Teraz jest 2 maja 2024, o 20:44

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: lekkie bicie kierownicy przy w pierwszej fazie hamowania
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 07:10 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
tylko jak to się wszystko ma do "uderzenia" w próg zwalniający?
Raczej od tego tarcza by się nie zgięła :)
Chyba że te wibracje miałeś też wcześniej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: lekkie bicie kierownicy przy w pierwszej fazie hamowania
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 08:19 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 6 lip 2016, o 13:07
Posty: 28
Sprzęt: r1
Imie: ART
Lokalizacja: Bytom
nie było nic napewno. temat 100% wyszedł od momentu przelecenia nad progiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: lekkie bicie kierownicy przy w pierwszej fazie hamowania
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 12:17 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
ja nadal będę obstawał przy feldze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: lekkie bicie kierownicy przy w pierwszej fazie hamowania
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 23:23 
Offline
mistrz toru

Dołączył(a): 15 lut 2012, o 21:02
Posty: 1030
Sprzęt: r1
Imie: Grzesiek
Lokalizacja: Śląskie
Mam i miałem w poprzednim moto takie samo bicie.Nie wiem co to kurna jest.
U mnie objawia się tak: delikatne wciśnięcie klamki i czasami czuje bicie na klamce.
Jak już przywale hamulce nic nie ma.Normalnie z tym jeżdżę mi nie przeszkadza bo pojawia się sporadycznie.
Moim zdaniem po wymianie opony na nową tego nie miałem i jest to spowodowane tym że dunlopy szybko się ząbkują (d211 i d212pro) diablo rosso zdecydowanie później.Te drgania mogę mieć z ząbkowania.Drugi pomysł to luz klocków w zacisku lub tych bolców z zawleczkami.Bo jakoś tam mi się zdaje że w jednym i drugim po czyszczeniu zacisków coś się pojawiło a może się mylę.Zrób jeszcze tak że przełóż klocki miejscami i sprawdź czy jest zmiana.
Następny pomysł odkręcasz jeden zacisk zabezpieczasz klocki przed wypadnięciem i jedziesz na test na jednym zacisku.Potem zmiana i jedziesz na drugim.Wyczaisz w ten sposób z którego masz bicie o ile masz z zacisku lub tarczy.
Daj znać bo mi się nie chciało to wszystko sprawdzać.Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: lekkie bicie kierownicy przy w pierwszej fazie hamowania
PostNapisane: 3 paź 2016, o 09:23 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 6 lip 2016, o 13:07
Posty: 28
Sprzęt: r1
Imie: ART
Lokalizacja: Bytom
u mnie bankowo lewa tarcza , przelozylem z r6 i jest jak po sznurku nic nie bije,
dziwne jest to ze owa felerna tarcza ma tylko 0,04mm bicia, ale na 100% to lewa tarcza,
muszę kupic kpl nowych,
nie wiem z czego to wynika, ale tak jest ,


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: lekkie bicie kierownicy przy w pierwszej fazie hamowania
PostNapisane: 3 paź 2016, o 10:58 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
może być tak że masz na tarczy 0.04, na feldze drugie 0.04 i w sumie masz już prawie 0.1
Być może delikatne odgięcie felgi po uderzeniu w próg zwalniający nakłada się teraz w tym samym miejscu ze zgięciem tarczy i powoduje powyższe wibracje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: lekkie bicie kierownicy przy w pierwszej fazie hamowania
PostNapisane: 3 paź 2016, o 18:44 
Offline
mistrz toru

Dołączył(a): 15 lut 2012, o 21:02
Posty: 1030
Sprzęt: r1
Imie: Grzesiek
Lokalizacja: Śląskie
Nie możliwe aby tak skrzywił felgę bo mocowanie tarczy jest wysoko a zazwyczaj dostaje tylko rant felgi.Felgi z moto sa bardzo mocne.
Po za tym jak by miał bicie z felgi to by biło też na tej tarczy z r6 i każdej innej.
Kiedyś czytałem artykuł że te nowe tarcze mają masę zalet przez zwiększenie średnicy i odchudzenie ale właśnie tą wadę że obciązalność cieplna czy jak to tam pisali prowadzi do takich rzeczy.W starej r6 były inne tarcze i o takich rzeczach nie było słychać.A w r6 wtryskowej i r1 już się pojawia ten problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: lekkie bicie kierownicy przy w pierwszej fazie hamowania
PostNapisane: 3 paź 2016, o 21:04 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
to jak wyjaśnić że bicie pojawiło się po uderzeniu w próg zwalniający?
przecież nie uderzył tarczą czy zaciskiem.

Poza tym nie jest mowa o skrzywieniu tarczy przez uderzenie w próg tylko nałożenie się odkształcenia termicznego tarczy z delikatnie podbitym rantem felgi w podobnym miejscu na obwodzie. co sumarycznie daje bicie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: lekkie bicie kierownicy przy w pierwszej fazie hamowania
PostNapisane: 3 paź 2016, o 22:09 
Offline
mistrz toru

Dołączył(a): 15 lut 2012, o 21:02
Posty: 1030
Sprzęt: r1
Imie: Grzesiek
Lokalizacja: Śląskie
Bicie bylo wczesniej ale go nie czul.Przywali ostro po hamulcach i sie pojawilo.Mialem takie cos w r6 Minimalne przez chwile bicie od 180 w gore i szybie wcisniecie klamki.Wyjolem klocki zamienilem miejscami i zniklo na dosyc dlugo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: lekkie bicie kierownicy przy w pierwszej fazie hamowania
PostNapisane: 4 paź 2016, o 08:12 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 6 lip 2016, o 13:07
Posty: 28
Sprzęt: r1
Imie: ART
Lokalizacja: Bytom
generalnie rzecz biorąc tarcza czy tarcze tarcze sa do wymiany ,
przetaczać tego sie nie da- zreszta nie ma z czego,
jak pisałem felga jest prosta po zamontowaniu jednej tarczy lewej wycignietej na chwilę z r6 rj11 problem znikł , wiec problem jest po stronei tarczy, próbowałem nawet obracać ta tarcze w inne miejsce zamocowań ( przekreciłęm ja o 45 stopni) ale efekt bicia dalej jest wiec nie mozliwe jest nakładnaie sie bić, ewidentnie to wina tarczy, szkoda tylko ze nei wiem dlaczego ona bije jesli jest w granicach swojej tolerancji, po extremalnym nagrzaniu ma max 0,06mm jak jest zimna ma 0,03mm

https://www.youtube.com/watch?v=jNKGVrC ... e=youtu.be

film z pomiaru na gorącej tarczy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1