Teraz jest 25 lis 2024, o 01:22

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Regulacja zaworór rn12
PostNapisane: 12 cze 2014, o 23:13 
Offline

Dołączył(a): 23 kwi 2014, o 22:02
Posty: 3
Sprzęt: Yamaha R1
Imie: Piotr
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Witam Panowie czy ktoś wie jaki powinien być luz na zaworach w r1 06r. ?
a może i jeszcze lepiej ktoś ma cały opis co rozebrać żeby tam się dostać ? :)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja zaworór rn12
PostNapisane: 13 cze 2014, o 10:38 
Offline
kursant

Dołączył(a): 1 gru 2010, o 21:44
Posty: 126
Lokalizacja: Wieluń/Poznań
Sprzęt: R1 rn12
Imie: Adam
Chcesz to robić sam? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja zaworór rn12
PostNapisane: 13 cze 2014, o 21:26 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Fabian napisał(a):
Witam Panowie czy ktoś wie jaki powinien być luz na zaworach w r1 06r. ?
a może i jeszcze lepiej ktoś ma cały opis co rozebrać żeby tam się dostać ? :)
Pozdrawiam


Musisz zaopatrzyć się koniecznie w manuala. Tam będziesz miał czarno na białym. Do ja mam tylko do R6.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja zaworór rn12
PostNapisane: 14 cze 2014, o 11:34 
Offline
kursant

Dołączył(a): 7 lis 2010, o 00:48
Posty: 167
Sprzęt: r1
Imie: tomek
lepiej oddaj sprzęta magikowi od tych tematów. Masz tam płytki i może trzeba będzie wymieniać itp. To precyzyjna robota .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja zaworór rn12
PostNapisane: 14 cze 2014, o 13:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
no zawory musza być perfekt dostrojone i do tego służą miarki papierowe: setne milimetra robią różnice i muszą przewidywać naciąg łańcucha rozrządu !

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja zaworór rn12
PostNapisane: 14 cze 2014, o 18:49 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Mad666 napisał(a):
no zawory musza być perfekt dostrojone i do tego służą miarki papierowe: setne milimetra robią różnice i muszą przewidywać naciąg łańcucha rozrządu !


O miarkach papierowych nie słyszałem, a jedynie o szczelinomierzach.
Możesz trochę bardziej nakreślić w jaki sposób uwzględnia się ten naciąg w regulacji luzu zaworowego? Jakoś nie bardzo umiem sobie to wyobrazić.

Jak robiłem taką regulację, gdy jeszcze pracowałem jako mechanik, to pamiętam tylko, że wkładało się o tyle grubszą płytkę ile brakowało do prawidłowej wartości luzu. Ot cała filozofia.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja zaworór rn12
PostNapisane: 2 lip 2014, o 12:41 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2012, o 21:49
Posty: 392
Sprzęt: Yamaha rn22
Imie: wonsz
Lokalizacja: Wrocław
a ja za regulacje zaworow chyba 400 zl rok temu zaplacilem

_________________
Ludzie na poziomie trzymają się w pionie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja zaworór rn12
PostNapisane: 2 lip 2014, o 13:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
ja tam nie wiem jak się to robi, wiem tylko że czasami mierzą to papierowymi tymi "szczelinomierzami" a niektórzy mają je stalowe. A jak dokładnie i co dalej robią to nie mam pojęcia, myśle jednak że to musi być zrobione dobrze.

Wiem też że są fachowcy nawet w ASO zdarza się że właściwie nic nie robią w tym tematem tylko kasują ludzi za nie zrobienie roboty pod kryptonimem zrobienia i to jak usłyszałem to doznałem smutku że takich kretynów ma nasza ziemia.
Gośc oddam motor do ASO, czekał na niego 2 tydonie, ASO motocykl oddało skasowali gościa a nic nie zrobili, serwisant ten śmiejąc sie opowiedział mi ta historie jak sie robi ludzi w balona. Dlatego tak wazne by miec wgląd do serwisu i miec dobrych mechaników lub samemu miec fach w rekach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja zaworór rn12
PostNapisane: 5 lip 2014, o 21:54 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
nie polecam samemu ustawiania luzow zaworowych.

Szczelinomierze muszą być typowo serwisowe a nie składane.


Pozatym ze wzrostem zurzycia glowicy LUZY SIĘ KASUJĄ a nie zwiekszają przez co dochodzi do wypalania gniazd zaworowych ( w pozniejszym czasie)


Mało kto ci to zrobi naprawde dobrze

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja zaworów rn12
PostNapisane: 6 lip 2014, o 09:49 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
RafalTBG napisał(a):
nie polecam samemu ustawiania luzow zaworowych.

Szczelinomierze muszą być typowo serwisowe a nie składane.

Pozatym ze wzrostem zurzycia glowicy LUZY SIĘ KASUJĄ a nie zwiekszają przez co dochodzi do wypalania gniazd zaworowych ( w pozniejszym czasie)

Mało kto ci to zrobi naprawde dobrze

A czym różni się szczelinomierz serwisowy od takiego, co kupię w dobrym sklepie? Oczywiście nie w markecie. Grubość blaszki, to grubość blaszki.

Tak dla wyjaśnienia dla niebędących w temacie o luzach zaworowych.
Luz będzie kasowany w miarę zużywania się gniazd zaworowych. Zużycie wynika z tego, że materiał gniazda zaworów nie jest tak twardy jak płytka regulacyjna. Prędzej się wybije niż krzywka zetrze płytkę. Natomiast gdy luz między krzywką a płytką będzie za mały, to zawór przestanie się domykać i wysoka temperatura z komory spalania zacznie oddziaływać powierzchnie zaworów i gniazd. Potem już tylko będą one coraz bardziej wypalane.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1