Teraz jest 26 gru 2024, o 15:24

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik a jazda na jednym kole
PostNapisane: 17 maja 2012, o 19:31 
witam
Słyszałem że nie warto stawiać moto na jednym kole bo sie może silnik zatrzeć gdyż pochylony nie bierze oleju z miski olejowej zbyt dobrze, co za tym idzie maleje ciśnienie oleju. Znajomy niby jak mówił zatarł moto R1 2008r przez taką jazdę.
Czy to prawda że silnik można usszkodzić w ten sposób?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Silnik a jazda na jednym kole
PostNapisane: 17 maja 2012, o 19:57 
Offline
kursant

Dołączył(a): 1 gru 2010, o 21:44
Posty: 126
Lokalizacja: Wieluń/Poznań
Sprzęt: R1 rn12
Imie: Adam
Można, ale to musiałbyś robić bardzo długie gumy i to dosyć często.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Silnik a jazda na jednym kole
PostNapisane: 17 maja 2012, o 21:48 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2010, o 19:33
Posty: 152
Lokalizacja: W-wa
Sprzęt: Diablica
Imie: Krzysztof
Ekspertem nie jestem ale głównie chyba chodzi o wolną gumę i jej wariacje. Do tego robisz przegrodę i wszystko hula.

_________________
Obrazek
IROC-Z 350 TPI - 4wheel dream...

only ONE

[*] life is brutal :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Silnik a jazda na jednym kole
PostNapisane: 19 maja 2012, o 10:37 
Offline
pochłaniacz winkli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 20:54
Posty: 622
Lokalizacja: Wrzesnia,WLKP
Sprzęt: YZF R1 Rn09
Imie: Piotr
R1 nie nadaje dlugich gum, w zasadzie jesli ktos chce gumowac na dlugich dystansach to w kazdym moto powinien zastosowac przegrode jak napisal Stainmetz lub odwrocic smok

_________________
Lewy pas i gaz, przednie koło w górze nie daj się wyprzedzić furze:)))


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Silnik a jazda na jednym kole
PostNapisane: 19 maja 2012, o 11:16 
Offline
mistrz prostej

Dołączył(a): 9 mar 2011, o 23:53
Posty: 393
Sprzęt: R1 RN12
Imie: Sławek
A o co chodzi z tą przegrodą?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Silnik a jazda na jednym kole
PostNapisane: 19 maja 2012, o 13:20 
Offline
pochłaniacz winkli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 20:54
Posty: 622
Lokalizacja: Wrzesnia,WLKP
Sprzęt: YZF R1 Rn09
Imie: Piotr
w misce olejowej olejowej wspawuje się przegrodę która uniemożliwia spływ calego oleju do jej tylnej częsci przez co ułatwia smarowanie

_________________
Lewy pas i gaz, przednie koło w górze nie daj się wyprzedzić furze:)))


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Silnik a jazda na jednym kole
PostNapisane: 20 maja 2012, o 07:07 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
Powodzenia jak komus uda sie tu obrucic bez przerowbki ;]

Obrazek


miedzy smogiem a miską wydaje mi sie ze jest ok 5cm luzu

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Silnik a jazda na jednym kole
PostNapisane: 20 maja 2012, o 09:05 
Offline
pochłaniacz winkli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 20:54
Posty: 622
Lokalizacja: Wrzesnia,WLKP
Sprzęt: YZF R1 Rn09
Imie: Piotr
nie chodzilo mi o to ze mozna go po prostu obrocic ale wiem ze mozna go w ten sposób przerobic zeby zbieral olej bardziej z tylnej czesci

_________________
Lewy pas i gaz, przednie koło w górze nie daj się wyprzedzić furze:)))


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Silnik a jazda na jednym kole
PostNapisane: 22 maja 2012, o 00:50 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 4 sty 2012, o 22:23
Posty: 47
Sprzęt: R6 03'
Imie: Sebastian
Ewentualnie jak się często gumuje trzeba sprawdzać częściej stan oleju i pilnować żeby zawsze był max :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Silnik a jazda na jednym kole
PostNapisane: 23 maja 2012, o 07:44 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 11:22
Posty: 31
Sprzęt: erłan
Imie: arek
Z czego kojarzę, to tak plug&play można odwrócić smok w cbr f2/3/4/4i i kawie 636. W r1 (przynajmniej rn01, rn04, rn09) wystarczyło nalać od 0,5 do 1l ponad stan i można było wolne gumy walić bez strachu, że coś się stanie.
A przegrodę się nie wspawuje, tylko umieszcza w miejsce uszczelki pod miskę (przegroda wykonana z aluminium spełnia funkcję uszczelki, ale (nie wiem jak to nazwać) zachodzi poza smok.
Miska z przegrodą wygląda jakoś tak Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1