Teraz jest 8 lip 2024, o 20:52

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Łożysko koła tylnego.
PostNapisane: 18 maja 2015, o 07:54 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 14 gru 2014, o 00:05
Posty: 7
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Paweł
Lokalizacja: Włocławek
Witam,
nie mogłem znaleźć na forum więc nowy wątek.

Czy ma ktoś wiedzę czy lepiej kupić normalne łożyska 2RS czy 2RSC3. 2RS jak wiadomo jest to krycie gumą z obu stron zeby dłużej utrzymać smar w łożysku - ok. Pytanie co do luzu. Czy lepiej z C3 czy bez? Sprzęt r6 RJ11 2007


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Łożysko koła tylnego.
PostNapisane: 18 maja 2015, o 19:52 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Symbole od C2 do C5 określające tzw. luz promieniowy lub jak kto woli luz poprzeczny łożyska.
Łożyska z powiększonym luzem stosuje się przykładowo wtedy gdy wymagane jest mocniejsze osadzenie łożyska na wałku. Wałek wykonywany jest wówczas w innej tolerancji. Najczęściej z powodu wibracji, częstych skoków temperatury pracy oraz dużych obciążeń dynamicznych. Ogólnie jednak stosowanie łożysk z powiększonym luzem pozwala uzyskać bardzo niskie opory toczenia kosztem minimalnie mniejszej precyzji.

Ja bym jednak sugerował 2RS. Opory w łożysku są pomijalne w stosunku do opony. Poza tym luz całkowity/końcowy to suma luzów w poszczególnych węzłach, wiec gdzie się da, to bym kasował luz.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Łożysko koła tylnego.
PostNapisane: 20 maja 2015, o 06:36 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
a ja bym proponowal oryginalne z pewnoscia beda wlasciwe :roll:

Bearing
93306-20531-00
$21.53

igielkowe

Bearing
93317-43580-00
$24.09

simering

Oil Seal
93106-40013-00
$6.35


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Łożysko koła tylnego.
PostNapisane: 20 maja 2015, o 17:14 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 14 gru 2014, o 00:05
Posty: 7
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Paweł
Lokalizacja: Włocławek
Spalinowy dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Po konsultacjach z działem inżynierskim maszyn wirujących w pracy postanowiłem wybrać jednak z luzem C3. Zobaczymy jak będą się sprawować. Łożyska z luzem C3 mają pracować lepiej w zmiennym obciążeniu oraz pod wpływem wibracji spowodowanymi nierównościami na drodze (czytaj dziurami).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1