Teraz jest 3 maja 2024, o 05:16

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Regulacja tylniego zawieszenia
PostNapisane: 9 mar 2012, o 11:40 
Witam!
Pod koniec tamtego roku zaliczylem szlifa i moto polecialo do rowu :P Od tamtej pory wydaje mi sie ze tylek nizej siedzi :/ Motocykl wpadajac do rowu uderzyl najpierw tylnim kolem, myslalem ze amor moze cieknie ale nie widac zadnych wyciekow, sprezyna cala, nic nie jest wygiete itd. A tylek siedzi jakies 5-10cm nizej niz wczesniej. Dlatego pytanie, podobno potrzebuje jakis specjalny klucz zeby do tylniego amorka ale nie dostalem go razem z moto, zna ktos moze nazwe tego klucza po angielsku to bym go kupic na ebay?
A tak przy okazji, gdzie i jak moge znalesc te gumki ktore trzymaja undertail??? Nie wiem nawet jak sie zabrac za szukanie...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Regulacja tylniego zawieszenia
PostNapisane: 9 mar 2012, o 20:14 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 3 paź 2010, o 12:51
Posty: 34
Sprzęt: rn 09
Imie: bartek
chodzi ci o coś takiego
http://www.ebay.co.uk/itm/YAMAHA-R1-SWI ... 3cc260b3c2


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja tylniego zawieszenia
PostNapisane: 10 mar 2012, o 07:32 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
to nie jest klucz do nastawu amortyzatora tylko mocowania oski wahacza , jemu chodzi o klucz hakowy . Wprowadz w wyszukiwarke hasło "klucz hakowy" i zakup za 20 zł. ten o wymiarze 50-70 mm powinien pasowac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja tylniego zawieszenia
PostNapisane: 10 mar 2012, o 07:37 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
jednak regulacja twardosci szokera nie rozwiaze twojego problemu. Obawiam sie ze na wskutek wypadku jaki miał miejsce tłoczysko wewnatrz przesuneło sie skracajac skok , co powoduje ze moto. "siedzi ". Proponuje wymontowac szoker i zawieśc do firmy specjalizujacej sie w naprawie amortyzatowow, sam sobie z tym nie poradzisz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja tylniego zawieszenia
PostNapisane: 11 mar 2012, o 14:45 
pies napisał(a):
jednak regulacja twardosci szokera nie rozwiaze twojego problemu. Obawiam sie ze na wskutek wypadku jaki miał miejsce tłoczysko wewnatrz przesuneło sie skracajac skok , co powoduje ze moto. "siedzi ". Proponuje wymontowac szoker i zawieśc do firmy specjalizujacej sie w naprawie amortyzatowow, sam sobie z tym nie poradzisz.

Dzieki za odpowiedz, nie pocieszyles mnie :lol: Tutaj w szwecji nie ma za bardzo takich firm plus nie chce tracic czasu wiec prawdopodobnie kupie po wyplacie tylni amor na ebayu, ceny nie sa takie straszne jak myslalem :) A w jaki sposob najlepiej to sprawdzic? Zebym niepotrzenie nie wymienial amora. Z ta regulacja chodzi o to ze tam w amorku sa te "zabki" i u mnie siedzi na najnizszym a u kumpla tez w r1 2003 na najwyzszym i myslalem ze to moze to daje te kilka centymetrow roznicy. Sorry za takie kulawe tlumaczenie ale lepiej niepotrafie :roll: Dolaczam zdjecie o ktore "zabki" mi chodzi :P Dodam ze porownujac jak wysoko siedzi tylek mojej r1 nie pomyslalem o tym ze mam kompletnei lysa i plaska opone gdzie kumpla r1ka ma 190/55 (moja 190/50) wiec to tez moze pare centymetrow roznicy robic. Podczas jazdy nie czuje nic niepokojacego, z drugiej strony nie jezdzilem od listopada wiec moze po prostu nie pamietam jak bylo :P
Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Regulacja tylniego zawieszenia
PostNapisane: 11 mar 2012, o 17:08 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
na zdjeciu pokazujesz własnie regulacje napiecia spręzyny za pomoca klucza hakowego , ona zmienia twardosc zawieszenia bo zmieni napiecie sprezyny ,ale nie podniesie moto. o 10 cm. własciwie w ogóle go nie podniesie bo skok jest limitowany amplitudą ruchu amortyzatora. To znaczy róznica długosci przy max scisnietym i max wyciagnietym amortyzatorze i ten wymiar jest constans , a on wyznacza uniesienie zawieszenia. Dlatego wnioskuje ze amortyzator uległ nietrwałemu uszkodzeniu .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: Regulacja tylniego zawieszenia
PostNapisane: 11 mar 2012, o 19:14 
Ok, dzieki za odpowiedz :) Amor zamowiony, jedyne 28 funtow wiec przezyje :lol:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1