Teraz jest 23 gru 2024, o 16:35
Strona główna forum » Yamaha R6 » Warsztat
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 4 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
PaulR6
|
Tytuł: Łożysko koła tylnego. Napisane: 18 maja 2015, o 07:54 |
|
|
świeżak |
Dołączył(a): 14 gru 2014, o 00:05 Posty: 7
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Paweł
Lokalizacja: Włocławek
|
Witam, nie mogłem znaleźć na forum więc nowy wątek.
Czy ma ktoś wiedzę czy lepiej kupić normalne łożyska 2RS czy 2RSC3. 2RS jak wiadomo jest to krycie gumą z obu stron zeby dłużej utrzymać smar w łożysku - ok. Pytanie co do luzu. Czy lepiej z C3 czy bez? Sprzęt r6 RJ11 2007
|
|
|
|
spalinowy
|
Tytuł: Re: Łożysko koła tylnego. Napisane: 18 maja 2015, o 19:52 |
|
|
mistrz toru |
|
Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20 Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
|
Symbole od C2 do C5 określające tzw. luz promieniowy lub jak kto woli luz poprzeczny łożyska. Łożyska z powiększonym luzem stosuje się przykładowo wtedy gdy wymagane jest mocniejsze osadzenie łożyska na wałku. Wałek wykonywany jest wówczas w innej tolerancji. Najczęściej z powodu wibracji, częstych skoków temperatury pracy oraz dużych obciążeń dynamicznych. Ogólnie jednak stosowanie łożysk z powiększonym luzem pozwala uzyskać bardzo niskie opory toczenia kosztem minimalnie mniejszej precyzji.
Ja bym jednak sugerował 2RS. Opory w łożysku są pomijalne w stosunku do opony. Poza tym luz całkowity/końcowy to suma luzów w poszczególnych węzłach, wiec gdzie się da, to bym kasował luz.
_________________ Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.
|
|
|
|
pies
|
Tytuł: Re: Łożysko koła tylnego. Napisane: 20 maja 2015, o 06:36 |
|
|
pochłaniacz winkli |
Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48 Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
|
a ja bym proponowal oryginalne z pewnoscia beda wlasciwe Bearing 93306-20531-00 $21.53 igielkowe Bearing 93317-43580-00 $24.09 simering Oil Seal 93106-40013-00 $6.35
|
|
|
|
PaulR6
|
Tytuł: Re: Łożysko koła tylnego. Napisane: 20 maja 2015, o 17:14 |
|
|
świeżak |
Dołączył(a): 14 gru 2014, o 00:05 Posty: 7
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Paweł
Lokalizacja: Włocławek
|
Spalinowy dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Po konsultacjach z działem inżynierskim maszyn wirujących w pracy postanowiłem wybrać jednak z luzem C3. Zobaczymy jak będą się sprawować. Łożyska z luzem C3 mają pracować lepiej w zmiennym obciążeniu oraz pod wpływem wibracji spowodowanymi nierównościami na drodze (czytaj dziurami).
|
|
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 4 ] |
|
Strona główna forum » Yamaha R6 » Warsztat
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|