Teraz jest 3 gru 2024, o 20:07
Strona główna forum » Yamaha R6 » Ogólnie o R6
Autor |
Wiadomość |
doktorek1
|
Tytuł: USTAWIENIE ZAWIESZENIA Napisane: 21 sty 2015, o 21:31 |
|
|
kursant |
Dołączył(a): 12 sty 2015, o 17:00 Posty: 192
Sprzęt: r6
Imie: radek
Lokalizacja: Wielkopolska
|
Panie i Panowie potrzebuję konkretnych danych jak macie ustawione zawieszenie w rj11 ustawienia sugerowane lub z serwisówki nie interesują mnie,to już przerabiałem i teraz jak by ktos miał ustawienia sprawdzone na swoim moto to bylbym bardzo wdzieczny podzieleniem sie tym. Ustawienia na ulice i dokładnie ile klikniec gdzie ???
|
|
|
|
Mad666
|
Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA Napisane: 21 sty 2015, o 23:52 |
|
|
Administrator |
|
Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22 Posty: 5417 Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
|
przecież zawieszenie ustawia się pod swoją wagę a nawet wzrost. na cywila lubie mieć miękko bo dziury i nierówności są na drogach a na tor jak najbardziej twardo jak się da a za dużo się nie da w standardzie. ważne jest odpowiednie ustawienie odbijania sprężyny na wage swoją: motor musi troche zanurkowac na zawieszeniu jak na niego wsiądziesz. Jest dużo materiałów na YT.
_________________
|
|
|
|
Michnik
|
Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA Napisane: 22 sty 2015, o 09:03 |
|
|
świeżak |
|
Dołączył(a): 7 sie 2014, o 17:10 Posty: 61
Sprzęt: RJ095
Imie: Paweł
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
|
|
|
|
doktorek1
|
Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA Napisane: 22 sty 2015, o 10:48 |
|
|
kursant |
Dołączył(a): 12 sty 2015, o 17:00 Posty: 192
Sprzęt: r6
Imie: radek
Lokalizacja: Wielkopolska
|
Mad666 to możesz sie troche dokładniej okreslic ile klic gdzie masz ustawione bo tak ogólnikowo to lipa ,ja potrzebuje konkretnego odnosnika na YT owszem jest ale trzeba dobrze kumac angielski bo to co gada a to co pokazuje to inna inszosc LG
|
|
|
|
PajakR6
|
Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA Napisane: 22 sty 2015, o 19:29 |
|
|
mistrz toru |
|
Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 13:20 Posty: 1769 Lokalizacja: Konin
Sprzęt: YZF R6 2007
Imie: Karol
Lokalizacja: konin
|
doktorek każy musi ustawić optymalne ustawienia pod siebie bo nie da sie z kogos sciagnać ustawien i myslec że bedzie dobrze wez ustawiał metodą prób i błedów i dojdziesz do takich ustawień które ci odpowiadają
_________________ YAMAHA R6 07r. Żyć chwilą nie chwilę...
|
|
|
|
doktorek1
|
Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA Napisane: 25 sty 2015, o 15:44 |
|
|
kursant |
Dołączył(a): 12 sty 2015, o 17:00 Posty: 192
Sprzęt: r6
Imie: radek
Lokalizacja: Wielkopolska
|
Ustawienie zawieszenia przetestowłem na swoich dwóch motocyklach i muszę przyznać ze jest to sprawa skomplikowana na pierwszy rzut oka,po dokladnym zaglebieniu się w lekturę sprawa zrobiła się łatwiejsza ale nie prosta.Dużo pomiarów [jak ktos chce perfekcyjnie temat rozgryż ] trzeba zrobic zeby dojsc jak masz motocykl ustawiony i jak mozesz go ustawic pod swoje wymagania . Powiem tak kartka A4 zapisana w podpunktach pomiarami i obliczeniami uważam że inaczej się nie da chyba że na odp...ol czego nie polecam. Efekt bedzie sprawdzany jak się sezon zacznie pojedziemy zobaczymy.
|
|
|
|
simptec
|
Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA Napisane: 25 sty 2015, o 23:49 |
|
|
kursant |
|
Dołączył(a): 13 cze 2014, o 05:35 Posty: 140 Lokalizacja: Końskie
Sprzęt: YZF R1 RN22
Imie: Piotr
Lokalizacja: Końskie
|
Weź też pod uwagę że teraz jest zima a co za tym idzie jeśli moto stoi w nieogrzewanym garażu to zawieszenie nie pracuje tak jak przy powiedzmy 25 st C olej ma inne parametry fizyczne w takiej temperaturze lagi są wykonane z aluminium które się kurczy i w tak niskiej temperaturze spasowanie wszystkich elementów jest na pewno ciaśniejsze. Ja bym sobie regulacje zawieszenia odpuścił do wiosny. Bo teraz się naregulujesz, nie przetestujesz bo śnieg a do wiosny zapomnisz jak to sie robi.
_________________ Pit Stop MotoVlog [Kanał poświęcony tematyce motocyklowej szczególnie R1] Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrybowania! https://www.youtube.com/user/BeCreativeExpressYS https://www.facebook.com/pitstopmv
|
|
|
|
Maksi
|
Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA Napisane: 31 sty 2015, o 16:32 |
|
|
świeżak |
|
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 18:13 Posty: 89
Sprzęt: R6
Imie: Jacek
Lokalizacja: 13 Poludnik
|
...na końcu filmiku z YT masz wyrażną informację, że zmiany w zawieszeniu oraz ewentualne testowanie robi się po uprzednim rozgrzaniu/jeżdzie. Gdyż olej zmienia swoje właściwości. I tak jak koledzy wspomnieli, co wynika też z filmu. On pokazuje jak regulować i na co zwrócić uwage przy tym procesie a nie jakie maja być nastawy. Nawet jak znajdziesz zawodnika o podobnych wymiarach jak ty, to nie koniecznie "w tych samych butach będzie ci tak wygodnie jak jemu". Ale owszem, można podzielić się spostrzeżeniami. Ja na R6 mam w cywilu raczej nie zbyt miekko mimo naszych sielankowych dróg przez co dostaję szału, a póki co na takie torowanie jakie robie korzystam z tego co zostało w rezerwie.
|
|
|
|
Mad666
|
Tytuł: Re: USTAWIENIE ZAWIESZENIA Napisane: 14 lut 2015, o 17:36 |
|
|
Administrator |
|
Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22 Posty: 5417 Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
|
to co ważne przy strojeniu zawieszenia że zależnie od modelu co wyczytacie w serwisówce to śruba od pierwszej lagi jest na napięcia a druga śruba od wybicia czyli nie możecie kręcić tak samo śrub lewej i prawej lagi bo to nie o to tu chodzi.
Zależnie od wagi kierowcy
moto ustawienie: - zanurkuje szybko i może szybko odbić - zanurkuje szybko i odbije wolno - zanurkuje wolno i szybko odbije - zanurkuje wolno i wolno odbije te ustawienia są dość ważne bo w mieście to trzeba dobrze ustawić odbicie by zawieszenie dobrze wybierało nierówności nie tracąc przyczepności bo szime włąśnie w ten sposób się łapie. Właściwie ustawienie powyższych zasad ma olbrzymie znaczenie czy zakręt przejedziesz bezpiecznie bo klu w tym by koło miało cały czas kontakt z asfaltem i było mega sztywne za razem bo wtedy macie nalepszą kontrolę na pojazdem.
- są jeszcze ustwienia (długości napięcia sprężyny i jej zakresu pracy) ale są tak one minimalne że nie wiem czy to ogarnie każdy z Was bo różnica pozornie jest prawie nieodczuwalna.
SAG powinien być ustawiony wg instrukcji pod ciezar kierowcy zależnie od sprężyn. SAG to obnieżenie moto na zawieszeniu jak na niego wsiadacie i po zrobieniu odbicia nastawnego.
OD spężyn będzie zależne jak bardzo zawieszenie nurkuje w dół i wg zasad sprężyna powinna być ustawiona też pod wagę kierowcy czego w motocyklach ze sklepu się tego nie robi bo kogo na to stać. Jak macie milion na koncie dostosujcie sprężyne do wagi i dobrej marki firma zaproponuje jej BLS.
Zawiechy są najważniejszych po za oponami elementem wpływającą na bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu. Człowiek maszyna niemal doskonałą umie się dostosowywać i na taczkach też da rade jeździć. Łuk przy prędkości 240 km/h natomiast można przejechać bezpiecznie lub na krawędzi fuksa i to jest sprawa najważniejsza.
AHa i jeszcze jedna uwaga: "zawieszenia jakie CI odpowiadają" ... no w motocyklu sportowym zakres ustawienia zawieszenia jest rzędu 20-25 % tak na moje oko i podejrzewam że przeciętny użytkownik nie ma szans rozpoznać różnic ustawień na poziomie 10-15 % ich różnic. WIęc najważniejszą rzeczą jest zrozumieć jak działa zawieszenie a potem się brac za jego ustawianie bo inaczej lepiej zagrajcie w tootlotka bo ustawienie na chybił-trafił jest równie trudne jak strzał jak strzał w szóstkę.
_________________
|
|
|
|
Strona główna forum » Yamaha R6 » Ogólnie o R6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|