Teraz jest 24 lis 2024, o 03:58

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2 bieg
PostNapisane: 31 gru 2012, o 11:31 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 11 lis 2012, o 19:57
Posty: 50
Sprzęt: r6
Imie: Tomasz
Mam pytanie w sprawie wrzucania drugiego biegu w r6 04r.
Gdy zmieniam bieg z 1 na 2 to jest bardzo głosne dupniecie wiem ze to normalne gdy stoisz i wrzycasz 1 bieg szczegolnie u yamahy. Ale przy 8 , 9 tys obrotów jest nawet ok chodz nie zawsze , gorzej jak ciagne 1 bieg do odciny albo prawie do konca . 3,4,5,6 bieg ok (sprzegło wciskam do konca i jest miom zdaniem dobre, nie ciagnie nie bierze od razu ) za wszystkie podpowiedzi dziki z góry pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: 2 bieg
PostNapisane: 31 gru 2012, o 11:59 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 kwi 2011, o 16:54
Posty: 975
Lokalizacja: kostrzyn wlkp
Sprzęt: R6 RJ15
Imie: Mariusz
miałem to samo w r6 03r ten typ tak ma już było dużo na forum o tym .

_________________
Kiedy humor ci się zje*** wsiądź na motor będziesz w niebie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: 2 bieg
PostNapisane: 31 gru 2012, o 13:07 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sie 2012, o 11:16
Posty: 25
Lokalizacja: WPI
Sprzęt: R6 '05
Imie: Tomek
czuły punkt tych sprzętów ;/ szczególnie drugi bieg wymaga dobrej techniki, noga zaczyna - noga kończy ;p skup się na tym, a poza tym proponuje sprawdzić czy czasem moto nie ma przygiętej dźwigni zmiany biegów (szlif,upadek) co utrudnia precyzyjne wrzucenie biegów. Druga opcja - powoli na jedynce i dopiero na dwójce odkręcasz ;p ostatnia opcja, najbardziej kosztowna - jeżeli problem chcesz zniwelować poprzez remont, ale o tym już szukaj na forum.

_________________
Yamaha R6 2005


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: 2 bieg
PostNapisane: 31 gru 2012, o 14:27 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
ciezko tak na odleglosc stwierdzic czy to wina "silnika" czy złej techniki zmieniania.

najpierw musisz podciagnac dzwinie a gdy jest " naprezona" wciskasz wtedy troche sprzegla i bieg sam wskakuje. Przy w miare małym ujeciu gazu. Im szybciej to wszytsko zrobic tym nie ma pierdolniecia w skrzyni.

a nie ktorzy wcisnie sprzeglo ( z 1,5 sek) obroty spadna prawie do 1tys wrzuca 2 i dopiero puszcza sprzeglo. W TAKIM PRZYPADKU JEBNIE az ciarki przechodza.


ogolnie z 1 na 2 lubi szczelic ale jak wyczujesz to tak jak z 2 na 3 czy 3na4 itd czyli jak masełko

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: 2 bieg
PostNapisane: 1 sty 2013, o 07:08 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
proponuje zacząc od własciwego ustawienia luzu sprzęgła , gdyz byc moze zbyt duze szarpniecie, jakie czujesz wrzucajac jedynke jest własnie przyczyna zbyt duzego skoku jałowego klamki sprzęgła :?: co w konsekwencji bedzie powodowało takze halasliwe wchodzenie dwojki , a w nieodległej przyszłosci jej wypadanie. Oczywiscie pisząc o regulacji klamki, zakładam ze samo sprzęgło masz w dobrym stanie :?: bo jesli ma juz mocno wytarte okładziny, nie wyregulujesz je linką. Najlepiej podaj przebieg swojego moto. to da jakis jasniejszy poglad na sprawę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: 2 bieg
PostNapisane: 1 sty 2013, o 18:48 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 11 lis 2012, o 19:57
Posty: 50
Sprzęt: r6
Imie: Tomasz
Do:'' Pies '' nie pamietam dokładnie ale jakos 28 tys mam przejechane .
Poruszyłes temat klamki i naciugu . Zapomniałem zeby napisac iz nie posiadam orginalnych klamek tylko sportowe tego typu.

http://owiewki24.pl/pl/p/YAMAHA-R1-R6-F ... OWANE/1800

czy to moze miec jakies znaczenie bo sa regulowane i moze jest zbyt mały albo zbyt duzy naciag tak jak wspomniałes . mam je ustawione na 4 jesli wiesz o co chodzi .
tylko własnie nie pamietam czy probowałem jezdzic na inny ustawieniuczy nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: 2 bieg
PostNapisane: 1 sty 2013, o 19:31 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
czy 1 czy 5 to nie ma znaczenia. luz mierzy sie miedzy obudowa a klamka (bardzo delikatnie wciskasz klamke do minimalneo oporu) ) puszczasz i mierzysz ten luz powinien byc ok 4-5mm

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: 2 bieg
PostNapisane: 1 sty 2013, o 19:54 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2011, o 18:45
Posty: 64
Lokalizacja: Wodzisław
Sprzęt: R1 RN12
Imie: Dariusz
Spotkałem się już z pogorszeniem zmiany z biegu 1 na 2 po zmianie klamek na pseudo sportowe. Po dokładniejszych oględzinach okazuje się, iż jej wyprofilowanie powoduje ograniczenie skoku, czyli skrócenie napięcia linki, a w efekcie nie pełne wysprzęglenie.

_________________
The Doctor is back!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: 2 bieg
PostNapisane: 2 sty 2013, o 06:47 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 03:31
Posty: 364
Sprzęt: R1 2004
Imie: Paweł
Lokalizacja: Wałbrzych
Bardzo fajny filmik pokazujący regulację klamki sprzęgła:
http://www.youtube.com/watch?v=4bjHuC-mQP4

Ja również mam " sportowe" klamki podobne jak na zdjęciach wyżej, ale czasem ( teraz co raz częściej :) ) udaje mi się zbić jedynkę bez pierdo....cia :) Ustawiałem luz według tego filmiku co podałem. W serwisówce jest podane, że luz ma wynosić od 10 do 15 mm ( to się mierzy chyba skok na końcu klamki). Klamkę mam ustawioną na 1 ( regulacja samej klamki) bo łatwiej mi do niej dosięgnąć.

Cytuj:
Po dokładniejszych oględzinach okazuje się, iż jej wyprofilowanie powoduje ograniczenie skoku, czyli skrócenie napięcia linki, a w efekcie nie pełne wysprzęglenie

Ale tutaj można chyba wyregulować skok klamki na samej klamce ( regulacja od 1 do 6 chyba). To już zależy kto jakie palce długie ma, ale jeżeli da się na 6 to skok klamki jest większy. Ja tak jak pisałem mam na 1 czyli najbliżej i jest ok. Jestem początkujący i nie winię klamek za złą zmianę biegów, bo wiem że mogę to zrobić dobrze ( czasem się uda) :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: 2 bieg
PostNapisane: 2 sty 2013, o 09:40 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
28 tys. km. to nie jest duzy przebieg , powiedzialbym ze na prawie 9 letni moto. bardzo mało :roll: Oczywiscie ze jesli zainstalowałes nieoryginalne klamki musisz zdac sie na wycucie i tak ustawic luz zeby szarpniecie przy wrzucaniu jedynki zminimalizowac , ale z kolei sprzęgło nie moze pracowac w przyporze, gdyz bedzie sie slizgac w konsekwencji splisz je . Dlatego nawet przy tak pozornie błachej naprawie potrzebna jest minimalna wiedza i odrobina wyczucia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1