Teraz jest 22 lis 2024, o 07:54
Strona główna forum » Yamaha R1 » Warsztat
Autor |
Wiadomość |
gibons8
|
Tytuł: kompatybilność podzespołów silnikowych erek i fazerów Napisane: 16 cze 2015, o 09:23 |
|
|
świeżak |
Dołączył(a): 31 sie 2010, o 04:42 Posty: 62 Lokalizacja: W-wa
Sprzęt: R6
Imie: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
|
Witam. Wiem, że silnik z Fazera Fz1 to silnik w prostej linii z rn12 różniący się głowicą i wałem korbowym. Jednak rn12 z 2006 roku był już trochę inny i na czym polega ta różnica? Czy silnik z FZS pochodzi z rn04-rn09? Jak to wygląda w przypadku 600? Pozdrawiam
|
|
|
|
Mad666
|
Tytuł: Re: kompatybilność podzespołów silnikowych erek i fazerów Napisane: 16 cze 2015, o 09:48 |
|
|
Administrator |
|
Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22 Posty: 5417 Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
|
z tego co słyszałem to samo co FZ1 i RN12: 01 i FZS one tylko różnia się skrzynią chyba bo ktoś mi mowił coś takiego ale niech się tez wypowiadaja inni.
_________________
|
|
|
|
gibons8
|
Tytuł: Re: kompatybilność podzespołów silnikowych erek i fazerów Napisane: 18 cze 2015, o 22:09 |
|
|
świeżak |
Dołączył(a): 31 sie 2010, o 04:42 Posty: 62 Lokalizacja: W-wa
Sprzęt: R6
Imie: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
|
Ale czy mocowanie z silnika z rn12 jest takie samo jak w Fz1? Chodzi mi konkretnie o to, że wszyscy wiedzą jak to jest z panewkami w rn12. Jakby tak zapodać dół z Fz1 a głowicę z rn12 to w zasadzie jedyna różnica byłaby w ciężarze wału korbowego- w R1 jest lżejszy co by się lepiej wkręcał kosztem niuta w FZ1 cięższy, żeby wygładzić przebieg. A! Zostaje jeszcze podmianka skrzyni, bo ta z Fz1 ma pewnie inne przełożenia. Teraz pytanie czy taka zmota wejdzie p&p w ramę rn12? Czy przeciętny kierowca odczuje różnice związaną z innym wałem? Koszt słupka rn12 to 3000- 3500 zł. Koszt słupka z Fz1 to 1500- 2000. Różnica w cenie znaczna i na pewno sam podzespół dużo mniej zużyty, bo jest w końcu z turystyka i to nowszego.
|
|
|
|
Mad666
|
Tytuł: Re: kompatybilność podzespołów silnikowych erek i fazerów Napisane: 19 cze 2015, o 01:38 |
|
|
Administrator |
|
Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22 Posty: 5417 Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
|
kolega robił taką akcje i miał o wiele większy moment obrotowy, wszystko z tego co pamiętam pasuje oprócz sprzegła dekiel wraz z jakimiś pierdolnikami do tego i mniejszą uszczelke pod głowicą się daje. Motor śmiało idzie na koło a nie jak zwykła RN12 z oporem. Nie przypominam sobie by jakies otwory niepasowały.
_________________
|
|
|
|
gibons8
|
Tytuł: Re: kompatybilność podzespołów silnikowych erek i fazerów Napisane: 19 cze 2015, o 12:20 |
|
|
świeżak |
Dołączył(a): 31 sie 2010, o 04:42 Posty: 62 Lokalizacja: W-wa
Sprzęt: R6
Imie: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
|
No tak, cieńsza uszczelka ma sens, bo w r1 są tłoki doprężające więc trzeba jakoś zrekompensować te z Fazera. Czyli do takiej zmoty szło by sprzęgło z Fazera? A jak skrzynka biegów?
|
|
|
|
Mad666
|
Tytuł: Re: kompatybilność podzespołów silnikowych erek i fazerów Napisane: 19 cze 2015, o 16:24 |
|
|
Administrator |
|
Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22 Posty: 5417 Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
|
sprzęgło z RN12 rocznik 2006 a nie 2004-2005 i nie fazer, skrzynia z R1 bo FZ1 była by za wolna na skrzyni czyli max 270 pewnie
_________________
|
|
|
|
gibons8
|
Tytuł: Re: kompatybilność podzespołów silnikowych erek i fazerów Napisane: 20 cze 2015, o 19:53 |
|
|
świeżak |
Dołączył(a): 31 sie 2010, o 04:42 Posty: 62 Lokalizacja: W-wa
Sprzęt: R6
Imie: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
|
Czytałem w jakimś twoim poście, że jest duży deficyt na silniki z rn19. Czym się różnią od tych z rn12? Widziałem, że bardzo wiele części pasuje między tymi modelami. Interesuje mnie sam silnik i mocowanie silnika do ramy.
|
|
|
|
Mad666
|
Tytuł: Re: kompatybilność podzespołów silnikowych erek i fazerów Napisane: 20 cze 2015, o 23:35 |
|
|
Administrator |
|
Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22 Posty: 5417 Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
|
Ktoś kiedyś napisał że nie pasują szpilki pionowe w silniku. Też ktoś twierdził ze podobny silnik i że pasuje. Ja sam tego nie sprawdzałem to nie wiem i nie doradze puki ktoś sam tego nie sprawdzi. Ale coś mi sie wydaje że był kiedyś tu na forum mechanior z wawy i twierdził że nie pasuje bo sprawdzał. Ale wole by ktoś to potwierdził..
_________________
|
|
|
|
gibons8
|
Tytuł: Re: kompatybilność podzespołów silnikowych erek i fazerów Napisane: 21 cze 2015, o 10:10 |
|
|
świeżak |
Dołączył(a): 31 sie 2010, o 04:42 Posty: 62 Lokalizacja: W-wa
Sprzęt: R6
Imie: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
|
Może Pies się obudzi i coś powie
|
|
|
|
emil2755
|
Tytuł: Re: kompatybilność podzespołów silnikowych erek i fazerów Napisane: 21 cze 2015, o 13:48 |
|
|
kursant |
|
Dołączył(a): 5 maja 2014, o 17:28 Posty: 131
Sprzęt: romet ogar 200 70/50
Imie: Emil
Lokalizacja: wm
|
Nie pasuje. Natomiast z fz1 do rn12 jak najbardziej
|
|
|
|
Strona główna forum » Yamaha R1 » Warsztat
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|