Teraz jest 26 gru 2024, o 13:04

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zmiana oleju z 300v na 5100
PostNapisane: 2 mar 2013, o 13:32 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
Zaczęła się dyskusja jak chyba w każdym temacie o olejach :) który lepszy i dlaczego itp. itd :D Też teraz będę zmieniał olej u siebie ( R6 2001) i trochę poczytałem tu i tam. Generalnie poczytałem, że 300v jest bardziej przeznaczony na tor i w normalnej jeździe po mieście nie ma potrzeby zalewania go. Są jednak użytkownicy, którzy twierdzą inaczej :) Czytałem też, że jak zmienia się olej z półsyntetyka na sysntetyk, powinno się zrobić płukanie silnika ( nie wiem o co chodzi i jak się to robi). Nie wiem jak to się ma co do zmiany z " lepszego" na " gorszy" olej ( z syntetyka na półsyntetyk). Inni pisali, że po drugiej zmianie oleju już nie powinno być oleju poprzedniego. Generalnie ile osób, tyle opinii. Każdy polecał to na czym jeździł. Ja osobiście wybrałem Motul 7100 ( pierwsza moja wymiana i zobaczymy jak będzie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zmiana oleju z 300v na 5100
PostNapisane: 2 mar 2013, o 17:56 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
No właśnie dlatego nie jesteśmy w stanie ocenić oleju, który jest dobry a który gorszy. Dlatego każdy będzie polecał co innego.

Mam pytanko co do wymiany oleju. Z czego w moto może wynikać potrzeba tak częstej wymiany oleju? Bo 6000 km lub 6 miesięcy to dość mało.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zmiana oleju z 300v na 5100
PostNapisane: 3 mar 2013, o 13:20 
Offline
kursant

Dołączył(a): 9 sty 2012, o 16:22
Posty: 166
Lokalizacja: RKR
Sprzęt: R6 99r.
Imie: Mateusz
Lokalizacja: RKR
no że firma już lepsza i w ogóle nie jakieś tanie gówno...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Zmiana oleju z 300v na 5100
PostNapisane: 3 mar 2013, o 18:38 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2011, o 21:25
Posty: 74
Lokalizacja: Czechowice - Dz.
Sprzęt: R6
Imie: Arek
Cytuj:
dla niektórych lepszy to już motul 5100 właśnie i oczywiście nic innego jak w40


Cytuj:
lepszy od czego? chyba mineralnego



Ja leje 15w50 5100.Po pierwsze za cenę 300v kupuje 2x 5100 + filtry oleju wymieniam na koniec sezonu olej + filtr po przebiegu 3000-5000 tyś (jeszcze pachnie motulem). Więc wole wlać 5100 ale częściej wymieniać.
15w50 bo nie odpalam moto poniżej 10C wole mieć lepszą ochronę w wyższych temp.

Oleje Motul:

5100 10w40
Temperatura zapłonu : 212.00 °C.
Ciśnienie pary : Poniżej 110kPa (1,10 bar).
Gęstość : 0.871 r 20°C
Lepkość : 90.1 mm˛/s r 40°C
9.2. Inne informacje
Temperatura krzepnięcia ASTM D97 -36°C
Lepkość 100°C (212°F) ASTM D445 13.9 mm²/s

5100 15w50
Temperatura zapłonu : 232.00 °C.
Ciśnienie pary : Poniżej 110kPa (1,10 bar).
Gęstość : 0.878 r 20°C
Lepkość : 130.6 mm˛/s r 40°C
9.2. Inne informacje
Temperatura krzepnięcia ASTM D97 -33°C
Lepkość 100°C (212°F) ASTM D445 17.6 mm²/s

300v 10w40
Temperatura zapłonu : 238.00 °C.
Ciśnienie pary : Poniżej 110kPa (1,10 bar).
Gęstość : 0.863 r 20°C
Lepkość : 82.3 mm˛/s r 40°C
9.2. Inne informacje
Temperatura krzepnięcia ASTM D97 -42°C
Lepkość 100°C (212°F) ASTM D445 13.13 mm²/s

300v 15w50
Temperatura zapłonu : 252.00 °C.
Ciśnienie pary : Poniżej 110kPa (1,10 bar).
Gęstość : 0.862 r 20°C
Lepkość : 115.7mm˛/s r 40°C
Lepkość 100°C (212°F) ASTM D445 17.01 mm²/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1