zmianę biegów na coraz to niższe , aż do zatrzymania ( zgaszenie silnika). Po co sie tego uczyć ?: 1. aby umieć hamować gdy hamulce mamy popsute, 2.gdy przyczepność jest tak mała , że użycie TYŁU lub PRZODU grozi natychmiastowym upadkiem, 3.aby stabilizować tylne koło podczas hamowania ( zapobiegać jego zablokowaniu), 4.aby jak najszybciej zahamować. Przebiega to bardzo sprawnie jeżeli opanujemy szybką zmianę biegów .
Podstawy np: moto na 1 biegu przy 10 000 obr/min ma prędkość 60 km/h
na 2 biegu przy 8 000 obr/min ma prędkość 60 km/h
na 3 biegu przy 6 000 obr/min ma prędkość 60 km/h
na 4 biegu przy 4 000 obr/min ma prędkość 60 km/h
na 5 biegu przy 2 500 obr/min ma prędkość 60 km/h
na 6 biegu przy 2 000 obr/min ma prędkość 60 km/h
Jak widać prędkość zawsze zależy do biegu i od obrotów, czyli np. jadąc 100 km/h na 4 biegu dodajemy gazu i wrzucamy 3 bieg , moto hamuje do 70 km/h, dodajemy gazu i wrzucamy 2 bieg i moto hamuje do 50km/h , dodajemy gazu wrzucamy 1 bieg i moto hamuje do zera.
Zasada jest prosta - nie możemy przekroczyć maxymalnych dopuszczalnych obrotów na każdym biegu.
Musimy o tym pamiętać , aby nie uszkodzić silnika i skrzyni biegów. Sprawdzamy to zapamiętując max prędkość na każdym biegu ( jeżeli jest to szybkie moto to trzeba to zrobić bezpiecznie np. na lotnisku - lub zajrzeć do instrukcji obsługi ).
Taka jazda nazywa się redukcją biegów przy hamowaniu, lub krócej hamowanie SILNIKIEM.
Aha - zawsze hamujemy przed zakrętem, a zakręt przechodzimy przyśpieszając.
Nadaje się na : długie zjazdy, śliskie nawierzchnie, spokojne długie hamowania, dla tych co oszczędzają hamulce.

4. Hamowanie awaryjne MOTOCYKLEM

Nie polecam nikomu, lecz czasami aby uratować życie można mocno złożyć moto w prawo lub w lewo na podłoże. Z osobistych obserwacji : na asfalcie i betonie moto leci do przodu, a my zostajemy szybko wyhamowani. W terenie w zależności od podłoża różnie to wyglądało , ale zawsze hamowałem bezpiecznie skutecznie i krótko. Na to nie ma recepty to taki szósty zmysł motocyklisty, albo wyższa szkoła jazdy.
Podejrzewam,że każdy z was spotka sie na pewno kilka razy z matką ziemią i wtedy w zależności od stopnia stłuczenia sam będzie podejmował lub NIE próby nauki. Teraz tylko to sygnalizuję.

5. Hamowanie TYŁEM i PRZODEM jednocześnie.

Większość z was tak hamuje - to standard. Ale trzeba pamiętać :
1. Zaczynamy hamować od TYLNEGO hamulca.
2. Następnie po dociążeniu przodu hamujemy PRZODEM
3. Im mocniej hamujemy tym bardziej naciskamy na klamkę PRZODU i coraz mniej naciskamy na hamulec TYLNY
4. Pamiętamy że by nie wychodzić ciałem do góry bo możemy skończyć hamowanie jadąc tylko na przednim kole ( a to zostawmy tym co sie lubią chwalić)
5. Pilnujmy przedniego koła , aby nie wpadło w poślizg ( np. blokada koła, lub chwilowa śliskość nawierzchni)
6. Jak opanujemy hamowanie solo - spróbujmy bezpiecznie z plecaczkiem
7. Trenujmy na maxymalnie różnych nawierzchniach - naprawdę warto !!

6. Hamowanie PRZODEM, TYŁEM i SILNIKIEM

Jest to najkrótsze i najbezpieczniejsze hamowanie
Zasada ta sama co wyżej lecz możemy zacząć hamowanie od zmiany o jeden bieg niżej.
Pamiętajmy o max obrotach na danym biegu .
Dla wprawnych zmiana biegów oczywiście bez używania sprzęgła.
Warto ćwiczyć bo jest to najkrótsze hamowanie i może nam się często przydać jak nam katamaran drogę zajedzie.

7. Hamowanie PRZODEM i SILNIKIEM

Na nawierzchniach śliskich jak mamy z tyłu ostry hamulec lub w naszym moto tył nieprecyzyjnie daje sie dozować - ten system hamowania może być wtedy odpowiedni. Ja stosuję go np. w terenie - przyjemnie mi się jedzie - prawa noga odpoczywa.

8. Hamowanie TYŁEM i SILNIKIEM

Na bardzo śliskie nawierzchnie - lód gładki, roztapiający sie śnieg.
Do stosowania w bardzo trudnych i ekstremalnych warunkach.
Dla początkujących np. w deszczu.

Zakończenie: oczywiście ćwiczyć ww systemy możecie w każdych warunkach drogowych i pogodowych bez ograniczeń.
Napiszcie czy to jest dobre, przyswajalne i czy mam pisać Temat nr 2 o zmianie biegów ?
Pozdrawiam
Krzysztof Rokicki

_________________
I wreszcie kiedyś zrozumiesz ,ty inaczej żyć już nie umiesz ...

Zgłoś ten post

_________________
Panować nad maszyną , to tak jakby panować nad bezmyślnym zwierzęciem . Więc panuj nad jego siłą , by ona nie opanowała ciebie , ponieważ byłoby to twoją porażką !!! ( Ta siła , to wszystko co nas w nich kusi )


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Szkoła jazdy [Filmiki, poradniki itp]
PostNapisane: 14 paź 2010, o 19:39 
Macie jeszcze jakieś ciekawostki??
Chętnie bym poczytał/pooglądał w taką pogodę ;)

Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Szkoła jazdy [Filmiki, poradniki itp]
PostNapisane: 27 lis 2010, o 16:46 
http://www.youtube.com/watch?v=IzouCNqBvcY


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Szkoła jazdy [Filmiki, poradniki itp]
PostNapisane: 15 cze 2011, o 23:14 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2011, o 12:48
Posty: 33
Sprzęt: R6 '03
Imie: Jaca
http://www.sadistic.pl/motocyklowe-wyscigi-uliczne-vt81196.htm

Idealny filmik do nauki :twisted:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Szkoła jazdy [Filmiki, poradniki itp]
PostNapisane: 5 lut 2012, o 22:43 
Zapraszam wszystkich na prawdziwą przejażdżkę!!!!!!!!!!!!!!!! Oczywiście R1!!!!!!!!!!!! :ugeek:
http://www.youtube.com/watch?v=4GHDnhb6 ... re=related


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1