r1r6.pl
https://r1r6.pl/

Jaki olej?
https://r1r6.pl/warsztat/jaki-olej-t211-40.html
Strona 5 z 27

Autor:  darekR1 [ 8 cze 2010, o 21:26 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej?

na olej pieniedzy nigdy nie bede zalowal,zawsze zmienialem co 4 tys razem z filtrem. nie ma to jak swiezy pchnacy motulek ;)

Autor:  marcin223 [ 2 lip 2010, o 07:40 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej?

Ja zalałem 10w40 Motula 5100

Autor:  -sailor- [ 3 lip 2010, o 09:34 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej?

Mój poprzednik zalewał motulem 5100 10-40
Ja zalem full syntetykiem castrola ... zrobilem juz 3 tysiące na nim... i chodzi ok nie bierze oleju i nie ma żadnych wycieków :)

Autor:  pawel.motorrad [ 6 lip 2010, o 10:56 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej?

Jeśli chodzi o mnie polecam Castrol Power Racing 10W50.

Autor:  GT1 [ 23 sie 2010, o 00:13 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej?

marcin223 napisał(a):
Ja zalałem 10w40 Motula 5100

Podpisuję się pod tym również...

UPDATE - zgłebiłem temat teraz tylko syntetyk wlewam do sokowirówki.

Autor:  czervony r1 [ 1 lis 2010, o 23:06 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej?

ja używam motula .......... castrol jest rzadszy od motula a zwlaszcza jak sie nagrzeje ... ogolnie motul ma lepsze wlasciwosci ........ wiec z mojej strony polecam Motula :twisted:

Autor:  wolf273 [ 9 lis 2010, o 20:26 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej?

Moi drodzy jeśli nawet miałeś półsyntetyk i było na nim zrobione nawet 8 tysięcy km to jeszcze spokojnie możesz wrócić do syntetyka bo jest to stosunkowo niewielki przebieg, co innego gdybyś na półsyntetykach zrobił łacznie 15 lub 20 tysięcy km to już byłby problem z przejściem w specyfikacji w górę bo półsyntetyk jest gęstszy i trochę bardziej "wyciera" jeśli tak to mogę nazwać. więc po takim przebiegu powrót na pełny syntetyk byłoby głupotą ponieważ pełen syntetyk jest rzadszy i wasz silnik miał by trochę większe luzy tu i tam i na pewno usłyszelibyście to po pracy silnika, gdyż nie wypełniałby tak dokładnie luzów jak poprzedni olej półsyntetyczny. :)

Autor:  Jano [ 10 lis 2010, o 15:21 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej?

wolf273 napisał(a):
półsyntetyk jest gęstszy i trochę bardziej "wyciera" jeśli tak to mogę nazwać. więc po takim przebiegu powrót na pełny syntetyk byłoby głupotą ponieważ pełen syntetyk jest rzadszy i wasz silnik miał by trochę większe luzy tu i tam i na pewno usłyszelibyście to po pracy silnika, gdyż nie wypełniałby tak dokładnie luzów jak poprzedni olej półsyntetyczny. :)


Cytat z innego forum:
"TEORIA SMAROWANIA kto nie smaruje - nie jedzie
Do czego służy olej silnikowy?
1. Oddziela dwie współpracujące powierzchnie tworząc film smarny o pewnej nośności uniemożliwiając ich bezpośredni kontakt (smarowanie hydrodynamiczne)
2.Zmniejsza współczynnik tarcia pomiędzy dwiema współpracującymi powierzchniami
3. Odbiera nadmiar energii cieplnej współpracujących powierzchni i oddaje ją w chłodnicy oleju
4. usuwa zanieczyszczenia wewnątrz silnika (opiłki metalu - efekt tarcia bez wystarczającej ilości oleju, nagary, niespalone cząstki paliwa i oleju, piasek kurz pył i brud generalnie szajs, który przeszedł przez filtr powietrza i dostał się do cylindra)

Czy gęstszy olej służy do zatykania nieszczelności w niesprawnym silniku? i co to są za nieszczelności? pomiędzy gładzią tulei cylindrowej, a zużytymi pierścieniami? A może na uszczelniaczach? a może luz w panewkach mają zredukować?
"
Koniec cytatu.

Autor:  darekR1 [ 10 lis 2010, o 17:49 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej?

amen :)

Autor:  wolf273 [ 10 lis 2010, o 20:46 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej?

JANO- gdzie widzisz słowo nieszczelności??? ja tego nie napisałem więc dlaczego mi to sugerujesz. dla wyjaśnienia powiem jeszcze raz OLEJ PÓLSYNTETYCZNY JEST TROSZKĘ GĘSTSZY TO WSZYSTKO, jeśli w praktyce nie miałeś okazji posłuchać silnika po zabiegu zmiany oleju z półsyntetyka na pełny syntetyk po znacznym przebiegu na półsyntetyka to mi nie uwierzysz, jednak tak się dzieje. tak się składa,że nie mam tyle kasy żeby kupić jakiś silnik i Ci to naocznie zobrazować, jednak wierz mi że tak jest. pozdrawiam :)

Strona 5 z 27 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/