Teraz jest 29 gru 2024, o 02:12

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Regulacja sprzegła.
PostNapisane: 25 kwi 2010, o 21:56 
Offline
pochłaniacz winkli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 20:54
Posty: 622
Lokalizacja: Wrzesnia,WLKP
Sprzęt: YZF R1 Rn09
Imie: Piotr
jak mi sie tak ruszała to już sprzegła nie miałem... spaliło sie... ale ja miałem tak ze biegi sie wbijały a jak sprzegło puszczałeś moto stało tak jakby na wsisnietej klamce srzegła

_________________
Lewy pas i gaz, przednie koło w górze nie daj się wyprzedzić furze:)))


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja sprzegła.
PostNapisane: 26 kwi 2010, o 19:14 
Sama dźwigienka ma mały luz jeśli tarcze są dobre natomiast im większy luz na dźwigience tym tarcze bardziej zużyte :(


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Regulacja sprzegła.
PostNapisane: 26 kwi 2010, o 19:20 
PiciuR1 napisał(a):
jak mi sie tak ruszała to już sprzegła nie miałem... spaliło sie... ale ja miałem tak ze biegi sie wbijały a jak sprzegło puszczałeś moto stało tak jakby na wsisnietej klamce srzegła

Mi już też coś się pie*doli ze sprzęgłem bo jak pożądnie przygrzeje moto to wyraźnie zauważam że są chwile kiedy silnik kręci a moto nie przyśpiesza a potem nagle sprzęgło łapie i wheelie z zaskoczenia :evil: No a kolejny objaw to gwałtowne przyśpieszanie i odcina na czwórce a na budziku nawet niema 200km/h :cry: Znowu wydatki :evil: No ale powiedzenie mojego mechanika wyjaśnia wszystko " jazda motocyklem nie jest obowiązkowa :lol: "

EDIT

Kolego jeśli piszesz nowy post pod swoim własnym postem to poprostu edytuj poprzedni post i dopisz to co chcesz do niego !!! Po drugie nie wklejaj wypowiedzi z kilku poprzednich postów bo do niczego to nie jest potrzebne :twisted: twój poprzedni post edytowałem Poczytaj sobie ten temat viewtopic.php?f=24&t=171&start=10
KACZY


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Regulacja sprzegła.
PostNapisane: 1 maja 2010, o 14:59 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2010, o 14:21
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Sprzęt: R6 RJ05
Imie: Kamil
Hej,

Odkręciłem kape sprzęgła. Mam teraz parę pytań.

-4 albo 5 przekładek, te bliżej silnika są ewidentnie niebieskawe co widac na załączonej fotce nr 1. Do wymiany?

http://images36.fotosik.pl/176/e74f0f358e9e4056.jpg

-Tarcze myśle że są w porządku, mierzyłem jedną z nich i miala grubosc ~3mm ale proszę zerknąć na fotke nr 2

http://images49.fotosik.pl/289/40659d094d75e6ae.jpg

-Sprężyny wydają się być także w porządku, ich dlugosc wacha sie kolo 49,5mm
Mają jednak biały nalot, kwalifikuje je to do wymiany? fotka nr 3

http://images43.fotosik.pl/289/1e99db38ab41db02.jpg

-Co to jest za gruby przewód na fotce 4?

http://images39.fotosik.pl/285/0815be8ce97e5347.jpg

Czy należy spowrotem zabezpieczyć śrubę/nakrętke, tę główną na samym środku? Jak to zrobić? fotka 5
http://images42.fotosik.pl/201/b92e619fc1f41d71.jpg

_________________
.Serce bije w tempie obrotów maszyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja sprzegła.
PostNapisane: 1 maja 2010, o 19:03 
wykręcałeś tę "grubą śrubę na środku"??? PS. Wiesz że do składania tego sprzęgła powinieneś używać klucza dynamo ;) Nie wiem w jakim stanie jest moje sprzęgło ale twoje wydaje się być przegrzane :( Długo masz ten motor, może już poprzedni właściciel grzebał w sprzęgle??


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Regulacja sprzegła.
PostNapisane: 2 maja 2010, o 07:34 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2010, o 14:21
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Sprzęt: R6 RJ05
Imie: Kamil
Jarek 781 napisał(a):
wykręcałeś tę "grubą śrubę na środku"??? PS. Wiesz że do składania tego sprzęgła powinieneś używać klucza dynamo ;) Nie wiem w jakim stanie jest moje sprzęgło ale twoje wydaje się być przegrzane :( Długo masz ten motor, może już poprzedni właściciel grzebał w sprzęgle??

nie wykręcałem bo nie mam odpowiedniego klucza. Patrząc na serwisówke to większosć śrub potrzebuje klucza dynamo a rzadko kto go używa.

Jak oceniacie stan podzespołów sprzęgła. Coś kwalifikuje się do wymiany?

_________________
.Serce bije w tempie obrotów maszyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja sprzegła.
PostNapisane: 2 maja 2010, o 10:04 
No to czegoś tu nie kumam :roll: Pytałeś jak zabezpieczyć tę " grubą śrubę" ale poco takie pytanie skoro jej nie wykręcałeś?? Faktycznie jest niezabezpieczona ta "gruba śruba" bo już ktoś coś tam musiał grzebać :| Po prostu zakrzyw wystający spod tej śruby kawałek tej podkładki tak aby ściśle przylegała do bocznej ścianki tej "grubej śruby" i gotowe ( nie wiem czy zrozumiale to napisałem ale chyba prościej się nie da :? ) ( czarny przewód na fotce nr 4 to wężyk z układu chłodzenia silnika i podpięty jest do pompy pod sprzęgłem ;) ) jeśli dobrze poczytasz serwisówkę to znajdziesz tam informacje na temat grubości przekładek, tarcz itd itp i jeśli coś się nie zgadza to wymień ;) Osobiście zainwestowałbym w nowe przekładki bo są przebarwione od temperatury i nowe sprężyny. Tarcze dokręciłbym kluczem dynamo z wartościami podanymi w serwisówie :twisted:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Regulacja sprzegła.
PostNapisane: 2 maja 2010, o 10:35 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2010, o 14:21
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Sprzęt: R6 RJ05
Imie: Kamil
Pytalem jak zabezpieczyc poniewaz jest odbezpieczona :) Wiem jak to ma wyglądać tylko nie wiem jak sie do tego zabrać, jakich narzędzi użyć. Serwisówki mam dwie, kazda z nich przestudiowałem. Tarcze mają mieć 2,9-3,1 mm, min. 2,8mm (mam ~3mm), przekładki - limit zniekształcenia 0,1 mm a sprężyny 50mm min. 49mm( mam ~49,5mm)

Edit

Edytowałem post .Proszę nie wklejać cytatu całego poprzedzającego postu !!!

Kaczy

_________________
.Serce bije w tempie obrotów maszyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja sprzegła.
PostNapisane: 2 maja 2010, o 19:04 
młotek i śrubokręt :D Reszty chyba nie trzeba opisywać ;) Skoro sprzęgło rozebrałeś z powodu który opisałeś w pierwszym poście tego tematu to już wymieniaj te przekładki i sprężyny i może coś to zmieni ale skoro te elementy nie są zużyte to wątpie :roll: Przebarwienia na tych przekładkach są spowodowane przegrzaniem a sprężyny wyglądają jakby leżały w garażu lakiernika :lol:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Regulacja sprzegła.
PostNapisane: 5 maja 2010, o 08:58 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2010, o 14:21
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Sprzęt: R6 RJ05
Imie: Kamil
Czy sprężyny można dokręcić bez użycia klucza dynamometrycznego? Jeśli tak to kręcić do oporu? Siła wedlug serwisówki to 8Nm, wiekszosc kluczy zaczyna sie od 10Nm.

_________________
.Serce bije w tempie obrotów maszyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1