Teraz jest 23 lis 2024, o 21:19

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Brak 1-go biegu i świecąca się kontrolka oleju r6 2000
PostNapisane: 11 lip 2013, o 21:02 
Offline
kursant

Dołączył(a): 26 lip 2012, o 19:35
Posty: 127
Sprzęt: YAMAHA r6
Imie: Przemol
Witam.Mam taki problem.Kupiłem drugi silnik do r6 2000r.i wszystko było w porządku jak go oglądałem i jeździłem ponieważ był jeszcze w motocyklu.Jedynka wchodziła gładko i kontrolka od oleju nie świeciła się ani na zimnym ani na ciepłym silniku,po przegazowaniu też nie.Problem zaczął się przed chwilą gdy wszystko złożyłem i odpaliłem moto.kontrolka zaświeciła się przy 50stopniach i nie gaśnie.Zgaszę go odpale za chwile i po jakimś czasie znów się świeci na stałe.ogólnie trochę rozebrałem ten silnik aby sprawdzić mniej więcej jego kondycję tzn.wszystkie dekle i miskę olejową.Co do miski to umyłem wszystko dokładnie smoka,michę,jakiś czujnik który jest w misce i jest mocowany od dołu(wie ktoś może co to jest za czujnik?)rurkę taką wygiętą to chyba jakiś kanał olejowy i jakiś element aluminiowy w kształcie walca ale nie wiem co to jest.Umyłem to w ropie i potem spłukałem wodą i stało tak ze 3dni aby ta woda odparowała bo nie mam kompresora:)Co do 1-go biegu to zdjąłem tylko dekiel sprzęgła i nic więcej nie dotykałem,2bieg wchodzi bez problemu.Możliwę byłoby że źle złożyłem ten dekiel?bo tam jest dzwignia w nim i w sprzegle taki patyk z rowkami i to się musi zgrac ale może tylko w jakiejś jednej pozycji?Czy mógłby mi ktoś pomóc?bo ponad miesiąc szukałem silnika do motocykla i jak już miałem nadzieje że się udało i polatam w weekend to jest problem kolejny.Jeszcze jedno pytanie.bo na rozgrzanym silniku słychać chyba kosz sprzęgłowy bo jak wcisnę sprzegło to znika ten odgłos,można np włożyć sprzęgło z poprzedniego silnika wraz z koszem bo tam było idealne.gdybym z tym jeżdził nadal to jak padnie do końca już to coś się silnikowi stanie albo skrzyni?
Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Brak 1-go biegu i świecąca się kontrolka oleju r6 2000
PostNapisane: 12 lip 2013, o 07:41 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Ten czujnik jest od poziomu oleju. Może go uszkodziłeś?
Jeśli chodzi o mycie, to nie bądź aż tak nadgorliwy. Unikaj wody przy myciu części silnikowych. ON lub benzyna i wystarczy.
Pierwszy bieg Ci zupełnie nie wchodzi dobrze czy czy trudno?
Nic się nie stanie jak się posypie, o ile padnie w klasyczny sposób - sprężyny, wytarte tarcze, wybity kosz. Po prostu nie będzie przekazania napędu i tyle.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Brak 1-go biegu i świecąca się kontrolka oleju r6 2000
PostNapisane: 12 lip 2013, o 11:28 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
Ale jeżeli sprzęgło z poprzedniego silnika działało bez zarzutów to przecież można je wymienić i być pewnym że się nic nie spieprzy. Co do pierwszego biegu, to wątpię że to od sprzęgła, bo miałbyś trudności ze wszystkimi biegami ( tak myślę). Ja może bardziej szedłbym w stronę tego " cięgna" ( nie wiem jak to dokładnie się nazywa) które łączy dźwignię zmiany biegów ze skrzynią. Może to było ustawione inaczej ( chodzi o długość) w motocyklu z którego wyjąłeś silnik. To by mogło tłumaczyć brak problemów w poprzednim moto a problemy u ciebie. Co do czujnika to faktycznie jest to czujnik poziomu oleju, ale jeżeli byłby uszkodzony to raczej kontrolka świeciłaby się cały czas albo w ogóle. Sprawdź poziom oleju. Może za mało wlałeś. Ściągałeś miskę, to pewnie też wymieniałeś olej. Z tego co czytałem to oleju powinien być zalany do maksa na bagnecie. Pamiętaj że czujnik mierzy poziom a nie ciśnienie oleju. Stąd te migania kontrolki oleju. Oczywiście nie można wykluczyć uszkodzenia czujnika, ale dolanie oleju to najłatwiejsza opcja sprawdzenia według mnie. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Brak 1-go biegu i świecąca się kontrolka oleju r6 2000
PostNapisane: 12 lip 2013, o 17:10 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 13:51
Posty: 1248
Lokalizacja: piwniczna
Sprzęt: r1
Imie: darek
zle zalozyles dekiel i tyle.zęby na trzpieniu musza wejsc odpowiednio do tego rowka w deklu. chociaz na zgaszonym silniku bez sprzegla powinienes wrzucic jedynke. ciegno stawialbym ze ustawione dobrze,gdyby bylo zle to niemoglby rowniez redukowac biegow w dół


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Brak 1-go biegu i świecąca się kontrolka oleju r6 2000
PostNapisane: 12 lip 2013, o 18:24 
Offline
kursant

Dołączył(a): 26 lip 2012, o 19:35
Posty: 127
Sprzęt: YAMAHA r6
Imie: Przemol
Przed chwilą odpaliłem motocykl i jest wszystko git,przeszło samo.może tarczki się skleiły?dolałem tylko 100ml oleju tak aby było 3/4 stanu a biegi wchodzą wszystkie bez problemu;)Mimo wszystko dzięki za rady.ten silnik wydaje się o niebo lepszy:)na tamtym nie mogłem z gazu zakręcić kołem na żwirowej drodze a tego nie trzeba w ogole prosić:)Będzie szanowany:)
Jeszcze mam pytanko do was.Jak jest lepiej z ilością oleju.3/4 stany czy na max ?Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Brak 1-go biegu i świecąca się kontrolka oleju r6 2000
PostNapisane: 12 lip 2013, o 21:45 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
Ja też czytałem jaki stan oleju i większość osób pisało, że olej lać na maksa. Ja też tak zalałem i nie mam problemu. Podobno lepiej przelać niż nalać za mało :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Brak 1-go biegu i świecąca się kontrolka oleju r6 2000
PostNapisane: 13 lip 2013, o 08:49 
Offline
mistrz toru

Dołączył(a): 15 lut 2012, o 21:02
Posty: 1030
Sprzęt: r1
Imie: Grzesiek
Lokalizacja: Śląskie
Daj na max 10w40 motul i nic nie cuduj z olejami.Przemierz łańcuch rozrządu czy jest do wymiany,ustaw zawory wyreguluj gaźniki a najlepiej zleć to mechanikowi.
Płyn chłodzenia do wymiany od ręki np dynagel2000.
Ja tak 25 tys przelatałem bez problemu.Żadnych płukanek silnika i olej na max.
Gładź potrafi sama pęknąć w tym silniku ponoć.
Nie przegrzewać ja jak widziałem 125 to lekko podnosi się obroty silnika aby pompa bardziej tłoczyła,najlepiej unikać przegrzewania. Oszczędzać bieg 2 ale bez przesady.Przede wszystkim synchronizacja ręki i nogi aby nie kłapać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Brak 1-go biegu i świecąca się kontrolka oleju r6 2000
PostNapisane: 13 lip 2013, o 19:16 
Offline
kursant

Dołączył(a): 26 lip 2012, o 19:35
Posty: 127
Sprzęt: YAMAHA r6
Imie: Przemol
nfs napisał(a):
Daj na max 10w40 motul i nic nie cuduj z olejami.Przemierz łańcuch rozrządu czy jest do wymiany,ustaw zawory wyreguluj gaźniki a najlepiej zleć to mechanikowi.
Płyn chłodzenia do wymiany od ręki np dynagel2000.
Ja tak 25 tys przelatałem bez problemu.Żadnych płukanek silnika i olej na max.
Gładź potrafi sama pęknąć w tym silniku ponoć.
Nie przegrzewać ja jak widziałem 125 to lekko podnosi się obroty silnika aby pompa bardziej tłoczyła,najlepiej unikać przegrzewania. Oszczędzać bieg 2 ale bez przesady.Przede wszystkim synchronizacja ręki i nogi aby nie kłapać.



Ten silnik zalałem olejem valvoline 10w40 na max,myslałem nad motulem ale został mi litr i coś trzeba było z tym zrobić:)przejade z 5tys i wymienie na motula.Wiem że potrafi pekać gładź ale ogólnie to nigdy nie miałem problemu aby temp skoczyła wyżej niż 104stopnie,w tym silniku również jak zdążyłem zauważyć.co do skrzyni to staram się wrzucać dobrze tą 2-kę w zasadzie nawet jak mi się zdarzy do 10tys dociągnąć i wrzucam 2 ,to nie ma żadnego zgrzytu ale na ogół to na dwóch pierwszych to max 6tys i zmiana.wolę tak niż później bawić się ze skrzynią. dziś sprawdziłem jak działa ta skrzynia i przy 10tys w ogóle nie było żadnego szarpnięcia,zgrzytu ani nic w tym stylu.cichutko weszła nawet lepiej niż to było w poprzednim silniku.Co sądzicie w ogole o tym oleju którego użyłem?nadaje się?gaźniki zrobię ale nie wiem jak z zaworami,tzn sprawdzałem je przed włożeniem silnika i wszystko się mieściło w granicach ale słyszę z góry tak jakby cykanie albo tykanie i to bardziej z lewej str jakby na gaźniku w zasadzie to w tym miejscu bo nawet przez stetoskop to słyszałem jak dotknąłem gaźnika.zastanawiam się co to może być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Brak 1-go biegu i świecąca się kontrolka oleju r6 2000
PostNapisane: 15 lip 2013, o 21:11 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 22:05
Posty: 13
Sprzęt: Yamaha r6 RJ03
Imie: Premek
Lokalizacja: Słupca
u mnie jak poziom oleju był na połowie miarki to kontrolka od oleju mrugała od 8 tys. obrotów


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Brak 1-go biegu i świecąca się kontrolka oleju r6 2000
PostNapisane: 16 lip 2013, o 20:52 
Offline
kursant

Dołączył(a): 26 lip 2012, o 19:35
Posty: 127
Sprzęt: YAMAHA r6
Imie: Przemol
pleban.1330 napisał(a):
u mnie jak poziom oleju był na połowie miarki to kontrolka od oleju mrugała od 8 tys. obrotów


Jak ja miałem połowe na bagnecie to po ruszeniu motocyklem już się świeciła na stałe.raz mi się zdarzyło że przy 230 zaświeciła się ale wtedy miałem na max więc nie wiem dlaczego.jak narazie w tym silniku nie dostrzegłem po 500km aby wciągał oliwe,a mam porównanie do poprzedniego.:)tamten sporo brał.

Wyrazi ktoś może śwoją opinie na temat oleju Valvoline?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1