r1r6.pl
https://r1r6.pl/

PowerCommander
https://r1r6.pl/tuning-optyczny-mechaniczny/powercommander-t295.html
Strona 1 z 6

Autor:  Osek22 [ 31 sty 2010, o 12:22 ]
Tytuł:  PowerCommander

Hej,

Zastanawiam sie, zeby kupic PC do swojej R1 04 zeby jej dol wzmocnic bo do 7 tysiakow idzie jak 600, adopiero pozniej diabel...

Ma juz ktos takie cudo lub testowal?

Pzdr

Osman

Autor:  TomoR1 [ 31 sty 2010, o 18:05 ]
Tytuł:  Re: PowerCommander

Ja mam porownanie bo jeszcze nie dawno smigalem na takiej samej maszynie tylko bez PC i powiem Ci ze róznica jest ogromna z tym ze u mnie jeszcze jest full akrapovic :o

Duzo ludzi pisze ze Pc nie zmienia wiele ale to sa ludzie ktoryt nie wyprobowali tego sami. Albo ludzie kturzy montowali PC sami gdzies w garazu na mapach sciagnietych z internetu.

Piszac ze roznica jest ogromna nie mam tu na mysli ze z PC ciagnie od samego dału jak V ka.
Moc oddawana jest na calej linni lepiej nie ma dziur no i ten dol jest troszeczke lepszy.

Jak chcesz zeby ten PC pracowal tak jak powinien zaprowadz maszyne do kogos kto sie na tym naprawde zna.
Bo w przeciwnym razie PC rownie dobrze moze pogorszyc prace silnika !!!
Polecam do PC zakupic jakis fajny wydech.

Autor:  TYSON [ 31 sty 2010, o 19:02 ]
Tytuł:  Re: PowerCommander

A jakie są koszty zamontowania komputera ?

Autor:  TomoR1 [ 31 sty 2010, o 19:08 ]
Tytuł:  Re: PowerCommander

Ja nie wiem bo juz byl zanim ga kupilem :roll:

Autor:  świrek [ 31 sty 2010, o 20:30 ]
Tytuł:  Re: PowerCommander

Nie mam doświadczenia w R1 natomiast jeździłem wcześniej Kawasaki bez i później zamontowałem PC i różnica była ogromna.Przed zakupem PC poczytałem w internecie co i jak.Posiadał on trzy mapy które samemu można przestawiać-mocny dół,góra i całościowe podniesienie mocy.Do tego należy zamontować jeszcze sportowy filtr powietrza i układ wydechowy-przy ori nie ma takiego efektu.Wg opisów można podnieść moc do 30% /przynajmniej tak było przy Kawie koszt ok 1500pln/,do R1 będzie droższy 2300-2600pln.Pozdrawiam.

Autor:  Osek22 [ 31 sty 2010, o 20:47 ]
Tytuł:  Re: PowerCommander

no wlasnie, ja jezdze w tej chwili na oryginalnych wydechach. Jest sens inwestowac w PC przy standardowym wydechu? Zastanawiam czy za 2-3 lata nie wymienie maszyny na nowa a nigdy nie odzyskam tego co w nia teraz wsadze. PC to koszt ok £200, wydechy kolejne 500 czyli calosc ok 3000 poliszy

Autor:  Jarson [ 31 sty 2010, o 21:13 ]
Tytuł:  Re: PowerCommander

Jeśli dopiero za 2-3 lata planujesz zmienić moto to się nie zastanawiaj tylko dołóż PC i wydech. Będziesz miał dużo radochy :P :P :P Oczywiście nie odzyskasz wkładu przy sprzedaży, ale warto ....

Autor:  Osek22 [ 31 sty 2010, o 21:24 ]
Tytuł:  Re: PowerCommander

problem polega na tym, ze w tej chwili mam wazniejsze wydatki niz wydech wiec PC zostaje. Tylko tak jak pisalem, nie jestem pewien czy warto sam w PC inwestowac...

Autor:  Jarson [ 31 sty 2010, o 21:28 ]
Tytuł:  Re: PowerCommander

Cóż, tak jak przedmówcy uważam, że sam PC nie da wielkiej różnicy, ale zawsze możesz zacząć od jednej rzeczy, a potem dołożyć drugą ... :P

Autor:  dawcaR1 [ 31 sty 2010, o 22:48 ]
Tytuł:  Re: PowerCommander

Witam.
To mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość.

Ja moją niunię (RN12) kupiłem już z PC ale bawiłem się w zeszłym sezonie troszkę mapami, ogólnie dół ma dużo lepszy niż ori pod warunkiem, że mapy są dobrze dobrane do motocykla/modelu/rocznika/zastosowanego filtra pow/wydechów.
Na początku gdy ją kupowałem (jeżdżę na niej 3 sezon) miała skopane mapy, po przesiadce z rn09 na rn12 nie zauważyłem tego bo i tak motocykl miał dużo większą moc niż poprzednik i robił na mnie wielkie wow. Dopiero później coś mnie tknęło i podłączyłem się do PC, sczytałem to co miał w środku i był wielki zonk. Otóż wszystkie wartości dawek paliwa miała zaniżone w całym zakresie obrotów na min. Objawiało sie to w ten sposób, że podczas ruszania z pod świateł musiałem ruszać z większym kątem otwarcia manetki gazu niż to miało miejsce w rn09 - myślałem że to tak ma być i nie przejmowałem się tym zbytnio. Sciągnąłem mapy dedykowane do mojego modelu i całego osprzętu (mam KN, wywalony exup - kolektory wymienione, oraz końcowki microna) wrzuciłem do PC i po pierwszej przejażdżce miałem mokro w majtach bo poczułem się jak bym się przesiadł znowu z rn09 na rn12. Motocykl dostał takiego pierdolnięcia że z ręką na sercu się lekko wystraszyłem tego potwora. Co do zużycia paliwa, wzrosło owszem ale przy mojej mieszanej jeździe średnio dochodzę do 180-200km od pełnego baku do zaświecenia się kontrolki rezerwy.

Teraz odnośnie samej instalacji PC.

Instalacja PC jest bajecznie prosta. Kupujesz PC do danego modelu (chodzi o wtyczkę/przejściówkę) i rozłączasz jedną wiązkę pod bakiem i wpinasz w nią w szereg PC. Ściągasz sobie ze strony producenta program do obsługi PC oraz mapę zapłonu dobierając ją z listy pod kątem twojego motocykla. Podłączasz kabelek USB do laptopa, włączasz zapłon w motorku i nawiązujesz komunikację. Wrzucasz mapy i gotowe. Później odpalasz i na bieżąco możesz sobie podglądać zależności pomiędzy kątem otwarcia manetki a korektą dawki +/- w stosunku do obrotów i orginalnego sygnału podawanego z ECU na wtryski.
Na PC są 3 przyciski LOW/MID/HI i po przyciśnięciu ich wszystkich na raz zaraz po włączeniu zapłonu możesz sobie zwiększyć bądź zmniejszyć w całym zakresie obr dawki podawanego paliwa w zależności czy chcesz oszczędniej czy nie.

Ja osobiście polecam PC ale pod warunkiem wymiany filtra z papierowego na sportowy oraz wymiany układu wydechowego. To podstawowy warunek by odczuć że PC coś tam daje.

Strona 1 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/