BMW 193 konie, 184 konie wersja USA, po modyfikacji można osiągnąć 197 koni
+ najmocniejszy w stawce, rewelacyjna elektronika, dość tani w porównaniu do konkurencji, w standardzie Qs, utrudnione oszustwa korekt licznika z powodu krokomierza centralki silnika, przejrzysty licznik
- silniki ulegały awarii bo korby się wykręcały, skrzynie nawalały często, czeste awarie głowic a dokładnie ukrywanie zaworów, bardzo drogi serwis, bardzo dużo motocykli porodowych czyniace je niepewnym i na długi dystans użytkowania, określa się że silnik w warunkach torowych wytrzymuje 12-14 tys km, bardzo drogie silniki nawet na rynku wtórnym 10-15 tys zł, uwagi: drogie na rynku wtórnym i trzymają cenę, polecany jest częsty przegląd silników.
KAWASAKI 187-190 koni, konie, 177 USA, po modyfikacjach można spokojnie osiągnąć 200 koni, są tacy co robią 216 koni ale to już do profesjonalnego amatorskiego ścigania
+ wysoka moc, niski środek ciężkości, dość smukły, wyraźny licznik od 2011 roku,
- problemy z pompą oleju w pierwszym wypuście, problemy z alternatorami (wibracje), rama bardzo szeroko wystaje i przy przewrotce zwykle uderza o glebę, nie ma elektroniki takiej jak BMW, plastiki dają wiele do życzenia,
HONDA 172 konie, po modyfikacji można osiągnąć 182 konie
+ znakomita trakcja i wyważenie, bardzo wyraźny i czytelny licznik,
- nietrwała skrzynia, duże zużycie oleju nawet 1,5 litra, awarie silników - wywala korbę, dość słaby silnik w podstawie, trudne składanie owiewek, brak wyświetlacza biegów
SUZUKI 175 koni można zmodyfikować do 187 koni spokojnie i jednostka mimo tego jest trwała + mocny silnik ponad 180 koni w podstawie, trwała jednostka napędowa, bardzo powszechne maszyny na rynku - dużo części, tani w zakupie - najtańszy litr na rynku, bardzo łatwo zrobić modyfikacje na silniku podwyższają w moc przykład sama rura daje około 7 koni,
- duże problemy z pompami paliwa, słabe pompy hamulca/zaciski/tarcze czyli ogólnie hamulce, trudna instalacja owiewek, nie ma opcji elektroniki
YAMAHA 148-156 koni, po modyfikacji 165-168 koni, bardzo dużo kasy trzeba by zrobić 180 koni ale silnik wymaga większego chłodzenia
+ Niewysilony dół silnika czyli crossplane, przejrzysty licznik, brzmienie silnika, regulacja setów na ramię,
- problemy z uszczelką pod głowicą, silniki zablokowane na 80℅ dają moc około 150-155 koni i po modyfikacji map ledwo można wyciągnąć 170 koni, rury pod zadupkiem mocno grzeją, Warto kupić osłonę impulsator bo ten dekel jest cienki a najbardziej wystaje i gdy się przetrze ścina karter silnika, czuć wibrujący wał korbowy, szybko zużywa się sprzęgło,
APRILIA 178-185 koni po lekkich modyfikacjach, co rok koncern dawał więcej koni i ostatni wypustkami ma ich 200
+ Zwarty jak R6, silnik V mimo dużego momentu generuje dużą moc, dobrze wyposażone w standardzie trakcja i Qs, dość tanie w zakupie w pewnych seriach, aktualnie motocykle jedne z najmocniejszych w serii.
- trzeba pilnować stanu oleju bo jednostki łatwo zatrzeć, delikatne skrzynie, brak wykwalifikowanego serwisu i słabą dostępność części, dużo motocykli na rynku wtórnym 2012/13/14 tzw pucharowki
DUCATI 185-195 koni po modyfikacji, po wielu zmianach akcesoriów można dojść do 205 koni
+ Najpiękniejszy, Mocne V w dolnym i górnym zakresie obrotów, elektronika, zawieszenie, bardzo lekki,
- motocykl który w sumie nie ma ramy a elementem nośnym jest silnik co czyni go gruzem po wywrotce, bardzo wysoka cena zakupu i części, brak wykwalifikowanego serwisu w PL,
KTM 155-170 koni, seryjne torowki miały 185 koni
+ Bardzo wysoki moment obrotowy i ciąg z dołu, silnik V cylindry 2, dźwięk, tłumik pod silnikiem, bardzo smukły i ergonomiczny motocykl, oryginalny i wyróżnia się na tle innych, bardzo dużo informacji na liczniku, w PL serwis ASO KTM dobrze znają te silniki i są powszechnie stosowane w innych modelach marki,
- mała moc max, słabą max prędkość, sprzęgło może szybciej się zużywać porównując do rzędowych motocykli, duże wibracje od 2 tłoków, skomplikowany licznik bo wyświetla bardzo dużo danych, mała ilość części na rynku wtórnym, dość drogi zważywszy że produkcja jest niedaleko naszego kraju
_________________
|