Teraz jest 25 lis 2024, o 02:45
Strona główna forum » Yamaha R1 » Warsztat
Autor |
Wiadomość |
faker
|
Tytuł: Re: OPONA 190/50 a 190/55 Napisane: 7 lut 2014, o 22:30 |
|
|
pochłaniacz winkli |
|
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 18:01 Posty: 792
Sprzęt: beemwu
Imie: faker
Lokalizacja: OGL
|
55
_________________ Faker znowu nadaje
|
|
|
|
krzyś1986
|
Tytuł: Re: OPONA 190/50 a 190/55 Napisane: 7 lut 2014, o 22:47 |
|
|
świeżak |
Dołączył(a): 7 lut 2014, o 21:00 Posty: 77
Sprzęt: Rn12
Imie: krzysiek
Lokalizacja: świętokrzyskie
|
no fajnie 55 może jakaś opinia, kumpel ma w rn09 założoną 55 i jak lecielismy w trase ok 300km, wiadomo te same winkle ta sama predkość więc na oponie widać gdzie miała styczność z asfaltem ja na swojej 50 miałem jakieś 10milimetrów od krawędzi on natomiast na profilu 55 miał blisko 20milimetrów. Proszę o opinie na kolano łatwiej zejść na profilu 50 czy 55 i na którym łatwiej złapać poślizg na kolanie, pytam bo z profilem 55 nie miałem do czynienia
|
|
|
|
faker
|
Tytuł: Re: OPONA 190/50 a 190/55 Napisane: 7 lut 2014, o 23:19 |
|
|
pochłaniacz winkli |
|
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 18:01 Posty: 792
Sprzęt: beemwu
Imie: faker
Lokalizacja: OGL
|
z tego co piszesz jeździcie jeszcze słabo, na winkle lepsza opona z wyższym profilem, dla przykładu opony stricte wyścigowe maja profil na az 65, twojemu koledze brakuje 20mm przy takim samym jak twoje prawie kładzeniu moto dlatego ze ma większy profil i będzie mogł głebiej połozyc moto jak się nauczy jezdzic, natomiast tobie tego profilu zabraknie przy większym przechyle
_________________ Faker znowu nadaje
|
|
|
|
krzyś1986
|
Tytuł: Re: OPONA 190/50 a 190/55 Napisane: 8 lut 2014, o 13:06 |
|
|
świeżak |
Dołączył(a): 7 lut 2014, o 21:00 Posty: 77
Sprzęt: Rn12
Imie: krzysiek
Lokalizacja: świętokrzyskie
|
Być może nie bierzemy jeszcze winkli na maksa, ja na pewno nie, jeśli nie znam dobrze drogi i nie wiem czego sie spodziewać w środku lub na wyjściu, gdyż na wlasne oczy widziałem kiedyś gościa jak na zakręcie musiał prostować moto gdyż w srodku zakrętu był piach czy coś takiego, zakręt był ostry więc dużej prędkości nie miał, zdążył wyprostować moto ale wypadł z drogi do rowu, nic się nie stało kierowcy moto kilka drobnych rys. Mówisz że do jazdy na winkle profil 55, czyli na profilu 50 latwiej o poślizg na kolanie, manewrowanie też łatwiejsze na 55 ? skoro muzgi z yamahy wrzucili profil 50 to może jest to dopasowane jakoś do środka ciężkości moto (taka moja myśl), bo z tego co się orientuję to od 2009 miały już chyba profil 55 fabrycznie
|
|
|
|
faker
|
Tytuł: Re: OPONA 190/50 a 190/55 Napisane: 8 lut 2014, o 14:36 |
|
|
pochłaniacz winkli |
|
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 18:01 Posty: 792
Sprzęt: beemwu
Imie: faker
Lokalizacja: OGL
|
dlatego jezdzenie po drodze porzuciłem dawno temu, w RN22 mam na 55 i to do tego na 200 na torze trzyma się swietnie
_________________ Faker znowu nadaje
|
|
|
|
krzyś1986
|
Tytuł: Re: OPONA 190/50 a 190/55 Napisane: 8 lut 2014, o 19:04 |
|
|
świeżak |
Dołączył(a): 7 lut 2014, o 21:00 Posty: 77
Sprzęt: Rn12
Imie: krzysiek
Lokalizacja: świętokrzyskie
|
więc chyba zaryzykuję profil 55 a jak mi sie nie spodoba to bede obwiniał ciebie Faker (żartuje) a tak wogule to slyszałem że na toże wogule jest inna przyczepność jest inny rodzaj asfaltu przynajmniej tak mówił mi mój szef, który swego czasu kupił nową Rn19 i przygotował ją wyłącznie na tor, dwa lata temu ją sprzedał i tak zakończył przygote.
|
|
|
|
Soldier
|
Tytuł: Re: OPONA 190/50 a 190/55 Napisane: 8 lut 2014, o 22:55 |
|
|
kursant |
|
Dołączył(a): 3 sie 2012, o 12:04 Posty: 165
Sprzęt: R1 RN09
Imie: Michał
Lokalizacja: SZO
|
Będziesz zadowolony ze zmiany z 50 na 55. A tak na marginesie ogarnij się trochę z pisownią bo aż wstyd... Szczególnie w czasach podkreślanych błędów w przeglądarkach.
|
|
|
|
tomek
|
Tytuł: Re: OPONA 190/50 a 190/55 Napisane: 8 lut 2014, o 23:07 |
|
|
kursant |
Dołączył(a): 7 lis 2010, o 00:48 Posty: 167
Sprzęt: r1
Imie: tomek
|
hmmm na 50 gumę zamykam to chyba czas na 55 ? jak wam sie wydaje? kolana będą chyba szybciej i bliżej asfaltu
|
|
|
|
faker
|
Tytuł: Re: OPONA 190/50 a 190/55 Napisane: 8 lut 2014, o 23:28 |
|
|
pochłaniacz winkli |
|
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 18:01 Posty: 792
Sprzęt: beemwu
Imie: faker
Lokalizacja: OGL
|
w sumie wszystko zależy od marki opony , inaczej się jeździ na Pirelli inaczej na Dunlopie mimo tego samego profilu, na ten przykład Pirelli superbike 120/70/17 zamykam z palcem w dupie, z kolei takiego samego Dunlopa nikt nie zamknie, a rozmiar i profil ten sam,mowa oczywiście o przodzie.
_________________ Faker znowu nadaje
|
|
|
|
sklase
|
Tytuł: Re: OPONA 190/50 a 190/55 Napisane: 11 lut 2014, o 21:42 |
|
|
świeżak |
|
Dołączył(a): 29 maja 2013, o 20:34 Posty: 11 Lokalizacja: Norwegia
Sprzęt: Yamaha YZF R1 98
Imie: Tomek
Lokalizacja: Namsos
|
Prawie nowa ....? Teraz mi ręce opadły , nie masz pewności gdzie była może na rozbitku 100km wcześniej była nowa , strasznie niebezpieczna zabawa z używkami nie wystarczy jedno niebezpieczeństwo jaką jest R1
|
|
|
|
Strona główna forum » Yamaha R1 » Warsztat
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|