Teraz jest 21 lis 2024, o 22:26

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: R6 z 2005 a R6 z 2006
PostNapisane: 5 lis 2015, o 23:51 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 5 lis 2015, o 23:41
Posty: 6
Sprzęt: Jawa 350 TS:P
Imie: Grzegorz
Lokalizacja: Gryfice
Witam
Niedługo zamierzam nabyć R6(przed sezonem).
Zastanawiam się nad dwoma modelami - z 2005 oraz z 2006 roku.
Poszukuje opinii ludzi,którzy jeździli oboma motocyklami i mogą je porównać bardziej dokładnie niż "oba ładnie zapierd**ją,bierz ładniejszą":)
Jak duża różnica w prowadzeniu? Jakie odczucia na obu modelach?
Którą byście osobiście wybrali?
Zaznaczam,że bardziej stawiam sobie precyzję prowadzenia niż wygląd czy kilka koni więcej/mniej.

Jeśli był taki temat - to bardzo proszę o podanie linka,ledwo w pracy mi net działa i woooooolno to pracuje:/

_________________
Pasja to coś, co sie odbija w naszych oczach....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 z 2005 a R6 z 2006
PostNapisane: 6 lis 2015, o 08:15 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
To może ja. model 2005 mam a modelem 2006 jeździłem.

Model 2006 prowadzi się lepiej. Ma lżejszą ramę, inny kąt główki ramy, do zakrętów się kładzie prawie sama. Fajnie ją zaprojektowali, zaczynasz się składać w zakręt i czujesz jak motocykl pomaga Ci pogłębić złożenie.
Ma kilka koni więcej, na wysokich obrotach dostaje "pierdolca". Ciągnie mocno ale z dołu bieda. Stylistycznie model 2006 bardziej zadziorny.

Model 2005 na tym samym zawieszeniu jest o 10KM słabszy ale z dołu ciągnie zdecydowanie lepiej. Prowadzi się również bardzo dobrze. Jak 2006 pomaga się składać tak 2005 jest powiedzmy "neutralna" - nie przeszkadza, nie stawia oporu, jest posłuszna i też bardzo ładnie jedzie. Troszkę cięższa jest ale to nadal R6 więc w porównaniu do GSX-R'a czy ZX6R to nadal ultra lekki motocykl.
A teraz kilka spraw gdzie 2006 może lizać pięty 2005 :)
Model 2005 jest fhuj wygodniejszy, pozycja mniej "sportowa", nie wisisz na lokciach cały czas. Możesz zabrać pasażera. Na modelu 2006 pasażer po przejechaniu 50-100km powie Ci że ma Cie w du*ie i idzie dalej na piechote :D
Model 2005 zaczyna mocno ciągnąć od 8-9k RPM, model 2006 zaczyna od powiedzmy 11k RPM. Model 2005 wstaje z gazu na 2 biegu do góry a model 2006 już tak nie zrobi. Model 2005 nie miał bolączek żadnych mechanicznych jak 2006 (np. grzechoczący rozrząd, sprzęgło czy coś).

z moim modelem 2005 się bardzo zaprzyjaźniłem. na wizycie w ASO miałem okazję pogadać z handlowcami i serwisantami na temat całej rodziny R6'ek. Uważają ten model za najlepszy, najbardziej dopracowany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 z 2005 a R6 z 2006
PostNapisane: 6 lis 2015, o 09:03 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 08:02
Posty: 1438
Sprzęt: r6 RJ15
Imie: Brylant
Lokalizacja: Kalishfornia
to ja się pod tym odpiszę, bo mam identyczne odczucia. Obecnie mam RJ15- 2008r, czyli teoretycznie najmocniejszą r6 z całej serii r6-tek, wcześniej miałem r6 z 2004 roku i to co napisał dany pokrywa się w 100% również względem modelu tych motocykli które ja posiadałem z małym ale... miałem r6 jeszcze ze zwykłym zwiasem na przodzie. Jeździło się fajnie, moto bardziej zrywne na dole (fajnie szło na gumę, chociaż nie jestem fanem takich zabaw, z rj15 przychodzi mi to z trudem). RJ15 jest bardzo dzika powyżej 10k rmp, w rj09 odczucie mocy jest bardziej liniowe. Jednak w prowadzeniu jest duża różnica na plus dla nowszego modelu. Twierdzę, że połączenie zalet obu czyli model rj095n na rok 2005 z odwróconym zawiasem to super sprawa. Co ważne również silnik rj09-rj095 był mniej awaryjny (zwykły napinacz rozrządu i kilka innych pierdów). Jedyny minus to że rj095 był produkowany tylko jeden rok i elementy charakterystyczne dla tego modelu jak np zawieszenie przód jest trudno dostępne.


Ostatnio edytowano 6 lis 2015, o 09:13 przez Brylant86, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 z 2005 a R6 z 2006
PostNapisane: 6 lis 2015, o 09:05 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 5 lis 2015, o 23:41
Posty: 6
Sprzęt: Jawa 350 TS:P
Imie: Grzegorz
Lokalizacja: Gryfice
I na taką wypowiedź czekałem:)

Powiedz mi jeszcze na ile wyceniasz w dobrym stanie R6 z 2005,a na ile z 2006 roku?

_________________
Pasja to coś, co sie odbija w naszych oczach....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 z 2005 a R6 z 2006
PostNapisane: 6 lis 2015, o 09:17 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 08:02
Posty: 1438
Sprzęt: r6 RJ15
Imie: Brylant
Lokalizacja: Kalishfornia
za r6 2005 w idealnym stanie trzeba wyłożyć chyba kolo 13-14 koła, z rj11 będzie duży problem, chociaż była produkowana 2 lata, dużo z tych motocykli to gruz po porostu, gdyż stylistycznie jest ładniejsza i jest większy popyt na te moto dodatkowo dużo z tych moto ma za sobą przeszłość na torach ze względu na walory prowadzenia jakie daje ten model. rj11 w dobrym stanie to ceny rzędu 17-18


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 z 2005 a R6 z 2006
PostNapisane: 6 lis 2015, o 11:39 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Zgadzam się z przedmówcami. Ja miałem R6 rj05 z 2004 roku a teraz mam rj15 z 2008.
Jeśli nie brać pod uwagę wyglądu to wybór jest banalnie prosty.
Jak na drogę to zdecydowanie poprzednią wersję czyli 2003-2005 roczniki. Jest trochę słabsza i gorsza w zakrętach, ale jest to motocykl który można jeździć w miarę wygodnie na dłuższe wypady.
Jak na tor to zdecydowanie rj15 2008 wzwyż (jak kasy brak to może być ta rj11 czyli2006-2007). Jazda na drodze to katorga. Ja już mam ją wyłącznie na tor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 z 2005 a R6 z 2006
PostNapisane: 6 lis 2015, o 12:42 
Offline
mistrz prostej

Dołączył(a): 25 sie 2013, o 20:03
Posty: 553
Sprzęt: yamaha r6 rj15
Imie: waldek
Lokalizacja: Mielec
Jak na tor to zdecydowanie rj15 2008 wzwyż (jak kasy brak to może być ta rj11 czyli2006-2007). Jazda na drodze to katorga. Ja już mam ją wyłącznie na tor.

boś mały, i nie dostajesz do ziemi stopami na światłach :lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 z 2005 a R6 z 2006
PostNapisane: 6 lis 2015, o 13:49 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09
Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Się kurwa uczepili. Teraz nie mam już tych wystających, gównianych kraszpadów ramy WOMET-TECH i całą stopa na ziemi prawie wiec luz. 174 to nie liliput :)
Wiem już że na R6 nie będę jeździł po mieście ani po trasie bo ona się do tego nie nadaje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R6 z 2005 a R6 z 2006
PostNapisane: 18 sty 2016, o 16:18 
Offline
kursant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2015, o 12:39
Posty: 218
Sprzęt: Yamaha R6 RJ09
Imie: Grzegorz
Lokalizacja: NL
Ciekawy podarnik, dzieki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1