Teraz jest 27 gru 2024, o 05:41

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: gaśnie na wolnych obrotach r6 2003
PostNapisane: 5 mar 2012, o 20:17 
Witam wszystkich obecnych, mam pytanie, czy może mi ktoś udzielić informacji jaki powód jest (o ile można to zdiagnozować nie oglądając ani nie słuchając moto jak działa) jaki jest powód iż moto gaśnie (nie zawsze) jak silnik rozgrzeje się, czy problem jest w świecach, czujnik położenia przepustnicy, czy może powodem jest to że wymieniłem tłumi na przelotowy?? Z góry dziękuję za podpowiedzi... :roll:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: gaśnie na wolnych obrotach r6 2003
PostNapisane: 5 mar 2012, o 21:04 
czy miał ktoś już podobny problem !! :kot:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: gaśnie na wolnych obrotach r6 2003
PostNapisane: 5 mar 2012, o 22:38 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 13:51
Posty: 1248
Lokalizacja: piwniczna
Sprzęt: r1
Imie: darek
podaj wiecej danych. od kiedy masz to moto,jaki przebieg, kiedy zaczelo sie tak dziac,jakie czynnosci serwisowe zostaly podjete,co bylo sprawdzane? przyczyn moze byc wiele,pomoz nam tobie pomoc ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: gaśnie na wolnych obrotach r6 2003
PostNapisane: 6 mar 2012, o 08:51 
Maszynke mam 4 sezon, jezeli chodzi o serwis to zadnych czynnosci jeszcze nie byly podjete, dlatego tez pisze o pomoc do was koledzy aby zaoszczedzic (jezeli sie da) pare zlotych. :roll:
Przebieg powyzej 30 tys. O no to co poczynilem to wyczyscilem filtr powietrza, a poczatki tego przykrego incydentu zaczely sie wpolowie zeszlego sezonu :pijany:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: gaśnie na wolnych obrotach r6 2003
PostNapisane: 6 mar 2012, o 13:54 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
mam nadzieje ze chociaz raz olej zmieniłeś ? obszar problemu moze byc błachy, ale tez moze byc nieco szerszy i nie sposob bedzie całkowitą darmocha sie wykrecic. Sadze ze od swiec powinienes zaczac , to znaczy wymienic je najlepiej na nowe !! filtr pow. po trzech sezonach rowniez raczej nie wystarczy odkurzyc, tylko raczej wymienic , tu równiez polecam na nowy. Podaj tez, jesli juz wystepuja te wolne obroty to ile wskazuje obrotomierz ? jezeli ponizej 800 spróbuj podkrecic je do około 1000 , tylko nie na manetce gazu, a tam gdzie linki sie koncza przy silniku !! jesli moto nie bedzie juz dalej gasło to zmniejsz do 900 i ok. , jesli jednak praca w okolicach 1000 obr, bedzie nierowna , wskazowka obrot. bedzie falowała, wtedy niestety bedziesz musiał dokonac regulacji przepustnic i wtryskow w serwisie, sam tego nie zrobisz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: gaśnie na wolnych obrotach r6 2003
PostNapisane: 13 mar 2012, o 12:53 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2010, o 15:01
Posty: 261
Lokalizacja: Chorzów
Sprzęt: ciekłe srebro ;)
Imie: Artur
ok, widze ze temat podobny do moich problemow, wiec mam to samo.
Mam 2003, wczesniej padly mi kilka razy rozne cewki zaplonowe, po zainteresowaniu sie tematem, dowiedzialem sie ze Denso mialy blad konstrukcyjny, byly slabo uszczelnione i gume slabej jakosci, poprawiono to w 2004 do ktorego to rocznika cewki zaczelo produkowac Mitsubishi, zamowilem wiec komplet cewek z roztrzaskanej 2004, zamontowalem i niby bylo ok przez chwile, po czym problem wrocil ale teraz wyglada to inaczej, jak mialem przepalone cewki w niskim zakresie obrotow czyli tak do okolo 2k, bylo slychac ze np jakis cylinder nie pracuje, moto sie dlawi i szarpie, nie chce jechac, teraz po zagrzaniu zaczyna plywac na niskich, ale nie ma to miejsca jak jade nawet na bardzo niskich obrotach, wyciagnalem wszystkie cewki, posprawdzalem i wszystkie sa ok, o czym warto wspomniec to cewki produkowane przez Mitsu maja wiekszy opor niz docelowe do 2003 Denso o okolo 3kOhm, co wlasciwie moze wplywac na ogolne parametry ukladu elektrycznego.
Szukajac dalej zauwazylem ze problem wystepuje kiedy temperatura zew jest wysoka np latem w cieple dni, kiedy powietrze ma nizsza temperature tego problemu praktycznie nie ma, wiec pomyslalem ze ktorys z czujnikow;
- temperatury powietrza zasysanego
- cisnienia powietrza zasysanego
- cisnienia atmosferycznego
Okazalo sie ze czujnik temperatury jest poza specyfikacja i cisnienia atmosferycznego jest poza specyfikacja, kilka dni temu dostalem zamowiony w serwisie czujnik temperatury powietrza, wymienilem go najpierw jako ze jest tanszy niz cisnienia, w niedziele pojezdzilem i narazie jest ok, ale jest tez dosyc chlodno wiec to jeszcze nie te warunki. Komputer nie odnotowywal bledu z powodu tego ze czujniki byly out-of-spec.
Spedzilem sporo czasu na amerykanskich forach czytajac o tym, duzo ludzi ma ten problem, obok cewek wyglada to na inny czesto spotykany problem naszego modelu, wiekszosc ludzi tez spotkala sie z tym po wymianie cewek na nowsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: gaśnie na wolnych obrotach r6 2003
PostNapisane: 13 mar 2012, o 14:42 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
sprowadziełem mnóstwo moto. wiele z nich naprawiałem i nigdy nie miałem problemu z cewkami :shock: serio, nigdy a takze z zadnym z czujnikow , oczywiscie poza tymi , ktorych z jakis tam powodow nie było wcale :lol: Dziwie sie ze ty miałes kilkakrotny problem w tym samym moto. ? Czy cewka moga miec wpływ na falowanie wolnych obrotów ? nie sadze. Czytajac twoj naukowy wywód i doceniajac oczytanie w temacie , sadze ze rozumiesz iz przeskok iskry wraz z zwiekszaniem obrotow natrafia na wiekszy problem ze wzgledu na dynamiczny przyrost cisnienia w cylindrze , a zatem gdyby problem był w cewkach pojawiłby sie ze wzmocniona siła podczas jazdy wraz ze zwiekszaniem obrotów sil. ? co o tym sadzisz


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: gaśnie na wolnych obrotach r6 2003
PostNapisane: 13 mar 2012, o 15:05 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2010, o 15:01
Posty: 261
Lokalizacja: Chorzów
Sprzęt: ciekłe srebro ;)
Imie: Artur
pies ktora masz R6 ? bo z tego na ile zdolalem sie zorientowac to problem cewek dotyczy R6 2003, i wlasciwie tylko tego modelu w tym roczniku, poniewaz byl pierwszy wtryskowy i tylko do 2003 trafily nieudane modele cewek Denso, w stanach nawet do 2008 serwisy Y robily darmowa akcje wymiany cewek w modelach 2003.
Problem z nimi byl taki ze gumka uszczelniajaca, ta z gory, byla slabej jaskosci, zle uszczelniala, przez co woda i wilgosc dostawala sie pod nia powodujac przepiecia, ponadto od drgan silnika przecierala sie na styku z blokiem i iskra miala tendencje do uciekania krotsza droga, zamiast trafiac przez cewke do swiecy.
Mysle tak samo, upalona cewka nie podowuje falowania na jalowych obrotach, ona czasem nie zasila jednego z cylindrow, co powoduje nagly skok obrotow, a nie jako takie ich plywanie.
Problem nie byl przeskok iskry na swiecy, bo zdaje sie ten miales na mysli poniewaz napisales o przyroscie cisnienia w cylindrze, iskra poprostu do swiecy nie docierala na wolnych obrotach, wyglada to tak jakby w momencie kiedy czestotliwosc podawania impulsu na swiece byla mala wiekszosc z nich miala tendencje do uciekania bokiem, kiedy czestotliwosc rosla, to coponiektora uciekala, ale wiekszosc impulsow trafiala do swiecy.
Nie sprawdzilem tego profesjonalnie w warunkach warsztatowych, nie mam takiej mozliwosci, a to o czym pisze to doswiadczenia i wnioski z prob jazdy i testow na jakie moge sobie pozwolic w moim garazu, z brakiem wyksztalcenia mechanicznego i wiedza jaka udalo mi sie zdobyc bo poprostu lubie grzebac przy swoim, i pewnie mechanicy z doswiadczeniem latwo mnie zabija jakims tekstem, ale wnioski do ktorych doszedlem zwyczajnie mi sie kleja na logike ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: gaśnie na wolnych obrotach r6 2003
PostNapisane: 13 mar 2012, o 15:40 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
zwróc uwage ze gdy rosna obroty sil i zarazem predkosc moto. efekt braku iskry jest bardzo dobrze zauwazalny przez jeźdźca , wiec gdyby koles maił problem z cewka napisałby ze moto "szarpie " podczas jazdy , ale nie napisał tego.
Masz racje ze wadliwa gumka uszczelnaicza na wyjasciu z cewki moze dac efekt bocznikowania iskry , przyznasz jednak ze to błachy problem i łatwy , a co najwazniejsze tanszy do wyeliminowania niz decyzja o wymianie cewki. Czy sie myle?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: gaśnie na wolnych obrotach r6 2003
PostNapisane: 13 mar 2012, o 16:08 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2010, o 15:01
Posty: 261
Lokalizacja: Chorzów
Sprzęt: ciekłe srebro ;)
Imie: Artur
to wlasnie dosyc nietypowe sie okazuje, bo ja 3 razy wymienialem rozne cewki u siebie w tym samym motocyklu (lacznie wymienilem chyba 6 cewek Denso), i motocykl tak jak piszesz szarpal, ale tylko w dolnym zakresie obrotow, czasem zdarzylo mu sie "czknac" w okolicach 4-5tys obr, i dopiero przy dosyc szybkiej jezdzie (nie obrotach a jezdzie kiedy potrzebna jest moc silnika na pokonanie oporu) tak w okolicach 230-240km/h czuc bylo ze traci moc i nie chce jechac.
I faktycznie, gdy sama gumka jest uszkodzona latwo to naprawic, ale zdazylo mi sie to tylko raz ze cewka pozostala sprawna a jedynie uszkodzona byla gumka, w pozostalych przypadkach bocznikowanie bylo juz przy uszkodzonej cewce, poprzez uszkodzona uwazam tutaj cewke ktora byla totalnie poza normami parametrow serwisowki, i bylo to zawsze uzwojenie wtorne.

No i generalnie komputer ma check na cewki, ale przynajmniej za pierwszym razem nie wyrzucal zadnego bledu, a jak uslyszalem ile pewien szanowany na slasku serwis chcial za sama diagnostyke bez gwarancji ze nawet wskaza mi z czego problem wynika, kupilem multimetr i zabralem sie za robote.

Wszystko to na przelomie ponad 3lat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1