Teraz jest 25 maja 2025, o 13:42

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Skrzynia korobowa
PostNapisane: 15 lut 2013, o 13:32 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 3 mar 2012, o 20:49
Posty: 15
Sprzęt: r1
Imie: Michał
Witam. Mam mały problem. Skręcam swój silniczek od r1 2000r tj rn04 no i za bardzo nie wiem jakim momentem dokręcic wał korbowy. Znalazłem jakiś manula w który jest napisane żeby dokręcać wartością 15Nm. Wydaje mi się to jednak trochę mało. Bym był wdzięczny jak by ktoś pomógł. Rozchodzi się o śruby od 1 do 10. Wartości momentów dokręcania reszty śrub też mile widziane. :)


Załączniki:
Przekrój.png
Przekrój.png [ 59.38 KiB | Przeglądane 2849 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia korobowa
PostNapisane: 16 lut 2013, o 20:35 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co ja sprawdziłem w manualu do R6, a w R1 na pewno będzie podobnie, to są 3 etapy dokręcania.
Najpierw dokręcasz pierwszą wartością momentu oczywiście w kolejności jak są ponumerowane śruby i czekasz minute lub dwie aż naprężenia się wyrównają. Potem to samo dla kolejnej wartości i następnej.

W manualach samochodowych jest czasem napisane, że najpierw dokręcasz 20 Nm, czekasz 15 min, a potem dokręcasz 110 Nm.

Yamaha widocznie aż tak w detalach tego nie opisuje, ale sądzę, że właśnie tak masz to zrobić. Jeśli byś przywalił dla każdej śruby po 70 Nm, to pokrywy półpanewek nierównomiernie ułożyłyby wał korbowy i prędzej uległyby zużyciu.

Dokręcanie skrzyni korbowej już jest proste bo dla każdego zestawu śrub masz podane konkretne wartości. Jednak warto też najpierw delikatnie wszystkie przykręcić, a potem pojedynczo i na krzyż dociągać jak manual przykazał.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia korobowa
PostNapisane: 16 lut 2013, o 22:44 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 3 mar 2012, o 20:49
Posty: 15
Sprzęt: r1
Imie: Michał
No oki ale jakim momentem dokręcić ? Nie wydaje Ci się ,że 15Nm to mało ? Zdj z manuala który znalazłem :


Załączniki:
zdj.png
zdj.png [ 112.12 KiB | Przeglądane 2812 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia korobowa
PostNapisane: 16 lut 2013, o 23:02 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Tyle, że nie masz tego dokręcić wartością tylko 15 Nm. Mi to wygląda tak:

- dokręć śruby 1-10 wartością 15 Nm,
- następnie odkręć 15 Nm i dokręć 15Nm w tej samej sekwencji,
- potem dokręć każdą śrubę obrotem o 45-50 stopni.

Wartości dla pozostałych śrub masz podane w tabeli. Każdej śrubie odpowiada numer a numerowi moment dokręcenia. Dla korpusu jest mały bo nie przenosi dużych obciążeń.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Ostatnio edytowano 16 lut 2013, o 23:08 przez spalinowy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia korobowa
PostNapisane: 16 lut 2013, o 23:07 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 3 mar 2012, o 20:49
Posty: 15
Sprzęt: r1
Imie: Michał
No wiem rozumiem i tak mam zamiar zrobić ale 15Nm to mi się wydaje mało :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia korobowa
PostNapisane: 16 lut 2013, o 23:10 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
No ale to już nie jest wartość dokręcenia tylko 15 Nm.
Każda została dokręcona najpierw, a potem jeszcze obrócona o 45 stopni. Więc siła dokręcenia jest znacznie większa.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia korobowa
PostNapisane: 16 lut 2013, o 23:14 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 3 mar 2012, o 20:49
Posty: 15
Sprzęt: r1
Imie: Michał
Wiem wiem rozumiem. Dobra tak zrobię Thx za pomoc. A z ciekawości jaka wartość momentu obrotowego jest w dokręcaniu wału w r6 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia korobowa
PostNapisane: 16 lut 2013, o 23:18 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Jest inna procedura dokręcania, bo jest na trzy momenty. Najpierw 20 Nm, potem 25 Nm i na koniec 27 Nm.

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia korobowa
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 18:52 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
w RN 04 NIGDZIE NIE MA DOKRECANIA O KONT. POKAZ MI SPALINOWY GDzIE TAK PISZE A ZWROCE HONOR.


Wszystkie sruby a w szczegolnosci w silniku mają byc srecone wedlug wartosci serwisowki !!!!!!!!!!

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia korobowa
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 20:04 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20
Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
MisiekMisiekMisiek napisał(a):
No oki ale jakim momentem dokręcić ? Nie wydaje Ci się ,że 15Nm to mało ? Zdj z manuala który znalazłem :



Obrazek


Bazowałem na tym zdjęciu jakie kolega wkleił. Nie wnikam jaki model, bo uznaję, że jest to manual od właściwego modelu. No i na rzeczonej ilustracji na samym dole jest ramka, gdzie są rozpisane wartości momentów dokręcania oraz dodatkowo kąt obrotu.
Więc mam rację?

_________________
Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1