z logicznego punktu widzenia brak cisnienia oleju w blyskawicznym czasie spowodoalby zatarcie panewek wpierw korbowych, a pozniej zapadlaby cisza na dlugo. Musisz przyjac ze olejenie gory jest , w przeciwnym wypadku dosc szybko zatarlby sie walek rozrzadu. Pomysl sam, walek kreci sie z predkoscia wynoszaca 50% predkosci obrotowej walu korbowego , a wiec momentami 5-8 tys. obr/min chwilami nawet wiecej , przy tych predkosciach bez smarowania juz dawnio byloby pozamiatane. Zatem przyjac trzeba ze pompa tloczy olej do glowicy , a wiec luzy ukladu tlokowo-korbowego sa w normie. Jesli chcesz sie upewnic i dowiedziec o stanie zuzycia pieca w swoim moto. zrob pomiar cisnien oleju i w cylindrach gdzies w najblizszym ci serwisie . Nie sadze zeby operacja samego pomiaru byla jakas zaporowo droga? poziom cisnienia oleju bez watpienia daje poglad na stan silnika i jezeli masz podejrzenia lepiej to wiedziec niz tylko sadzic