Teraz jest 22 lis 2024, o 12:45

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 19 cze 2011, o 22:05 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 21 sie 2010, o 23:57
Posty: 22
Lokalizacja: Wolsztyn
Sprzęt: YZF R1
Imie: Marcin
no wiec mija sie to z celem inny silnik na allegro od 2400-4000 PLN tylko pytanie jaki. Jesli bede mial kumic inny piec to umowie sie ze sprzedajacym w taki sposob ze ok wezme go ale warunek taki przyjade do niego z moto sam zaloze silnik sprawde czy wszystko oki i wtedy place. Bo z tymi gwarancjami rozruchowymi moze byc roznie.
P.S> A moze ktos ma na sprzedaz DOBRY silnik do R1 RN04 jak by co to moje gg 2131900


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 21 gru 2012, o 23:22 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2011, o 01:17
Posty: 6
Sprzęt: R1 2001
Imie: Łukasz
Witam, mam ten sam problem z r1 2001 po nagrzaniu silnika nie zapala, po regulacjach zaworów i gaźnika plus nowa Yuasa troche lepiej ale to nie to muszę dodać gazu albo poczekać aż opadnie temperatura do około 70 stopni, mocy nie brakuje równo pracuje niewiem co robić i tu moje pytanie czy cos w tej sprawie się dzieje po napisaniu ostatniego posta w tym temacie jakieś świeże info. Z góry dziękuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 23 gru 2012, o 03:34 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
podstawowa sprawa w cięzkich rozruchach przy zasileniu gaznikowym to sprawdzenie podcisnien w kolektorze ssacym . Luzy zaworowe czy stan łancucha rozrządu własciwie nie maja wiekszego znaczenia dla rozruchu silnika. Oczywiscie za małe luzy zaworowe spowoduja wypalenie gniazd i zaworó zwłaszcza wydechowych w konsekwencji brak cisnien w cylindrach. Zuzyty łancuszek peknie i spustoszenie w silniku siegnie zenitu . Do rzeczy jednak,. Przyczyn braku odpowiednich podcisnien moze byc kilka, miedzy innymi brak kompresji rzecz jasna , ale tez łatwiejsze do usuniecia usterki np. nieszczelna uszczelka między kolektorem ssacym a głowicą , lub na osadzeniu gąznika. Proponuje zawsze w takich sytuacjach zacząc od pomiaru cisnien i podcisnien by wyeliminowac te najprostsze problemy zanim zacznie sie nurkowac głebiej, albo szukac nowego pieca.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 23 gru 2012, o 05:59 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
dla uzupełnienia dodam tylko : zbyt mały luz na zaworach dawno spowodowałby niemoznasc zapalenia moto. tak zimnego , jaki goracego, poniewaz zawory juz dawno uległby wypaleniu , ponad to uzytkwanie silnika nie powoduje zaciesniania sie luzów, a przeciwnie luzy powiekszaja sie na wskutek scierania pastylek oraz biezni wałków rozrzadu , wiec domiemanie ze na zinmym silniku zawor zamykaja sie w 100% natomiast na goracym niezupełnie, jest błedne w załozeniu. Równiez domiemanie jakoby luz na zaworach ssacych był az tak duży , ze powoduje brak podcisnienia jest całkowicie pozbawiony logiki. gdyż moto nigdy by nie zapalił ani zimny, ani goracy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 1 lis 2013, o 10:34 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 7 paź 2013, o 09:29
Posty: 89
Sprzęt: r6
Imie: Kamil
Lokalizacja: Bstok
witam , problem mojego moto polega na tym iż okropnie dymi z odmy , po odłączeniu odmy pracuje równo i nie przerywa jeśli podłącze odme to dusi i sie i gaśnie zrobione gaźniki.
Ciśnienie od lewej na cyl: 6 atm na pozostałych po 7-7,5 po próbie olejowej skoczyło o 1atm ew. 1.5atm.
Co robić dalej ? Rozbierać silnik by sprawdzić czy to zawory badź pęknięta gładź cylindra? Lepiej jest znaleśc nowy pieć czy ew.tulejować ten ? Jeśli nowy silnik to przy zakupie jakie powinno ciśnienie być na cylindrach żeby było warto go kupywac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 1 lis 2013, o 17:31 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
Cisnienie jest bardzo niskie ale powiedzmy w miare takie same na wszystkich.

Dla 100% pewnosci sprawdz na inym mierniku cisnienia.

Skoro po probie olejowej na wszytskich podskoczylo tzn ze winne będą pierscienie.
Na tym pierwszym nawet jeden moze być pekniety lub w skrajnym przypadku sklejony.

Jeżeli podołasz sam to głowica dosciągniecia. Do oceny ewentualnie szlifowanie gniazd i nowe pierscienie .

Jeżeli nie dasz rady sam to szukaj pieca

Przyblizony koszt ?

Pierscienie ok 160zł x 4 + 130 uszczelka głowicy + oringi pomaranczowe i inne drobiazki ewentualnie uszczelniacze zaworowe jak są nieszczelosci.

Bez rozbierania nikt dokładnie nie zdiagnozuje co tam jeszcze jest na wykonczeniu.

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 1 lis 2013, o 17:49 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 7 paź 2013, o 09:29
Posty: 89
Sprzęt: r6
Imie: Kamil
Lokalizacja: Bstok
Rouzmiem jeśli to pierscienie to lepiej je zrobić niż kupić coś innego i nie wiadomo co.
Myślisz że jeśli chodzi o pierścienie ,oring nowe i duperele plus uszczelka w ile zł powinien się zamknąć?
Musze właśnie jeszcze sprawdzić ciśnienie na innym mierniku , pozostaje jeszcze sprawdzić czy nicasil nie pękł;/ może kamerką bo jeśli pękł to albo tulejowanie lub nowy piec.

Radzisz rozberać silnik i zobaczyć co tak naprawde się tam dzieje ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 2 lis 2013, o 00:47 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
Jeśli ogarniesz temat to tak.

W serwisówce masz krok po kroku jak rozbierać.
A jak przeglądasz od tyłu to KROK po KROKU jak składać + momenty dokręcania gdzie silikon co i jak.

Sam oceń czy podołasz zadaniu zeby pozniej nie było że cie namówiłem 8-)

Wystarczy zachować labolatoryją czystość i dokładność .


edit: do tej operacji trzeba wyciagnąć piec z ramy

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 2 lis 2013, o 14:42 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 7 paź 2013, o 09:29
Posty: 89
Sprzęt: r6
Imie: Kamil
Lokalizacja: Bstok
Rozumiem , czy w moim przypadku realne jest to iż mam po wypalane gniazda zaworowe bądż coś nie tak z zaworami>?

Czy w grę chodzi tylko ukodzenie cylindrów lub pierścieni lub głowicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Ciezko odpala na cieplym silniku
PostNapisane: 2 lis 2013, o 17:11 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
tak jak ci pisalem : skoro po probie olejowej wzroslo cisnienie i to o tyle samo na kazdym cylindrze to swiadczy to o tym ze głowica trzyma. Dokładna diagnoza tylko i wyłącznie po demontowaniu.



edit: sezon zakonczony, na takim piecu i tak nie ma jazdy wiec na pewno czeka cie wyciąganie pieca z ramy ( do diagnozy/ rozebrania lub podmiany)

tyle odemnie w tym temacie ;]

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1