Teraz jest 29 wrz 2024, o 03:22

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z hamulcami
PostNapisane: 24 lis 2011, o 21:47 
witam
Mam problem. Przednie koło niezbyt lekko sie obraca. Przeczyściłem wszystkie tłoczki, praktycznie nawet je wyciągnałem i na sucho wyczyściłem z brudu. Teraz troche jest lepiej ale nie jest jak trzeba. Czy też tak macie w waszych R6 czy innych motorkach?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Problem z hamulcami
PostNapisane: 24 lis 2011, o 23:18 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
1) podnieś przod
2) wcisnij na moment hamulec
3) krec pomalu kolem i patrz czy i gdzie trze tarcza po klockach

moze czasem lapac jedna a za chwile druga str
oznacza to ze masz je krzywe lub zle przykrecone.
sprawdz najpierw to a pozniej bedziemy myslec dalej

i jeszcze jedno pytanie : masz seryjne przewody czy w stalowym ?

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Problem z hamulcami
PostNapisane: 25 lis 2011, o 00:19 
spróbuje posmarować pastą do tłoczków te tłoczki. A tobie koło ładnie się obraca?lekko?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Problem z hamulcami
PostNapisane: 27 lis 2011, o 06:26 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
zakladajc ze tarcza jest prosta i nie ma zadnych mimośorodowych oporow przy obracaniu kolem , tylko rowno acz kolwiek z oporem kreci sie ? moim zdaniem powinienes jeszcze raz , porzadnie odpowietrzyc zacisk i pompe . Pompa ma bardzo ktortki ruch zwrotny plynu z zacisku, ta wlasnie funkcja odpowiada za lekkie cofniecie sie tloczkow po odpuszczeniu z hamulca, i jezeli ukald nie jest bardzo dobrze odpowietrzony nie zachodzi zjawisko podcisnienia, co moze skutkowac "trzymaniem" klockow w lekkim zacisku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Problem z hamulcami
PostNapisane: 14 gru 2011, o 16:02 
Sprawdzałem tarcze. Okazało się że sa minimalnie krzywe chyba z 1mm. To chyba przez to mi koło hamuje. Odpowietrzyłem i dalej tak hamuje


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Problem z hamulcami
PostNapisane: 16 gru 2011, o 08:49 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
1 mm to spore bicie , nie masz zjawiska pulsowania dzwigni hamulca wyczuwalne zwłaszcza przy lekkim hamowaniu? jesli nie, to znaczy ze jeszcze nie jest tak zle , niemniej musisz sie pogodzic z "trzymaniem" hamulcy w miejscu bicia. Tarcze sa dosc drogie , wiec pewnie ich nie wymienisz ,a o przetaczaniu nawet nie mysl, moto. tarcze sa za cienkie na tego typu akcje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Problem z hamulcami
PostNapisane: 17 gru 2011, o 01:23 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
ja mialem u siebie bicia po 2,5mm i to nie byly tarcze a felga widac byla jakas glebka w przeszlosci i wyprowadzilem to wszytsko do 0,2mm teraz heble są masakryczne (mocne)

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Problem z hamulcami
PostNapisane: 19 gru 2011, o 07:31 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
To dziwne , tarcza jest osadzona na piascie koła , blisko osi . na ogoł felga krzywi sie max daleko od osi obrotu gdyz tam wystepuje najwieksza dzwignia podczas wypadku czy np. bocznym zderzeniem z kraweznikiem, ktore dla felgi jest sadze najbardziej niebezpieczne. Musze ci powiedziec ze choc mam wieloletnia praktyke w naprawie moto. nigdy nie spotkałem przypadku kiedy to prostowanie felgi sopowodowało usuniecie bicia tarczy , natomiast wymiana skrzywionej oski koła i owszem, moze miec i ma wpływ na bicie tarczy , gdyz powoduje delikatne bicie całego koła , a tarcza jest integralna czescia koła. Odnosze wrazenie ze wyprostowanie . lub wymiane oski miałes na mysli twierdzac ze nastapiła drastyczna i masakryczna poprawa hamowania ? Wyobraz sobie jaka o musiała by byc siła zeby skrzywic felge w miejscu obsady łozysk ,potworna!! moim zdaniem na tyle duza ze felga nadawała by sie jedynie do wymiany. Prawde powiedziawszy to w ogole nie wyobrazam sobie mozliwosci wyprostowania felgi w miejscu mocowania tarczy. Serio, no chyba ze sie myle ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Problem z hamulcami
PostNapisane: 20 gru 2011, o 08:15 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
na chwile jeszcze zaglebie sie w ten problem. otoz pomyslałem ze w przypadku problemu z hamulcami ( dokładnie miejscowym trzymaniem podczas obracania kołem) powinienes sprawdzic prostopadłosc płaszczyzny do jakiej przykrca sie tarcze do felgi w stosunku do linii oski koła. Jezeli tu jest drobna roznica powiedzmy 0,1 mm nalezałoby ja splanowac , jesli sporo wieksza raczej eliminuje felge z dalszej eksploatacji. Zwykły warsztat zajmujacy sie wymiana i wywazaniem opon moto. nie sadze zeby był zdolny az tak dalece zdjagnozowac felge i tarcze. proponował bym zdemontowac koło na drobne , to znaczy zdjac opone, odkrecic tarcze po czym felge , oske i tarcze zaniesc do zakładu tokarskiego. Tam na duzej obrabiarce sa w 100% w stanie ocenic stan felgi , tarczy i oski koła ,ewentualnie drobne błedy splanowac tak by po ponownym montazu było idealnie. Byłem nie raz obserwatorem tak zwanego. "prostowania " felg . To barbarzynska , kowalska metoda tylko zgrubnie doprowadzajaca felge do sprawnosci w rzeczywistosci daleko jej stan odbiega od ideału.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Problem z hamulcami
PostNapisane: 20 gru 2011, o 20:55 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
tak ośka tez poszła do wymiany a roznice płaszczyzny sam skorygowałem ale nie ubierając materiału a dodając odpowienide podkladki. Zdało egzamin w 100% bo powiezchnia przylegania jest identyczna. odziwo cała felga PROSTA !!!!!!!!!!!! Jednak jak macie okazje to kupowac całe koło ;] i problem z glowy tylko ze za fele wolaja ok 400zl

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1