Teraz jest 15 maja 2024, o 04:10

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: proszę o porade-regulacja twardości zawieszenia
PostNapisane: 22 lip 2011, o 15:05 
Offline
kursant

Dołączył(a): 17 lis 2010, o 10:33
Posty: 174
Sprzęt: R6 2005
Imie: Łukasz
witam!
nie znalazłem takiego tematu więc zakładam nowy(jeśli gdzieś taki temat jest to proszę o przekierowanie).

Może mi ktoś powiedzieć jak ustawić zawieszenie na bardziej miękkie? chodzi mi o tył...poza regulacją długości sprężyny (1) można coś regulować zaworkiem (2) ?O ile sie nie myle to jest zaworek do zbiorniczka z olejem i regulując nim ,zmienia sie ciśnienie i twardość ? Ale wiem co i jak ustawiać...prosze o podpowiedzi...z góry dzieki;) pozdrawiam..


Załączniki:
P220711_15.34.jpg
P220711_15.34.jpg [ 48.62 KiB | Przeglądane 1564 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: proszę o porade-regulacja twardości zawieszenia
PostNapisane: 22 lip 2011, o 16:14 
Offline
kursant

Dołączył(a): 31 sty 2010, o 10:56
Posty: 103
Lokalizacja: Ruda Śląska
Sprzęt: R6
Imie: Grzesiek
Ja przestawiłem na standart.Masz w serwisówce co i jak.
Na dole pod silnikiem jest takie kólko do regulacji,na górze sprzężyna i śrubka.
Też nie wiem jak moje moto ustawić bardzo fajnie i konkretnie wyjaśnił mi kolega faker ale on mi robi za dużą rewolucje i na razie dałem na standart.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: proszę o porade-regulacja twardości zawieszenia
PostNapisane: 22 lip 2011, o 21:46 
Zanim zaczniesz/zaczniecie ustawiac zawieszenie w swoim moto nalezaloby sie zapoznac z zasada dzailania zawieszenia i jego regulacji. Na innym forum, jakis czas temu pisalem o tym wiec poprostu wkleje kopie moich wypocin tutaj.


Posilajac sie pewnym artykulem z brytyjskiego miesiecznika branzowego udalo mi sie uzyskac satysfakcjonujacy rezultat.
Dzielac pokonywanie zakretu na piec podstawowych etapow autor pokazuje co dzieje sie z zawieszeniem, a juz na tej podstawie samemu mozna cos pokombinowac.

1.Dojezdzanie i hamowanie:

Wiadomo, przod nurkuje, tyl zas sie rozpreza. W tym momencie istotne jest jak gwaltownie sie to dzieje i jak szybko Ty i motocykl jestescie przygotowani do skretu. Ustawienie tlumienia wstepnego kontroluje predkosc ruchu zawieszenia. Gdy przod absorbuje sile tyl ja oddaje. Najwazniejsze w tym momencie jest to, zeby sily te pozostaly w rownowadze, tzn. jezeli przod zanurkuje szybko, a tyl rozprezy za wolno, tylne kolo uniesie sie za szybko ograniczajac maksymalna sile hamowania. Jezeli zas przod nurkuje wolno, a tyl za szybko motocykl bedzie pchany. Oba przypadki w ekstremalnych warunkach powoduja niestabilnosc. Idealne ustawienie -przy maksymalnych predkosciach-pozwala na hamowanie przy uzyciu calej dlugosci skoku przednich amortyzatorow-bez dobicia, a przeniesienie sily hamowania do przadu odbywa sie w kontrolowany i plynny sposob.

2.Wejscie w zakret:

Tu sprawa jest troche bardziej skomplikowana:
Przod-skrecasz przednia opone uzywajac przeciwskretu, aby rozpoczac zakret. W tym momencie odpuszczasz hamowanie, albo juz to zrobiles. Amortyzatory odprezaja sie, ale nie calkiem, gdyz sila hamowania zostaje zastapiona sila odsrodkowa zakretu. I tu tlumienie odbicia gra glowna role, kontrolujac sile z jaka sprezyna moze sie rozprezac. Zawieszenie musi zostac w czesciowym zlozeniu, zeby zaciesnic geometrie skretu motocykla. Ustawienie zbyt mocnego tlumienia odbicia spowoduje, iz motocykl bedzie sie ciezko skrecac. Zbyt lekkie tlumienie spowoduje, ze zawieszenie bedzie sie rozprezac podczas zakretu, zmniejszajac pochylenie motocykla i wynoszac na zewnatrz. Przod i tyl znowu musza sie rownowazyc, aby motocykl mogl utrzymac sie w lini zakretu.
Tyl-amortyzator zacznie sie stopniowo sprezac (ze wzrostem sily odsrodkowej zakretu) z sila kontrolowana przez ustawienie tlumienie dobicia, az do momentu okreslonego przez ustawienie napiecia wstepnego sprezyny tylnego amortyzatora.

3.Szczyt zakretu(apex):

Na tym etapie zawieszenie jest w stalym polozeniu pod dzialaniem sily odsrodkowej i nie wystepuje tu zadne inne przenoszenie sil. W maksymalnym zlozeniu zawieszenie jest scisniete okolo 60-70% dlugosci swojego skoku.

4.Za apexem:

Ten etap jest niemal odwrotnoscia wejscia w zakret. Ciezar przenoszony jest do tylu. Widelec rozpreza sie pod kontrola tlumienia odbicia, podczas gdy tylna sprezyna zostaje sciskana z sila kontrolowana przez tlumienie dobicia. Niewystarczajace ustawienie tlumienia wstepnego spowoduje za przeniesienie ciezaru nastapi zbyt szybko, co w rezultacie spowoduje przysiadanie tylu i wynoszenie na zewnatrz.

5.Wyjscie:

Odwrotnosc hamowania przed zakretem. Jesli przyspieszasz, az do momentu gdy przednie kolo sie unosi, otrzymujesz 100% przeniesienia ciezaru do tylu przy maksymalnie rozprezonym widelcu. Przejscie z etapu 4. do 5. jest stosunkowo plynne wiec nie wymaga specjalnych ustawien zawieszenia.

Artykul oparty jest na bazie typowo sportowej jazdy po torze, ale same zasady dotyczace ustawienia zawiechy beda takie same rowniez na droge.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: proszę o porade-regulacja twardości zawieszenia
PostNapisane: 22 lip 2011, o 22:22 
Offline
kursant

Dołączył(a): 17 lis 2010, o 10:33
Posty: 174
Sprzęt: R6 2005
Imie: Łukasz
tylko mi chodziło jak sie to zawieszenie reguluje-żeby było bardziej miękkie...nie pytałem jak sie zachowuje w danych sytuacjach i jak je do tych sytuacji dopasować...pytałem o to jak spowodować żeby było bardziej miękkie bo u siebie mam stosunkowo twarde ustawione i jak poza regulacją długości spręzyny wyregulować twardość...;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: proszę o porade-regulacja twardości zawieszenia
PostNapisane: 23 lip 2011, o 15:01 
jak chcesz wiedziec do czego sa te srubki przy zawieszeniu to sciagnij/kup sobie manuala-troche inicjatywy! ja pisze o rzeczach, ktorych w manualu nie ma, a ktore trzeba zrozumiec zeby w ogule sie do tego zabierac. R6 to nie motorynka, a ustawianie zawieszenia ma bezposredni wplyw na Twoje bezpieczenstwo na drodze.
podpowiem Ci jeszcze tylko (bo pewnie nie przeczetales mojego calego powyzszego posta), ze jak zmieniasz ustawienia z przody to powinienes dopasowac do tego tyl i na odwrot.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: proszę o porade-regulacja twardości zawieszenia
PostNapisane: 23 lip 2011, o 15:46 
Offline
kursant

Dołączył(a): 17 lis 2010, o 10:33
Posty: 174
Sprzęt: R6 2005
Imie: Łukasz
.....manuala mam już dawno...wyobraź sobie że przeczytałem twoje wypociny w całości ale niestety nie znalazłem w nich nawet jednego zdania które by było chociaż częścią odpowiedzi na moje pytanie...jak będe pytał o to jak działa zawieszenie i kiedy to wtedy może skorzystam z Twojej prozy..to że przód i tył są uzależnione od siebie też wiem...ale moje pytanie nie było takie...więc jeśli nie masz nic do powiedzenia na dany temat to sie nie wypowiadaj ...daj szanse innym...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: proszę o porade-regulacja twardości zawieszenia
PostNapisane: 24 lip 2011, o 19:10 
Offline
kursant

Dołączył(a): 31 sty 2010, o 10:56
Posty: 103
Lokalizacja: Ruda Śląska
Sprzęt: R6
Imie: Grzesiek
-sprężyna przestawiana kluczek 1 min soft, 4 standart,9 max hard
-kółko na dole pod wahaczem 20 min soft,9 standart,3 max hard (liczymy pod kierunek ruchu wskazówek zegara)
-nad sprężyną regulacja na śrubokręt 12 klików min soft ,7 standart,1 max hard(liczymy pod kierunek ruchu wskazówek na zegarze)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: proszę o porade-regulacja twardości zawieszenia
PostNapisane: 24 lip 2011, o 21:56 
Offline
kursant

Dołączył(a): 17 lis 2010, o 10:33
Posty: 174
Sprzęt: R6 2005
Imie: Łukasz
i właśnie o to mi chodziło:D to jest odpowiedz na moje pytanie...dzieki wielkie:-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: proszę o porade-regulacja twardości zawieszenia
PostNapisane: 4 sie 2011, o 23:25 
o to Ci chodzilo...i Ty piszesz, ze masz serwisowke :ubaw:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: proszę o porade-regulacja twardości zawieszenia
PostNapisane: 5 sie 2011, o 18:53 
Offline
kursant

Dołączył(a): 17 lis 2010, o 10:33
Posty: 174
Sprzęt: R6 2005
Imie: Łukasz
mam...ale nie zauważyłem tego wcześniej...potem przejrzałem jeszcze raz i znalazłem...ale dzięki wszystkim za pomoc;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1