Teraz jest 22 lis 2024, o 23:30

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: R1 kopci
PostNapisane: 30 paź 2012, o 09:54 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 13:51
Posty: 1248
Lokalizacja: piwniczna
Sprzęt: r1
Imie: darek
dlatego spytalem o tego polsyntetyka bo ludzie gdy zauwaza ze zaczyna ubywac oleju zmieniaja go o klase nizszy twierdzac ze jest gesciejszy :lol: co moim zdaniem jest glupota,a przebiegu raczej ma o 20-30tys wiecej


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 kopci
PostNapisane: 30 paź 2012, o 10:40 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 12 sie 2010, o 16:50
Posty: 94
Lokalizacja: Bytom
Sprzęt: yamaha R1 rn22
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Bytom
5100 a 300v jest w tej samej klasie gestosciowej 10w40
tylko metoda wytwarzania i dodatki sa inne


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 kopci
PostNapisane: 30 paź 2012, o 11:47 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 13:51
Posty: 1248
Lokalizacja: piwniczna
Sprzęt: r1
Imie: darek
czlowieku 10w40 to tylko temperatury!tym sie zupelnie nie sugeruj, rownie dobrze mozesz w ten sposob mineralnego porownywac do syntetyka . 300v w porownaniu do 5100 to jak "pepsi" do "koli" z biedronki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 kopci
PostNapisane: 30 paź 2012, o 15:42 
Offline
mistrz prostej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2010, o 12:48
Posty: 350
Lokalizacja: Koło
Sprzęt: R1 RN22
Imie: jarek
Dawniej gdy silniki były mniej trwałe i szybciej pojawiało się "kopcenie" kreowano taką teorię: jak podczas wkręcania na obroty silnik kopci to z powodu pierścieni, jak kopci podczas schodzenia z obrotów to uszczelniacze. Ale u Ciebie coś za dużo tego oleju konsumuje jak na uszczelniacze. Z moich doświadczeń wynika żę RN12 nie bierze oleju wogóle.

_________________
R1 RN22 + Ducati Monster. R1 RN19, R1 RN12, R1 RN09, CBR1100XX, ThunderAce, ZX1000, DR650, DR600, XT600, W16, KLR600, CB, XS, ETZ,


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 kopci
PostNapisane: 30 paź 2012, o 15:58 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2011, o 18:45
Posty: 64
Lokalizacja: Wodzisław
Sprzęt: R1 RN12
Imie: Dariusz
Bundes, a nie odwrotnie? Jak z obrotów, to pierścienie puszczają.

_________________
The Doctor is back!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 kopci
PostNapisane: 30 paź 2012, o 17:05 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
kiedys uszczelniacze zaworów wogóle nie były stosowane, te role spełniały prowadnice zaworowe. Obecnie są stosowane gumowe uszczeli, ktore "kamienieją" mniej wiecej po 5tys. km w tym momencie przestaja spełniac swoje zadanie , głownie na zaworach wydechowych. Zastanówmy sie jednak co sie dzieje nad tłokiem kiedy zamykamy przepustnice? powstaje dynamiczne podcisnienie , ktore w przypadku , kiedy pierscień zwłaszcza zgarniajacy ma luz, skutkuje zasysaniem oleju nad tłok, w konsekwencji doplanie zassanego oleju w rozgrzanym układzie wydechowym i w efekcie dymieniem z tłumika . Oczywiscie podniesione podcisnienie dotyczy takze zaworów ssacych co równiez w przypadku nadmiernego luzu na prowadnicach spowoduje pobór oleju . W tym przypadku trzeba brac coś na kształt prawdopodobieństwa zdarzen , otóz trzeba przyjac ze cos , co porusza sie dwa razy wolniej zuzywa sie takze dwa razy wolniej . Podazajac ta logika ,jesli silnik nie był naprawiany nalezy załozyc ze układ zaworowy zuzyje sie znacznie pozniej niz tlokowy , moze nie wprost matematycznie , co wynikałoby z obrotów ilorazu obrotów , to jednak znacznie pózniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 kopci
PostNapisane: 30 paź 2012, o 17:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 20:22
Posty: 5417
Lokalizacja: ʍoʞɐɹʞ ________ Niepołomice
Sprzęt: RN23
Imie: MIŚ
Lokalizacja: MałoPOLSKA
RN 12 nie biorą oleju ! mi zeżarł 150 ml oleju tylko dlatego że jeździłem po torze. Na cywilnych nie odnotowałem żarcia.

Tak jak Darek pierwsze co dostrzegłem podejrzanego w zaczętym wątku co to za olej 5100? Szok! Ale cóż.
Z tego co mi wiadomo to nie powinno się z półsyntetyka wchodzić na syntetyka.

A przypomniała mi się jeszcze jedna historia: kiedys poznałem gościa który miał RN22 i Yamaszka żarła mu 300-500 ml na tysiąc km. Poddał się rozebrania silnika. Okazało się że nie było pierścienia na 3 tłoku. Motocykl okazyjnie kupił na ebaju i przysłali mu motocykl z Anglii paczką, w sumie nie widział co kupował a pozornie się opłacało. W rezultacie się nie opłacało ale takiego już został posiadaczem. Charakterystyczne też było spore zużycie paliwa koło 11 przy normalnej jeździe i lekki czarny nagar na końcówkach tłumików. Nie pamiętam jakiego koloru był dym z rur.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 kopci
PostNapisane: 31 paź 2012, o 02:31 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
generalnie kazdy silnik bierze minimalna ilosc oleju wynika to ze specyfiki pracy pierscieni, ktorych zadaniem jest nie tylko uszczelnienie przestrzeni nad tłokiem od carteru, ale takze smarowanie gładzi cylindra na całej długosci skoku . Czesc filmu olejowego pozostaje w komorze spalania i ta ulega spaleniu . Oczywiscie jest to bardzo mała ilosc jednak biorac pod uwage ilosc cykli nawet ta mała ilosc pomnozona miliony razy daje konkretna objetosc , ktora bezpowrotnie ulega spaleniu. Zatem jezeli wasz moto. bierze nawet poł litra na 1000 km. to nic wielkiego , powiedziałbym jest w normie .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 kopci
PostNapisane: 31 paź 2012, o 08:07 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 12 sie 2010, o 16:50
Posty: 94
Lokalizacja: Bytom
Sprzęt: yamaha R1 rn22
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Bytom
zgadzam się z kolegą
nie ma opcji żeby silnik absolutnie nic nie brał

co do kompresji jeszcze nic nei wiem
okazało sie ze chlodnica w dół i reszta osprzetu
nie ma opcji na remis ;-/
poza tym tokarz zrobil za duża srednice redukcji i klinuje mi ja w dołku główicy , nie wkrece do konca manomentru

musi poprawić


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 kopci
PostNapisane: 2 lis 2012, o 19:53 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 12 sie 2010, o 16:50
Posty: 94
Lokalizacja: Bytom
Sprzęt: yamaha R1 rn22
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Bytom
kompresja

14,5
14
14
14,5

na oleju po pół bara wiecej

co do 2 i 3 nie jestem pewien czy dobrze dokreciłęm zegar - strasznie ciasno


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1