Teraz jest 27 gru 2024, o 21:09

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Alternator
PostNapisane: 23 lut 2012, o 12:01 
I jak się skończył Twój problem? bo mam to samo, przetopiona kostka nie było ładowania, a na końcu spalił się moduł zapłonowy- taki ładny biały dymek poleciał z niego:D Wystarczyło ze nową kostke zrobiłeś czy coś jeszcze miałeś do wymiany?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Alternator
PostNapisane: 23 lut 2012, o 18:14 
U mnie też leciał dym i myślałem, ze to z regulatora, ale po przyjrzeniu się dokładnie było widać, że leci z kostki... nowa kostka i problem zniknął, ładowanie jak trzeba ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Alternator
PostNapisane: 28 lut 2012, o 21:45 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 22:24
Posty: 71
Sprzęt: r6
Imie: Grzegorz
pies napisał(a):
altenator nie jest smarowany olejem, do komory altenatora czasami dostanie sie odrobina oleju , jakos przeniknie przez smering wału głownego, tak ze jezeli była tam łyzczka oleju to nic nie szkodzi, norma mozna powiedziec . Prad ładowania obojetnie gdzie mierzysz, na kostce wyjsciowej czy bezposrednio na akumulatorze powinien wynosic około 14,6 V, jezeli jest nizszy powodow tego moze byc kilka ,ale najpredzej nalezałoby dokładnie dokładnie przedzwonic mostek regulatora, byc moze ktoras z diod siadła ? nadpalony wirnik lub stojan natychmiast po zapachu bys wykrył po zdjeciu dekla, wiec zakładam ze to nie jest przyczyna problemu. Czasami dobrze jest sprawdzic mase , brak dobrej masy takze skutkuje obnizeniem poziomu ładowania. Sumujac , proponuje najpierw sprawdzic mase i pozostałe styki , jesli nie pomoze wymienic regulator , to tanszy sposob na sprawdzenie niz zakup kompletnego altenatora :roll:

W r6 nie ma simeringu wału głownego to raz, 2 te alternatory i innych motocykli japonskich 4 T pracują w oleju... w 2 T jest taka sytuacja jaka opisujesz...
O simeringach


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Alternator
PostNapisane: 9 mar 2012, o 16:52 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 1 lis 2011, o 19:31
Posty: 39
Sprzęt: R6
Imie: Emil
Lokalizacja: Lbn
U mnie po oddaniu moto do sprawdzenia w punkcje serwisowym motocykli, okazało się ze alternator jest sprawny, wiec pozostaje wymienić regulator napięcia...

Mój stary regulator napięcia miał wybite numery: SH650A-12
I przeglądając allegro wynalazłem taki oto regulator:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ya ... 39192.html
Z tym ze tu pisze ze numer katalogowy to: SH6504 - 12 Czy on w takim razie będzie pasował bezkolizyjnie do mojego motocykla?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Alternator
PostNapisane: 9 mar 2012, o 20:04 
Będzie pasował... tu masz tańszy:

http://allegro.pl/regulator-napiecia-ya ... 20220.html

albo tu:

http://allegro.pl/regulator-yamaha-r6-9 ... 37371.html

Od obydwu gości kupowałem części i nie mam zastrzeżeń...

ale zanim kupisz regulator.... sprawdzałeś połączenia i mówisz, że wszystko ok.. czyli rozumiem, że sprawdziłeś połączenia na drodze --> alternator --> regulator --> akumulator...

Czyściłeś wszystkie styki ??

Wystarczy, że styk gdzieś będzie lekko zaśniedziały np w kostce od regulatora i będzie "gubił" prąd np nie będzie masy i tym samym ładowania też ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Alternator
PostNapisane: 10 mar 2012, o 16:49 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 1 lis 2011, o 19:31
Posty: 39
Sprzęt: R6
Imie: Emil
Lokalizacja: Lbn
Ok dzięki za informacje, ze względu ze regulatory dość często padają zdecydowałem się jednak na zakup nowego...
A dokładnie takiego samego jak miałem wcześniej...
http://allegro.pl/show_item.php?item=2121561924


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Alternator
PostNapisane: 10 mar 2012, o 17:54 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
dawca282 napisał(a):
W r6 nie ma simeringu wału głownego to raz, 2 te alternatory i innych motocykli japonskich 4 T pracują w oleju... w 2 T jest taka sytuacja jaka opisujesz...
O simeringach


oczywiscie ze jest tylko innego rodzaju. tam jest tzw. dynamiczny odrzutnik oleju spełniajacy role simeringu, stad w komorze alternatora w sytuacji stacyjnej potrafi zebrac sie odrobina oleju, ktora z czasem moze urosnac do nawet połowy szklanki. Nie pisałem o tym bo nie sadze zeby było to zrozumiałe , nie sadze zresztą zebys ty to rozumiał , ale skoro sie madralujesz to prosze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1