Teraz jest 23 lis 2024, o 15:39

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: problem z obrotomierzem po czyszczeniu gaźników RJ03 czujnik
PostNapisane: 27 paź 2013, o 06:44 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 06:09
Posty: 79
Sprzęt: R6 2000r.
Imie: Grześ
Witam !!!
Mam mały problem z obrotomierzem w mojej r6 z 2000r. Wszytko działało bez zarzutu do czasu czyszczenie i synchronizacji gaźników... Parę dni po odebraniu maszyny z serwisu zauważyłem że przy odkręcaniu manety mój obrotomierz ciągnie np do 4000 po czym wskazówka spada do 0 (zazwyczaj) lub około 1k-2k i wraca na wysokości 8k lub 10k.
Sprawa dziwna i być może błacha... Dodam, że moto ciągnie bez zarzutu tylko ten obrotomierz głupieje... Może ktoś mi podpowiedzieć gdzie szukać problemu ewentualnie skąd obrotomierz dostaje sygnał na wskaźnik :x ??? Czy chłopaki coś skopali w serwisie czy nie podłączyli bo szkoda żebym po nich jechał bez podstawnie
:krzeslo:

Wyczytałem w serwisówce że ustawia się czujnik położenia przepustnicy czy to on odpowiada za prace obrotomierza czy możliwe że zapomnieli go ustawić i stąd moje problemy :roll: ...???


Ostatnio edytowano 9 cze 2014, o 10:00 przez gongol6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: problem z obrotomierzem po czyszczeniu gaźników RJ03
PostNapisane: 27 paź 2013, o 08:04 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
gongol6 napisał(a):
Wyczytałem w serwisówce że ustawia się czujnik położenia przepustnicy


TPS nie ma związku z obrotomierzem :) Wygląda to na nie do końca podpięty kabel który przy konkretnych obrotach wpada w wibracje i nie łączy :) Prześledź drogę wiązki do zegarów i dokładnie powpinaj wtyczki wszystkie. To zapewne jakaś pierdółka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: problem z obrotomierzem po czyszczeniu gaźników RJ03 czujnik
PostNapisane: 9 cze 2014, o 10:04 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 06:09
Posty: 79
Sprzęt: R6 2000r.
Imie: Grześ
Odgrzewam temat dla potomnych :)
W moim przypadku wahaniem obrotomierza okazał się nie prawidłowo ustawiony (a raczej uszkodzona jego wiązka) czujnik TPS który to w poniższy sposób wyświetlał błąd na obrotomierzu. Poniżej mam linka z pracą obrotomierza przed regulacją. Zbiło mnie z tropu to że moto normalnie jeździło i odpalało nie gasło... a tu jednak taki zonk. Nadmienię również że po ustawieniu moto zaczęło lepiej zamiatać ;)

https://www.youtube.com/watch?v=Pu1rKgm ... e=youtu.be


Ostatnio edytowano 10 cze 2014, o 12:22 przez gongol6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: problem z obrotomierzem po czyszczeniu gaźników RJ03 czujnik
PostNapisane: 9 cze 2014, o 22:48 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 20:13
Posty: 2661
Sprzęt: Sprzedany
Imie: Damian
Lokalizacja: Międzyrzec Podl
TPS w gaźnikowcu? :roll:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: problem z obrotomierzem po czyszczeniu gaźników RJ03 czujnik
PostNapisane: 10 cze 2014, o 07:23 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
Jest TPS w gaźnikowcu. Zastanawia mnie jednak, po co w serwisie ściągali TPS. Ja u siebie czyściłem gaźniki i synchronizowałem i nie było potrzeba grzebać przy TPS-ie. No ale jak wszystko działa ok to tylko się cieszyć :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: problem z obrotomierzem po czyszczeniu gaźników RJ03 czujnik
PostNapisane: 10 cze 2014, o 12:21 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 06:09
Posty: 79
Sprzęt: R6 2000r.
Imie: Grześ
jarzombek007 napisał(a):
Jest TPS w gaźnikowcu. Zastanawia mnie jednak, po co w serwisie ściągali TPS. Ja u siebie czyściłem gaźniki i synchronizowałem i nie było potrzeba grzebać przy TPS-ie. No ale jak wszystko działa ok to tylko się cieszyć :)

Problem polega na tym że prawdopodobnie naderwali kabelki od czujnika podczas demontażu (fachowcy :evil: ) bo jak nimi poruszam przy samym czujniku to w trybie jego ustawiania raz jest 5 tyś (czyli książkowo) a za chwile jak puszczam kable albo 0 albo ok10 tyś. Czyli raz styka raz nie. i tak samo objawiało się to w czasie jazdy na obrotomierzu - pracował bez błędnie a za chwilę wahania :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: problem z obrotomierzem po czyszczeniu gaźników RJ03 czujnik
PostNapisane: 10 cze 2014, o 12:24 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 06:09
Posty: 79
Sprzęt: R6 2000r.
Imie: Grześ
dany_47 napisał(a):
TPS w gaźnikowcu? :roll:

Jest jest prawdopodobnie odpowiada on za zmienianie wyprzedzenia zapłonu w zależności od prędkości obrotowej silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: problem z obrotomierzem po czyszczeniu gaźników RJ03 czujnik
PostNapisane: 11 cze 2014, o 23:33 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
gongol6 napisał(a):
jarzombek007 napisał(a):
Jest TPS w gaźnikowcu. Zastanawia mnie jednak, po co w serwisie ściągali TPS. Ja u siebie czyściłem gaźniki i synchronizowałem i nie było potrzeba grzebać przy TPS-ie. No ale jak wszystko działa ok to tylko się cieszyć :)

Problem polega na tym że prawdopodobnie naderwali kabelki od czujnika podczas demontażu (fachowcy :evil: ) bo jak nimi poruszam przy samym czujniku to w trybie jego ustawiania raz jest 5 tyś (czyli książkowo) a za chwile jak puszczam kable albo 0 albo ok10 tyś. Czyli raz styka raz nie. i tak samo objawiało się to w czasie jazdy na obrotomierzu - pracował bez błędnie a za chwilę wahania :)



A czy sam czujnik jest dobrze przykręcony? Nie ma luzu i nie przesuwa się? Skoki obrotomierza są przy przesuwaniu TPS. Tak się też go z resztą ustawia, luzując śrubki i delikatnie przesuwając do ustawienia interesującej nas wartości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: problem z obrotomierzem po czyszczeniu gaźników RJ03 czujnik
PostNapisane: 12 cze 2014, o 18:31 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 06:09
Posty: 79
Sprzęt: R6 2000r.
Imie: Grześ
jarzombek007 napisał(a):
gongol6 napisał(a):
jarzombek007 napisał(a):
Jest TPS w gaźnikowcu. Zastanawia mnie jednak, po co w serwisie ściągali TPS. Ja u siebie czyściłem gaźniki i synchronizowałem i nie było potrzeba grzebać przy TPS-ie. No ale jak wszystko działa ok to tylko się cieszyć :)

Problem polega na tym że prawdopodobnie naderwali kabelki od czujnika podczas demontażu (fachowcy :evil: ) bo jak nimi poruszam przy samym czujniku to w trybie jego ustawiania raz jest 5 tyś (czyli książkowo) a za chwile jak puszczam kable albo 0 albo ok10 tyś. Czyli raz styka raz nie. i tak samo objawiało się to w czasie jazdy na obrotomierzu - pracował bez błędnie a za chwilę wahania :)



A czy sam czujnik jest dobrze przykręcony? Nie ma luzu i nie przesuwa się? Skoki obrotomierza są przy przesuwaniu TPS. Tak się też go z resztą ustawia, luzując śrubki i delikatnie przesuwając do ustawienia interesującej nas wartości.


Temat już ogarnięty wymieniłem czujnik i jest git 8-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: problem z obrotomierzem po czyszczeniu gaźników RJ03 czujnik
PostNapisane: 12 cze 2014, o 22:22 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
gongol6 napisał(a):
dany_47 napisał(a):
TPS w gaźnikowcu? :roll:

Jest jest prawdopodobnie odpowiada on za zmienianie wyprzedzenia zapłonu w zależności od prędkości obrotowej silnika


TPS - Throttle Position Sensor jest ważny, ale bezpośredniego działania nie ma, a tylko jest częścią układu sterowania dawką paliwa. Poza tym:
- daje inf. o stopniu otwarcia przepustnicy jest ważna w regulacji prędkoœci obrotowej,
- szybkość zmian położenia przepustnicy warunkuje reakcję układu zasilania na warunki nieustalone,
- całkowite zamknięcie przepustnicy oznaczać może bieg jałowy lub hamowanie silnikiem
Tak w skrócie.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1