Teraz jest 25 lis 2024, o 03:35

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Jak się dobiera panewki korbowodowe?
PostNapisane: 14 mar 2012, o 08:29 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2010, o 10:45
Posty: 55
Sprzęt: RyJeden
Imie: ernest
Mit o możliwości naprawy tak zatartego silnika jaki był pokazany w tym temacie na zdjęciach możecie włożyć między bajki. Ta rn01 po pierwszym sprincie do 2zł zrobi kuku od nowa i tyle w temacie. Jak dla mnie to żadne czarnowidztwo tylko doświadczenie z własnego silnika (wstyd się przyznać ale podwójne doświadczenie :D kawa gpx i eliminator) i silników moich znajomych. I nie były to 2 czy 3 przypadki... było tego od groma i większość robiły te silniki ludzie co mieli naprawdę pojecie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak się dobiera panewki korbowodowe?
PostNapisane: 14 mar 2012, o 08:44 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
nikt nie doradzał kolesiowi zmontowanie wału w stanie jaki widac, tylko szlif . Jasne ze gdyby ograniczył sie tylko do wymiany samej panewki po kilkuset km. sytuacja wróciła by do stanu początkowego. Juz pisałem ze obecna technika w zasadzie zmusza do zkupu nowych czesci sil. a nie regeneracji starych i nie wmówisz mi ze jezeli koles włozy nowy wał z nowymi panewkami nie bedzie jezdził długo i szczesliwie ? Bedzie i to w 100% pewne. Generalnie problem polega na tym ze ludzie próbuja oszczedzac na kosztach naprawy, czesto za doradztwem "fachowcow" sądzac ze jakos to bedzie, i jak przy Junakach, WFMkach sformułowanie "jakos to bedzie" sprawdzało sie , tak obecna technologia nie zniesie najmniejszego błedu ,stosowania półsrodkow i zamienników , a juz z cała pewnoscią ingerencji amatorów. Silnik da sie zrobic nawet z najgorszego defektu, to tylko kwestia wiedzy ,czasu i kasy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak się dobiera panewki korbowodowe?
PostNapisane: 14 mar 2012, o 08:59 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
O olejach juz bylo prawie wszystko ale według was warto zalać na nowo poskladany piers z nowymi wszystkimi uszczelniaczami, panewkami, pierscieniami pełnym syntetykiem ??


edit: Zyziek wiec tak kolor blue panewek to nominał reszta jest nadwymiarowa. Wiec wziasc najwiekszy nadwymiar i magika co dopasuje ;] dokladny koszt panewek w PL kpl Głównych 460zl korbowodowe 270zl i pierscienie 730zlociszy

- jakis tam rabat ;]

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak się dobiera panewki korbowodowe?
PostNapisane: 14 mar 2012, o 20:17 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 7 wrz 2011, o 09:39
Posty: 42
Lokalizacja: okolice Białegostoku
Sprzęt: R1 RN01
Imie: Kris
Czyli jak przeszlifuje wał, to potem dobiorę panewkę do wału, czy lepiej kupić od razu nad wymiarową i u kolesia szlifować pod tą panewkę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak się dobiera panewki korbowodowe?
PostNapisane: 15 mar 2012, o 07:32 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 11:22
Posty: 31
Sprzęt: erłan
Imie: arek
Jak już pisałem - kolory nad wymiarowe są +0,01 mm, a wał szlifierz zjedzie Ci 0,2 mm, więc nie dopasujesz oryginalnej panewki pod szlif, gdyż te "nad wymiary" producenta są po to, żeby ewentualne różnice w produkcji bloków i wałów zniwelować.
Po szlifie wału sam szlifierz musi Ci dobrać panewkę. Jeśli zrobi to z bardzo dobrego materiału wszystko powinno chodzić dobrze. Oczywiście jeśli zajechana panewka na korbie, to korba też musi być wymieniona, bądź "szlifnięta" i inne takie historie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak się dobiera panewki korbowodowe?
PostNapisane: 15 mar 2012, o 07:53 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
przede wszystkim szlif nie moze dotyczyc tylko jednej panewki , przeszlifowane na jeden wymiar musza byc wszystkie pozostałe panewki korbowe!! jesli chodzi o koniecznosc wymiany samych korb, to zachodzi to tylko w jednym przypadku, jesli winklowanie korby wskze jej zwichrwanie . lub kiedy na oko widac ze jest zgięta. Samo naruszenie panewki nie powoduje jakiejkolwiek koniecznosci wymiany, a juz w zadnym przypadku przetaczania, czy szlifowania korb!! Szlifierz nie dorabia panewek , ale moze srednicówka dokładnie przemierzyc skręcone panewki w jarzmach, mikrometrem sprawdzic owal na wale i na tej podstawie podac jaka powinna byc grubosc panewek. W necie pewnie znajdziesz firme specjalizujaca sie w dorabianiu panewek i droga pocztowa moza to pewnie rozwiazac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak się dobiera panewki korbowodowe?
PostNapisane: 15 mar 2012, o 08:00 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
jeszcze tylko przypomnę ci o koniecznosci sprawdzenia drozności przewodów olejowych , bo nie bez powodu zatarła sie ta panewka , prawdopodobnie nie miała smarowania. Czytajac jakie masz problemy i jakie zadajesz pytania odnosze wrazenie ze to twoja pierwsza w zyciu tak powazna rozbiórka sil. ? radze skorzystaj z pomocy jakiegos mechnika dla ktorego taka naprawa powiedzmy jest co najmniej druga w zyciu :roll:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak się dobiera panewki korbowodowe?
PostNapisane: 15 mar 2012, o 08:25 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
szlif wału wszytskich glownych + dorobieenie panewek 550-600zl

to samo + korbowodowe max 1200

firma w jakiej sie pytałem http://www.szlifiernia-garstecki.pl/o_firmie.htm

twierdzi ze dorabiają z panewek samochodowych

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak się dobiera panewki korbowodowe?
PostNapisane: 15 mar 2012, o 08:34 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
to jest mozłiwe, mysle ze koleś powinien telef. skontaktowac sie z ta firmą , ktora prawdopodobnie zaząda wysłania im wału i korb , moze nawet całego bloku jesli i głowne panewki trzeba byłoby dorabiac , a to oznacza rozebranie sil. w drobny mak. Dlatego radze zeby nie robił tego sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Jak się dobiera panewki korbowodowe?
PostNapisane: 15 mar 2012, o 10:39 
Offline
przyszły mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 21:26
Posty: 990
Lokalizacja: TBG
Sprzęt: R1 RN02
Imie: Rafał
przy dorabianiu glownych ztreba caly blok. piec i tak ma juz rozebrany bo pokazywał foty.

Ja natomiast dzis dalem swoj wał do sprawdzenia i powiedzial ze smialo zakladac panewki ale dac o jedną podgrupe ciasniejsze. Teraz pytanie bo podobno niebieskie są nominał a jaka jest kolejność po nich ? ktore są po niebieskich ??

_________________
Regulamin pkt 16 ZA NIE STOSOWANIE SIE NOWYCH USEROW DO TEGO OD 2012 DAJE BANA NA TYDZIEN I OSTRZEZENIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1