Teraz jest 25 lis 2024, o 13:21

napedMotocyklowy.pl napedMotocyklowy.pl





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: R1 rn09 problem z odpalaniem. Tryb serwisowy
PostNapisane: 26 lut 2012, o 16:56 
Offline
świeżak

Dołączył(a): 21 sie 2011, o 21:44
Posty: 64
Sprzęt: r6 rj05
Imie: tom
Lokalizacja: Wrocław
Siema. Posiadam Yamahe R1 rn09. Mam maly problem, ktory polega na tym, ze motocykl nie zawsze odpala za pierwszym razem, natomiast maksymalnie zawsze za drugim kreceniem odpali. Luzy zaworowe sprawdzane i sa w normie, kompresja rowniez w normie, przepustnice sa zsynchronizowane, swiece irydowe ngk sprawdzane i sa ok. Byc moze jest to zwiazane z tym co zauwazylem, ze przy odpalaniu na zimnym silniku, kiedy silnik pracuje na ssaniu 1, 2, 3 kolanko mocno sie nagrzewa (widoczne lekko czerwone zabarwienie kolanka) natomiast 4 ma naturalny kolor. Po wylaczeniu sie ssania, wszystkie kolanka 1,2,3 maja spowrotem naturalny kolor. Zdaniem mechanika na 1,2,3 przepustnicy, jest podawana zbyt mala dawka paliwa i mieszanka jest zbyt uboga. I teraz mam pytanie, wiem ze za pomoca kompa, w tym modelu mozna ustawiac sobie parametry wtryskow, w tym dawke paliwa. W serrwisowce jest to opisane, tylko ze na forum pisano zeby sie tego nie podejmowac bo mozna powaznie nagrzebac w ustawieniach. Czy ktos mial juz z tym doswiadczenie, i wie jak to robic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 rn09 problem z odpalaniem. Tryb serwisowy
PostNapisane: 29 lut 2012, o 20:40 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
nie rozumiem co to znaczy "przepustnice zsynchronizowane" ? a co ty tam masz kazda przepustnice oddzielnie sterowana ? :lol: . Wtryski maja regulowany czas wtrysku od około 2,1 milisek. czasem wtrysku ustawia sie dawke podawanego paliwa. Jedynie za pomoca kompa i własciwego programu mozan ustawic czas wtryskow, a czym sadzisz ? śrubokrętem ? :lol: regulacja kompem jest całkowicie normalna czynnoscia i z pewnoscia w niczym nie namiesza, ale sam tego nie zrobisz. Niestety koles. Mechanik pewnie ma racje, zbyt uboga mieszanaka podnosi temp . spalania i jest grozna dla zaworow i tłoka , wiec jak najszybciej musisz zdjagnozowac przyczyne i usunac problem , ale bez kompa nic nie zrobisz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 rn09 problem z odpalaniem. Tryb serwisowy
PostNapisane: 29 lut 2012, o 21:02 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 13:20
Posty: 1769
Lokalizacja: Konin
Sprzęt: YZF R6 2007
Imie: Karol
Lokalizacja: konin
pies napisał(a):
nie rozumiem co to znaczy "przepustnice zsynchronizowane" ? a co ty tam masz kazda przepustnice oddzielnie sterowana ?

Akurt własnie kazda przepostnica jest z osobna ustawiana trybem serwisowym jak ktos sie zna i zperal w swoim moto to znajdze sa 2 tryby ustawien 1 czyli wszystkie naraz 2 kada po kolei :krzeslo:

_________________
YAMAHA R6 07r. Żyć chwilą nie chwilę...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 rn09 problem z odpalaniem. Tryb serwisowy
PostNapisane: 29 lut 2012, o 21:32 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
o czym ty mowisz ? wszystkie przepustnice umieszczone sa na wspolnej listwie , czujnik połozenia przepustnic steruje dawka wtrysku jednakowa na kazdy cylinder, gdzie tam masz mozliwosc regulacji odchylenia poszczegolnej przepustnicy ? ile masz linek gazu ? cztery :lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 rn09 problem z odpalaniem. Tryb serwisowy
PostNapisane: 29 lut 2012, o 21:48 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
tryb serwisowy polega na tym ze moto nie reaguje na dodawanie gazu, lub reaguje w ograniczonym zakresie pozwalajac na dojazd do serwisu. To pokrótce jest definicja trybu awaryjnego. Jak nalezy to rozumiec , a no tak ze mozesz dodawac sobie czadu ile chcesz, ale moto. bedzie reagowało tylko w pewnym zakresie obrotow sil. Zmiana obrotow sil. jest koordynacja połozenia przepustnic z dawka wtrysku , a nie zmianą połozenia poszczegolnej przepustnicy. Przestan koles. Producent zakłada ze na kazdym cylindrze masz jednakowe cisnienie, dlatego cały system wtrysku i zasilenia w powietrze jest symetryczny , parametrami jednakowy dla kazdego cylindra. To przy gaznikach był ten cały cyrk z indywidualnymi regulacjami poszczegolnego gaznika . Wtrysk to inna bajka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 rn09 problem z odpalaniem. Tryb serwisowy
PostNapisane: 29 lut 2012, o 23:07 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 13:20
Posty: 1769
Lokalizacja: Konin
Sprzęt: YZF R6 2007
Imie: Karol
Lokalizacja: konin
kolegoprzepustnice sa regulowana elektronicznie jak bys chcial wiedziec i nei macnikomu w glowie :krzeslo: sprawdz sobie sam a poza tym dopuki nie wlonczys zaplonu to przy ruchu manetka przepustnice sie nie ruszaja bo komputer steruje !!!

_________________
YAMAHA R6 07r. Żyć chwilą nie chwilę...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 rn09 problem z odpalaniem. Tryb serwisowy
PostNapisane: 1 mar 2012, o 06:33 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
nie chodzi o to co bezaposrednio steruje ruchem przepustnic , tak naprawde to drugorzedne . Usiłujesz imputowac ze przepustnice maja rozne ustawienie indywidualne dla kazdego cylindra ? nic podobnego wszystkie chodza jednoczesnie, na wspolnej listwie , a ich połozenie czyta moduł wartoscią pradu z potencjometra dostarczajac stosowna dawke paliwa za pomoca zmiennego czasu wtrysku . Oczywiscie samo poruszanie sie przepustnic realizuje silnik krokowy ,a linki bezposrednio poruszaja potencjometrem , tylko kto to zrozumie ? Nie chciałem komplikowac tematu , zmuszasz mnie do tego . Koles pisze ze synchronizował przepustnice w oderwaniu od regulacji wtryskow ? i co ty na to ? . Zmierzam do tego ze w obecnie stosowanych rozwiazaniach nic za pomoca śrubokreta nie da sie zrobic, jakie wiec moga byc obawy przed podłaczeniem moto. do kompa ? zadne , to koniecznosc i jedyne wyjscie zeby tak skomplikowany zespół wyregulowac. Sumujac. Nie ma według mnie pojecia doregulowania przepustnicy indywidualnie dla poszczegolnego cylindra . Producent zakłada ze na kazdym cylindrze panuja takie same warunki tech. , a zatem kazdy prawidłowo działajacy wtrysk podaje jednakowa dawke paliwa w jednakowym czasie , kazda przepustnica ma dokładnie ten sam kat otwarcia na kazdym cylindrze w danym momencie. W przeciwnym wypadku wiesz co by sie działo ? pękł by wał korbowy , a moto. tak by sie trząsł, ze nie tylko w lusterkach bys nic nie widziała, ale i samych lusterek nie byłoby widac. :lol: W przypadku tego problemu jaki ma koles ze swoja r1 przyczyna moze byc uszkodzenie, zabrudzenie samych wtryskow, byc moze wystarczy je tylko przeczyscic, w skrajnym przypadku wymienic, ale taniej bedzie zaczac od przeczyszczenia układu wtryskowego po czym komputerowo wszystko zestroic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 rn09 problem z odpalaniem. Tryb serwisowy
PostNapisane: 1 mar 2012, o 10:01 
Offline
mistrz toru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 13:20
Posty: 1769
Lokalizacja: Konin
Sprzęt: YZF R6 2007
Imie: Karol
Lokalizacja: konin
a ja ci mowie wez podniesc bak zdejmni pokrywe airbox wejdz w tryb serwisowy i bedziesz mial kazda przepustnice i wtedy zobaczysz ze kazda sie reguluje

_________________
YAMAHA R6 07r. Żyć chwilą nie chwilę...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 rn09 problem z odpalaniem. Tryb serwisowy
PostNapisane: 1 mar 2012, o 12:38 
Offline
pochłaniacz winkli

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 07:48
Posty: 686
Sprzęt: r6
Imie: robert
Zajrzałem w rysunek tech. całego zestawu przepustnic na stronie dealera w Stanach gdzie kupuje czesci . Niewatpliwie przepustnice sa ze soba połaczone wspólna listwa, regulacji poszczegolnej przepustnicy nie widze, ale nie wylkuczam ze w małym zakresie taka mozliwosc moze byc , pozwoliłaby na ustawienie idealnej rownoległosci przepustnic w płaszczyznie przekroju bocznego . Zawsze w produkcji i pózniejszym montazu wystepuja odchylenia, kazda czesc ma okreslona tolerancję wykonania , wiec prawdopodobnie producent przewiduje manualne doregulowanie przepustnic do idealnej rowoległosci. Mnie chodziło o to ze przepustnic nie doregulowuje sie do tech. stanu poszczegolnego cylindra , tylko do pozostałych przepustnic , tak by zapewnic silnikowi jednakowa i własciwą dawke emulsji paliwowo - powietrznej dla harmonijnej pracy. Stad zasugerowałem kolesiowi poszukiwanie błedu we wtryskach bez zagłebiania sie w meandry , jak to robimy teraz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł: Re: R1 rn09 problem z odpalaniem. Tryb serwisowy
PostNapisane: 1 mar 2012, o 21:23 
Offline
świeżak
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 22:24
Posty: 71
Sprzęt: r6
Imie: Grzegorz
pies napisał(a):
Zajrzałem w rysunek tech. całego zestawu przepustnic na stronie dealera w Stanach gdzie kupuje czesci . Niewatpliwie przepustnice sa ze soba połaczone wspólna listwa, regulacji poszczegolnej przepustnicy nie widze, ale nie wylkuczam ze w małym zakresie taka mozliwosc moze byc , pozwoliłaby na ustawienie idealnej rownoległosci przepustnic w płaszczyznie przekroju bocznego . Zawsze w produkcji i pózniejszym montazu wystepuja odchylenia, kazda czesc ma okreslona tolerancję wykonania , wiec prawdopodobnie producent przewiduje manualne doregulowanie przepustnic do idealnej rowoległosci. Mnie chodziło o to ze przepustnic nie doregulowuje sie do tech. stanu poszczegolnego cylindra , tylko do pozostałych przepustnic , tak by zapewnic silnikowi jednakowa i własciwą dawke emulsji paliwowo - powietrznej dla harmonijnej pracy. Stad zasugerowałem kolesiowi poszukiwanie błedu we wtryskach bez zagłebiania sie w meandry , jak to robimy teraz.

Nie dokładnie jest tak ja pisze pająk w liczniku da się wyregulować wtrysk dawkę jaka dostaje przepustnice to raz a 2 w wesji USA nie ma tej opcji w liczniku kolejna różnica miedzy europa a stanam dla nie wtajemniczonych
- pozdro!Ale Ty Pies Też nie masz racji bo nie masz pojęcia o trybach serwisowych jakie są zastosowane w nowych yamaha.. Tak samo jak spor z będę 30 w temacie.. Polecam sciagnij serwisówke i o ile znasz ang to coś moze zakumasz, niestety tam tej regualcji wtrysku nie ma opisanej wyższa magia i chodzi tu o nie dostępność.A koledze bym pomógł tylko nie mam akurat żadnej rn 09 w pobliżu bo bym zczytał te nominalne wartosci i bys miał po problemie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group sem pozycjonowanie seo
Linki partnerskie:
gsx-r forum Motul 5100 Zestawy napędowe zestaw napędowy opony motocyklowe Zębatki sunstar


Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Strefa czasowa: UTC + 1