Teraz jest 3 gru 2024, o 20:07

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: USTAWIENIE ZAWIESZENIA
PostNapisane: 21 sty 2015, o 21:31 
Offline
kursant

Dołączył(a): 12 sty 2015, o 17:00
Posty: 192
Sprzęt: r6
Imie: radek
Lokalizacja: Wielkopolska
Panie i Panowie potrzebuję konkretnych danych jak macie ustawione zawieszenie w rj11 ustawienia sugerowane lub z serwisówki nie interesują mnie,to już przerabiałem i teraz jak by ktos miał ustawienia sprawdzone na swoim moto to bylbym bardzo wdzieczny podzieleniem sie tym. Ustawienia na ulice i dokładnie ile klikniec gdzie ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA
PostNapisane: 21 sty 2015, o 22:58 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
TEMAT JESLI ZOSTANIE DOKLADNIE WYTŁUMACZONY ZOSTANIE ODPOWIEDNIO WYRÓŻNIONY :krol:

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA
PostNapisane: 21 sty 2015, o 23:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
przecież zawieszenie ustawia się pod swoją wagę a nawet wzrost.
na cywila lubie mieć miękko bo dziury i nierówności są na drogach a na tor jak najbardziej twardo jak się da a za dużo się nie da w standardzie.
ważne jest odpowiednie ustawienie odbijania sprężyny na wage swoją: motor musi troche zanurkowac na zawieszeniu jak na niego wsiądziesz. Jest dużo materiałów na YT.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA
PostNapisane: 22 sty 2015, o 09:03 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2014, o 17:10
Posty: 61
Sprzęt: RJ095
Imie: Paweł
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Polecam : https://www.youtube.com/watch?v=yF86AvK ... voo0QHeE_w

Tylko jak by mógł ktoś się wypowiedzieć na temat ustawienia kompresji bo to idzie mi najgorzej... :evil:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA
PostNapisane: 22 sty 2015, o 10:48 
Offline
kursant

Dołączył(a): 12 sty 2015, o 17:00
Posty: 192
Sprzęt: r6
Imie: radek
Lokalizacja: Wielkopolska
Mad666 to możesz sie troche dokładniej okreslic ile klic gdzie masz ustawione bo tak ogólnikowo to lipa ,ja potrzebuje konkretnego odnosnika na YT owszem jest ale trzeba dobrze kumac angielski bo to co gada a to co pokazuje to inna inszosc LG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA
PostNapisane: 22 sty 2015, o 19:29 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 13:20
Posty: 1769
Lokalizacja: Konin
Sprzęt: YZF R6 2007
Imie: Karol
Lokalizacja: konin
doktorek każy musi ustawić optymalne ustawienia pod siebie bo nie da sie z kogos sciagnać ustawien i myslec że bedzie dobrze wez ustawiał metodą prób i błedów i dojdziesz do takich ustawień które ci odpowiadają

_________________
YAMAHA R6 07r. Żyć chwilą nie chwilę...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA
PostNapisane: 25 sty 2015, o 15:44 
Offline
kursant

Dołączył(a): 12 sty 2015, o 17:00
Posty: 192
Sprzęt: r6
Imie: radek
Lokalizacja: Wielkopolska
Ustawienie zawieszenia przetestowłem na swoich dwóch motocyklach i muszę przyznać ze jest to sprawa skomplikowana na pierwszy rzut oka,po dokladnym zaglebieniu się w lekturę sprawa zrobiła się łatwiejsza ale nie prosta.Dużo pomiarów [jak ktos chce perfekcyjnie temat rozgryż ] trzeba zrobic zeby dojsc jak masz motocykl ustawiony i jak mozesz go ustawic pod swoje wymagania . Powiem tak kartka A4 zapisana w podpunktach pomiarami i obliczeniami uważam że inaczej się nie da chyba że na odp...ol czego nie polecam. Efekt bedzie sprawdzany jak się sezon zacznie pojedziemy zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA
PostNapisane: 25 sty 2015, o 23:49 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 cze 2014, o 05:35
Posty: 140
Lokalizacja: Końskie
Sprzęt: YZF R1 RN22
Imie: Piotr
Lokalizacja: Końskie
Weź też pod uwagę że teraz jest zima a co za tym idzie jeśli moto stoi w nieogrzewanym garażu to zawieszenie nie pracuje tak jak przy powiedzmy 25 st C olej ma inne parametry fizyczne w takiej temperaturze lagi są wykonane z aluminium które się kurczy i w tak niskiej temperaturze spasowanie wszystkich elementów jest na pewno ciaśniejsze. Ja bym sobie regulacje zawieszenia odpuścił do wiosny. Bo teraz się naregulujesz, nie przetestujesz bo śnieg a do wiosny zapomnisz jak to sie robi.

_________________
Pit Stop MotoVlog [Kanał poświęcony tematyce motocyklowej szczególnie R1]
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrybowania!
https://www.youtube.com/user/BeCreativeExpressYS
https://www.facebook.com/pitstopmv


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA
PostNapisane: 31 sty 2015, o 16:32 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2011, o 18:13
Posty: 89
Sprzęt: R6
Imie: Jacek
Lokalizacja: 13 Poludnik
...na końcu filmiku z YT masz wyrażną informację, że zmiany w zawieszeniu oraz ewentualne testowanie robi się po uprzednim rozgrzaniu/jeżdzie. Gdyż olej zmienia swoje właściwości. I tak jak koledzy wspomnieli, co wynika też z filmu. On pokazuje jak regulować i na co zwrócić uwage przy tym procesie a nie jakie maja być nastawy. Nawet jak znajdziesz zawodnika o podobnych wymiarach jak ty, to nie koniecznie "w tych samych butach będzie ci tak wygodnie jak jemu".
Ale owszem, można podzielić się spostrzeżeniami.
Ja na R6 mam w cywilu raczej nie zbyt miekko mimo naszych sielankowych dróg przez co dostaję szału, a póki co na takie torowanie jakie robie korzystam z tego co zostało w rezerwie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA
PostNapisane: 14 lut 2015, o 17:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
to co ważne przy strojeniu zawieszenia że zależnie od modelu co wyczytacie w serwisówce to śruba od pierwszej lagi jest na napięcia a druga śruba od wybicia czyli nie możecie kręcić tak samo śrub lewej i prawej lagi bo to nie o to tu chodzi.

Zależnie od wagi kierowcy

moto ustawienie:
- zanurkuje szybko i może szybko odbić
- zanurkuje szybko i odbije wolno
- zanurkuje wolno i szybko odbije
- zanurkuje wolno i wolno odbije
te ustawienia są dość ważne bo w mieście to trzeba dobrze ustawić odbicie by zawieszenie dobrze wybierało nierówności nie tracąc przyczepności bo szime włąśnie w ten sposób się łapie. Właściwie ustawienie powyższych zasad ma olbrzymie znaczenie czy zakręt przejedziesz bezpiecznie bo klu w tym by koło miało cały czas kontakt z asfaltem i było mega sztywne za razem bo wtedy macie nalepszą kontrolę na pojazdem.

- są jeszcze ustwienia (długości napięcia sprężyny i jej zakresu pracy) ale są tak one minimalne że nie wiem czy to ogarnie każdy z Was bo różnica pozornie jest prawie nieodczuwalna.

SAG powinien być ustawiony wg instrukcji pod ciezar kierowcy zależnie od sprężyn. SAG to obnieżenie moto na zawieszeniu jak na niego wsiadacie i po zrobieniu odbicia nastawnego.

OD spężyn będzie zależne jak bardzo zawieszenie nurkuje w dół i wg zasad sprężyna powinna być ustawiona też pod wagę kierowcy czego w motocyklach ze sklepu się tego nie robi bo kogo na to stać.
Jak macie milion na koncie dostosujcie sprężyne do wagi i dobrej marki firma zaproponuje jej BLS.

Zawiechy są najważniejszych po za oponami elementem wpływającą na bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu. Człowiek maszyna niemal doskonałą umie się dostosowywać i na taczkach też da rade jeździć. Łuk przy prędkości 240 km/h natomiast można przejechać bezpiecznie lub na krawędzi fuksa i to jest sprawa najważniejsza.

AHa i jeszcze jedna uwaga: "zawieszenia jakie CI odpowiadają" ... no w motocyklu sportowym zakres ustawienia zawieszenia jest rzędu 20-25 % tak na moje oko i podejrzewam że przeciętny użytkownik nie ma szans rozpoznać różnic ustawień na poziomie 10-15 % ich różnic. WIęc najważniejszą rzeczą jest zrozumieć jak działa zawieszenie a potem się brac za jego ustawianie bo inaczej lepiej zagrajcie w tootlotka bo ustawienie na chybił-trafił jest równie trudne jak strzał jak strzał w szóstkę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1